Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Hon behövde semineras på Lördagen på första brunsten, då hade hon släppt när de kollade på måndagen. Men andra brunsten behövde hon ett skick till, så där var det ju en extra kostnad. Min brud gillar att kosta pengar, speciellt när matte har extra dåligt med pengar. :p
Men vi får väl se om allt är kastat i sjön eller om hon tar sig nu, tvivlar dock på det och har börjat göra färdigt för att visa nuvarande föl istället om hon konstateras tom.
 
Sv: Betäckningar 2013

Här är det hobbyverksamhet för hela slanten :D Skulle aldrig kunna övertyga Skatteverket om att dessa förlustaffärer skulle vara ett vinstdrivande företag :p

Sponsrar gärna en skicklig FT-ryttare med lite kusar :D någon som är hugad ;)
 
Sv: Betäckningar 2013

Haha, sant, men då finns det ju en chans för föl nästa år, tar dom sig inte har man inte ens det. ;)
 
Sv: Betäckningar 2013

Haha nej det är svårt, nu är mitt företag inte bara avelsinriktad, det hade nog inte gått. Jag tror ändå någonstans att det kommer vända igen, och att står man ut så kommer det gå, plus att jag säljer avkommorna billigt till duktiga ryttare. Förhoppningsvis går dom riktigt bra på championaten och så vis ökar värde på kommande föl. Men över min döda kropp att jag slutar mitt fasta jobb för att driva bara företaget...

Men du rider ju fälttävlan själv? Har du en 11:a och ett årsföl? Har inte riktigt hängt med, kommer bara ihåg landlord stoet och den tvåbente (också landlord..?)
 
Sv: Betäckningar 2013

Tack! Ja, det är en ardenner :) Ska hämta henne från hingsten så snart jag kan. Jag har barnen denna vecka så jag har svårt att åka då ;) (dom är konstant osams och baksätet är då alldeles för smalt)
 
Sv: Betäckningar 2013

Men du rider ju fälttävlan själv? Har du en 11:a och ett årsföl? Har inte riktigt hängt med, kommer bara ihåg landlord stoet och den tvåbente (också landlord..?)

Får ju hoppas att det vänder på hästmarknaden men det ser dystert ut :( Hade jag inte haft ett hyfsat välbetalt jobb hade det aldrig gått ihop sig..

Nja rider väl inte längre, har en 6-åring som jag red in i höstas som jag varit ute på lite CR med, riktigt fin QE-häst som kan bli hur bra som helst!
Sen har jag 11:an e Radisson och två avelsston e Landlord och ett årsföl!

Den tvåbente??? Menar du min man :rofl: han är INTE e Landlord :D
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag hoppas jag blir lugnare med mer erfarenhet...våren var ju en pärs med en fölning och nu har jag TVÅ dräktiga till nästa vår :p
 
Sv: Betäckningar 2013

Nej usch :o Det var inte honom jag tänkte på! Jag tänkte på det stoet som gärna går på två ben ;)
Det måste vara QE-hästen jag tänker på :D

Jaa jag hoppas marknaden vänder.. Mitt Camaro föl är sålt, så lite köpare finns det ju på marknaden iaf, synd att dom vill ha dom man själv vill behålla! :p Fast iofs så behåller jag ju gärna dom andra två också.... Tråkigt bara att hela min lön går till hästarna. XX-stoet har stått på box sen efter 3-årstestet och åkt till klinik 2 dagar i veckan sen sista juni, kommer säkert bli en rolig surprise när den räkningen kommer. Tur att det inte finns nått annat att lägga pengarna på och att jag är föräldraledig, man blir ju så rik på det. Not....:meh:
 
Senast ändrad:
Sv: Betäckningar 2013

Nej usch :o Det var inte honom jag tänkte på!

Usch? :p min man är väldigt snäll och smart - en doktor i kärnkemi som just nu är ute och snickrar på mitt lösdriftsstall :D

Nu var det två år sen jag sålde någon häst men då fick jag sålt den snabbt och smidigt till det pris jag begärde. Har aldrig sålt något föl så den marknaden har jag ingen erfarenhet ifrån. Nästa år ska dock 11:an ut till försäljning. Om, om, om allt går som det ska och det blir föl nästa vår så ska de också ut till försäljning.
 
Sv: Betäckningar 2013

Ja, men det kunde ju tolkas som lite väl snuskigt :cautious: :D
Min man snickrar inte, men han får sponsra istället det fungerar det med ;) Eller ja, mina pengar går till hästarna och hans håller mig med mat och husrum, man kanske kan kalla det fru-bidrag :D

Känns som det inte finns så mkt föl till salu i år om man jämför med vad det brukar finnas.. Så kanske har det blivit mer att dom som betäcker behåller själva, alt att dom som brukar sälja inte betäcker nu.
Ja det verkar som Hip hoparen vill vara kvar, har ju hennes syster också f-11 e. Careful så det verkar som att Phalomas föl trivs hos mig.. Hon är fin men så grov, jag hoppas hon växer till sig, annars får hon nog bli arbetshäst istället. Hon skulle nog se riktigt fin ut framför en plog....:meh:
 
Sv: Betäckningar 2013

Haha ja det var ju det som var roligt - kunde inte låta bli :p

Nää inte arbetshäst :( hon är ju jättefin - vänta du bara - hon kommer att växa till sig - jag vet - jag är lite synsk :angel:
 
Sv: Betäckningar 2013

Haha men vad bra, du som är synsk kan ju tala om vad mammahäst vill ha för hingst nästa år :D

Jag tror att det kan finnas en ardennerhingst som heter Hip Hop :p Vi har ju ingen traktor så hon kanske kan få extraknäcka lite mellan tävlingarna sen ;)

Idag var för övrigt veterinären ute och kollade till Wayana, och det blir inseminering imorgon med Carlton Hill. Så hoppas hon tar sig, då är alla mina 3 ston dräktiga sen :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Nu slänger jag mig också in i tråden. Grattis till alla som har fått dräktigt och vi andra får kämpa på.

Sto nummer ett ska kollas på 90 dygn om någon vecka, så är hon fortfarande dräktig så var det en lätt dräktighet så här långt.

Sto nummer två har haft vätska i livmodern, infektion och dräktig med vätska som hon släppte igen. Troligtvis reagerat på spädningsvätskan, så nu är hon seminerad i förra veckan med annan hingst och har ännu inte fått vätska i livmodern. Så nu håller jag tummarna för henne.

Sto nummer tre lämpade vi av på BlueHors för en eon sedan. Undrar vad det kommer att kosta att lösa ut henne :( Hon har också krånglat med vätska och infektion, men seminerad på nytt i förra veckan.

Sto nummer fyra är en welshpart breed och betäckt naturligt med welsh också bara för någon vecka sedan.

Sto nummer fem... Återkommer ;)

Tyvärr så har det dragit ut på tiden så det är ju nästan dags att vänja ifrån föl ett innan resten pluppar ut om nu allt går vägen
 
Sv: Betäckningar 2013

Spännande val! Varför en nekton- phaeton? Har inte tittat på honom innan så vet inte så mkt om honom ;) Men nimmerdorblod är ju inte fel, inte heller att Nekton är lite ovanligt här i sverige :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Kanske ska skriva vad det är för hästar och vilka hingstar jag valt.

Ettan är Beaujolette e.Olivi-Michelangelo-Ulft och hingsten är Homburg e.Hochadel-Londonderry

Tvåan är min nostalgitripp Yaxzine e.Robin Z-Chapman-Mintage xx-Carnoustie xx där jag började med Magic Park, men det ville sig tyvärr inte så det blev ett tvärt kast till Don Primus :)

Trean är Rheia e.Samba Hit-Chapman som är seminerad med BlueHors Don Olymbrio e.Jazz-Ferro

Fyran är Tuvali e.Joelsbo Clic RW 111 -Rubinrot-Maraton och hon är betäckt med Locksley Don Galliano
 
Sv: Betäckningar 2013

Spännande val! Varför en nekton- phaeton? Har inte tittat på honom innan så vet inte så mkt om honom ;) Men nimmerdorblod är ju inte fel, inte heller att Nekton är lite ovanligt här i sverige :)

Skulle säga så här; varför inte en Nekton - Phaeton om du vill ha en vacker häst som kan hoppas hus ;)
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 681
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 575
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp