Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Ska absolut lägga till honom till listan, hoppar bra gör han verkligen :D

Fick byta hingst till Wayana, Carlton Hill åker utomlands imorgon så det blir Zuidenwind igen. Nog lika bra med tanke på hur sent på säsongen det är, plus att det fölet hon redan fått med honom ser fint ut.
 
Sv: Betäckningar 2013

Fasiken....:arghh: mitt sto kollades idag o var inte dräktig nu heller.... blivit seminerad 2 brunster med bravour...
nån som har koll på hur bra sperma han egentligen har??
vågar inte chansa med en tredje brunst o den hingsten så bytte till contant Q. Hon skulle semineras i eftermiddag efter hingsten tappats.....
nu blir det till o hålla tummarna, sista chansen nu.
 
Sv: Betäckningar 2013

Min kompis fick dräktigt med Contant Q (dosen var dessutom delad med ett annat sto som också blev dräktigt)
 
Sv: Betäckningar 2013

kl

Min har gjort min väntan ytterligare lite längre då hon bestämde sig för att tvillingar var det rätta. Nog för att jag väldigt gärna ville ha henne dräktig men någon måtta får det väl vara ;) så i fredags klämde dem en, och det såg fortfarande bra ut. Kollades igen i morse och det såg fortfarande bra ut men lite diffust (vilket jag har fattat det som att det gärna gör när man klämt) så de vill kolla ytterligare en gång till (onsdag) för säkerhetsskull då vi har rätt långt att åka. Så nu väntar jag på en sista koll innan jag kan hämta hem henne. Hoppas det ser bra ut även på onsdag! :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Är helt hispig!! Ska bli åka av i denna veckan och eftersom jag är lite hastig förstagångare och kontrollfreak så är adrenalinet på topp...:nailbiting:
 
Sv: Betäckningar 2013

Är det någon här som har erfarenhet av ston som får vätska i livmodern under eller i samband med seminering? Vet ni hur dräktigheten ser ut då, om det är helt kört?
 
Sv: Betäckningar 2013

Vet du om det oftast beror på spädningsvätskan eller är det andra faktorer också? Stoet på BlueHors seminerades och behandlades samtidigt, men tog sig inte. Tvåan Yaxzine bestämde veterinären att det inte var lönt att seminera pga vätskan så hon behandlades först. Seminerades på nästa brunst och behandlades och lik förbaskat resorberade. Fick färsk sperma från Lövsta och denna gång har inte svarat med vätska. Hoppas verkligen att hon tar sig nu eftersom det är ett äldre sto, så detta året blir sista gången vi försöker.
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag har aldrig nånsin ens misstänkt att utebliven dräktighet beror på spädningsvätskan. Sen beror det på vad för bakterier de har. Coli brukar inte påverka dräktigheten i den brunst man behandlar, medan jag ser ökat andel omlöp på de som har streptokocker eller staffar. De bakterierna ät nog mer aggressiva på livmoderslemhinnan.
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag har nog hört det förut. Tror det var Armitage som hade problem med dräktighet pga spädningsvätskan. Nu har jag bara pratat med någon som har fått några ston dräktiga med honom. Kan ha missuppfattat det men såg att han hade dålig dräktighet för några år sedan.

Detta stoet jag har är ju ett krångelsto. Kastade sent som fyra-åring. Försökt en gång till för många år sedan och nu är det sista chansen på denna. Lite kul om det lyckas då jag både haft mor, mormor och mormorsmor till denna dam.

Synd bara att det inte lyckats med Magic Park då jag tror det hade blivit en fullträff. Målet nu är ju bara att få henne dräktig och då kanske vi kan prova Magic Park nästa år om allt går som det ska. Stoet blir ju skåning och då kan vi ju ta TH direkt om han fortfarande är med i Tullstorps program nästa år.
 
Sv: Betäckningar 2013

Att hingstarna funkar olika med olika spädningsvätska håller jag med om. Men inte att stona "reagerar" på vätskan.
 
Sv: Betäckningar 2013

Så vi är fler som kämpar in i det sista. Min kollades torsdag kväll brunstig som jag trodde. 2 brunster men inte dräktig. Dålig sperma, sista gången 10%...
Turligt nog så har jag efter misstanken kom att hon var tom kollat in hingstersättare. Visst var det bra om man kunde hålla sig på samma hingsthållare men det gick dåligt. Vi behövde sperma lördagmorgon... Skåne å Norrland funkar si så där då... Bytte till hingst på mitten och har fått kanon fin sperma och blir även en dos sperma i morn också. Sen håller jag tummar å tår tills jag blånar och att hon kan gå hela vägen ut. 8 årigt sto, kastade i januari ett deftekt stoföl. Får jag en liten fölunge nästa år så kommer jag nog skämma bort den så den blir odräglig...

Kram alla vi som kämpar in i det sista!!!
 
Sv: Betäckningar 2013

Här är en till som kämpar!
Ej dräktig vid 40 dygn med den cobhingst vi prövat två år. Nu kovänder bi och prövar en stationshingst, RP- hingsten Bocaccio Arden. Han har hög dräktighet i år så vi hoppas sista försöket tog sig. Har försökt i 4 år att få stoet dräktig så om det blir sent rör oss inte i ryggen.
 
Sv: Betäckningar 2013

mitt 3-års sto är dräktig med Bravour, hon tog sig på en seminering.. Blev seminerad på en lördag, sperman tappades på torsdagen och stod i kylen, skickades på fredagen..

ang spädningsvätska så hade jag ett sto som reagerade på den, hon blev inte dräktig.. Enda sättet för att få henne var att välja en hingst på naturlig betäckning eller seminera henne med råsperma utan spädningsvätska...

och ang vätska i livmodern under/vid seminering så har det inte varit några problem att få dräktigt för min del. Har ett sto som brukar samla på sig vätska, bara att skölja och behandla och sen är hon dräktig..
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 681
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 575
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp