Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma jobbiga väntan här, mitt andra sto blev äntligen dräktig på 3:e försöket, med Heartbeat och han har ju hög dräktighetsprocent, så det var ju lite oväntat. Men hon är ett maidensto.
Så nu inväntar jag med spänning 40-dagarskollen!! Sen kan jag äntligen ta hem henne.
Hunter, hur gick det, visst hade du ett Diaradoföl i år och skulle försöka med Diaradoföl i år igen?
Jag har ju ett sto dräktigt med Diarado, nu på ca dygn 80.
Så om allt flyter på så kan det bli två fölisar hos oss nästa år med trevliga stammar!
Åh vad trist
Hade ju hoppats på att ha med dig i "vänta föl 2014"-tråden..
Bara lite nyfiken varför ens kolla på 40-45 dygn så här sent på säsongen? Lika bra att kolla på 90 dygn så får de lugn och ro ?
Skulle det vara tomt/ resorberat är det ju för sent i år vilket som resonerar jag iaf...
Eller är det så att hingstägaren kör med betalning vid 45 dygn?
Brukar ju vara vid 17 eller 90 dygn alt levande föl avgift för det mesta?
Tack, ja det är verkligen roligt!! Har du tagit Diarado på båda dina ston i år?Min ena märr tog sig på första och den andra på försök 2. Blir koll av sto nr 2 nästa vecka, förhoppningvis fortfarande dräktig med Diarado då och ja, har ett Diaradoföl nu som jag är mycket nöjd med
Grattis till dina dräktiga =)
Jo har man på station så förstår jag ju att man gör det, brukar väl också ingå i stationsavgiften
Och förstår även försäkringsaspekten.
Men hur vanligt är det att det händer något mellan 45-90 dygn?
Bara lite nyfiken varför ens kolla på 40-45 dygn så här sent på säsongen? Lika bra att kolla på 90 dygn så får de lugn och ro ?
Skulle det vara tomt/ resorberat är det ju för sent i år vilket som resonerar jag iaf...
Eller är det så att hingstägaren kör med betalning vid 45 dygn?
Brukar ju vara vid 17 eller 90 dygn alt levande föl avgift för det mesta?
Kanske ska skriva vad det är för hästar och vilka hingstar jag valt.
Ettan är Beaujolette e.Olivi-Michelangelo-Ulft och hingsten är Homburg e.Hochadel-Londonderry
Tvåan är min nostalgitripp Yaxzine e.Robin Z-Chapman-Mintage xx-Carnoustie xx där jag började med Magic Park, men det ville sig tyvärr inte så det blev ett tvärt kast till Don Primus
Trean är Rheia e.Samba Hit-Chapman som är seminerad med BlueHors Don Olymbrio e.Jazz-Ferro
Fyran är Tuvali e.Joelsbo Clic RW 111 -Rubinrot-Maraton och hon är betäckt med Locksley Don Galliano