Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Hoppas det blir läge att seminera i början av veckan :)

Idag var jag iväg o kollade vår lilla welshmountain Dingla, fortfarande dräktig på dygn 46 nu :love:

Åh vårt (mitt) första ponnyföl i så fall, har bara haft halvblod tidigare.

Åh grattis till alla som fått dräktigt! :banana:

Vi ska in på onsdag, dygn 19 blir det om jag är rätt på det (för visst räknar man från sista semineringen?) Håller alla fingrar jag kan i kors för att där finns ett litet foster...

:nailbiting:

Nu är det beställt! Har bara ett helsike att få tag i lantbrevbäraren så jag får det på morgonen. Posten är helt hopplösa. Istället för direktnummer till lantisarna i Landskrona (som vi hade innan) hamnar man på en central kundservice som inte vet några nummer dit utan vill koppla till företagscentrat (som har öppet 15-18) trots att man förklarar att det är vanligt expressbrev till privatperson (alltså INTE företagspaket...) .. när man ber om direktnummer får man ett par olika som de inte vet vem de går till...gaaaaaah... :banghead:

Koll tidigast fredag, om jag räknat rätt. Har börjat misströsta och tror inte hästf*n kan bli dräktig :(

samma här....min ska kollas om 8 dagar. Hon är seminerad 3 ggr nu, bytte hingst till sista brunsten o hoppas verkligen det är något därinne nu

Min seminerades i fredags och är på station idag för att kolla om hon har ovulerat. Jag har inte bytt hingst, min blev ju dräktig på första språnget med resorberade, sprutades igång seminerades (sköljdes och behandlades pga bakterier) 2 ggr i nästa brunst - odräktig - kom i ny brunst naturligt och seminerades igen då som sagt i fredags. Jag hoppas så att hon är dräktig nu

Idag var jag iväg o kollade vår lilla welshmountain Dingla, fortfarande dräktig på dygn 46 nu :love:

Åh vårt (mitt) första ponnyföl i så fall, har bara haft halvblod tidigare.

Grattis! Ponnyföl är det allra sötaste man kan ha - så är det bara :love: ;)

Mitt welshsto är färdigbetäckt och hämtat i helgen. Jag håller tummarna stenhårt så nu att hon är dräktig!

Hingstägaren är en pärla som godkänner labbrapport från dräktighetstest som veterinären tar, så slipper jag ultraljuda henne mer i år.

Om allt är som det ska är mitt "lilla" sto dräktig på 67 dagar idag.

Blir en liten hmm kanske inte haha mitt sto är 180+ och lämnar stort. Hon är betäckt med Hip Hop så hoppas att jag får en häst på Max 175 är ju själv bara 162cm så när jag red stoet var det nästan stege som gällde för att komma upp:p

Glömde säga att det blev Durrant som fick "äran"! Jag var väldigt kär i Cabrio vd Heffinck men kände att fruset blev för stor risk. Jag hoppas Durrant blir en ny Cabrio . :-D

Åh då håller vi tummarna :)

Jag är så nervös inför 40 dygnskollen, och det får jag vara ett tag till, tills den 27:e för att vara exakt :nailbiting:

Samma här, vi kollade Miranda på 16d, och nu har seminstationen semester, så jag får inte kollat henne förren om några veckor... Inte för det spelar någon roll nu, det går ändå inte att seminera om, men man vill ju veta... :mad: Hon är idag på 41d.

Jag har även köpt ett nytt sto som är dräktig med Granilli S e.Grannus-Carprilli (samma stam som min gamla Dezza som jag fick ta bort i våras).

Mandora
2jxrm1.jpg

Granilli S
33mpxt4.jpg

Åh vad roligt med ett nytt sto, har du fått hem henne än? missade dock att du tagit bort Dezza, vad tråkigt.

Vackert sto - var hittade du henne?

Min seminstation har öppet några dagar nu i slutet på aug för uppföljande kontroller. Ska åka nästa vecka - man vill ju veta, precis som du säger, även om det inte går att göra något mer den här säsongen...

Ja, jag har hämtat henne :) Hon är på 91d idag, så jag vill ju kolla henne med :) Dezza kastade ju ett svart stoföl i våras, då bestämde jag mig för att ta bort henne, jag har ju bara fått 2 föl på 6avelsår, resten har hon kastat, en var ju missbildad, och hon var 22år... Väldigt tungt...

Hunter: Jag hittade henne på hästnet ;) Var samma som förmedlade Dezza till mig, som ägde detta stoet (och även hingsten). Hon har lämnat en godkänd hingst i tyskland redan :)

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 362
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 138
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 635
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Border collie?