Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

KL

Mitt sto ville inte visa brunst och tjurade när hon träffade hingsten för hand.
Provade att släppa ihop dom och då släppte hon till på 5 minuter, bra timing!
Hon betäcktes 15 och 16 juli flera flera gånger.

Hon ska ultraljudas på fredag och jag är så nervös, med tanke på hur det gått tidigare gånger!
 
Sv: Betäckningar 2013

Det går nog bra ska du se :)

Vårt sto var färdig för den här gången så nu kommer de där långa 16 dygnen...
 
Sv: Betäckningar 2013

Och mitt sto har inte släppt ägget i helgen, och där försvann all hopp om att kaaaaanske hinna en sista brunst om hon inte tar sig nu heller...
Krävdes ju tre försök förra året, så tänkte lite som tredje gången gillt...
Fast hon tog sig visserligen på första brunsten då, men resorberade.
2 av 3, med de oddsen BORDE hon ta sig nu. Krångelmärr :meh:
 
Sv: Betäckningar 2013

KL.
Mitt utlånade avelssto är dräktig 17 dygn med Luxus cml :banana:

Jättekul, och jag är övertygad om att fodervärden kommer att få en mkt fin unge om allt vill sig väl.
 
Sv: Betäckningar 2013

KL

Kollade min på dygn 46 idag och där fanns det ett gulligt litet foster. Så nu är det bara att vänta med spänning på att Maj ska komma så man får träffa den lilla räkan :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Tack :)

Fast nu är jag nervös att hon fått infektion och att bäbben ska dö :nailbiting: Hon fick antibiotikabehandling (och sköljdes) nu i samband med seminering nr 2 då bakterieprov var positivt. Sen caslickades hon på dygn 17 vid konstaterad dräktighet. Kan hon ha dragit på sig ny infektion innan hon syddes ihop :crazy:?

Usch - varför håller jag på med avel - är juh massa jobbigt för nerverna :banghead:
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag som är nybörjare på avel är dönervös precis hela tiden. Frågar mig själv vad jag gett mig in på typ dagligen.

Hoppas det löser sig med din :) min skall kollas första gången i morgon. Snälla snälla snälla ha tagit dig åsnan!
 
Sv: Betäckningar 2013

Kl
Ikväll ska jag åka o kolla min dam en, förhoppningsvis, sista gång!
88 dygn idag :-)
Nervös över att där inte ska vara någon kvar...

Usch håller med er, vad har man gett sig in på?!
Hon kommer ju bli bra bortklemad detta året iallafall, är så orolig!
 
Sv: Betäckningar 2013

Avel- När du behöver lite extra spänning i vardagen! :D
Eller hur var det nu? :cautious:
 
Sv: Betäckningar 2013

Kl

Min kollades första gången idag, sannolikt dräktig enligt stationen men i tidigt skede så hon skall kollas på fredag igen. Hoppas hoppas hoppas :) sannolikt känns i alla fall mycket bättre än ett nej!
 
Sv: Betäckningar 2013

Koll av Powwow visade bara ett foster:D
Powwow dräktig på 27 dygnet!:)
Jabalina dräktig på 20 dygnet 29/7 :)
Fanny dräktig på 56 dygnet :)
Full pott så här långt! Lång väntan till 90 dygns kollen nu!!
Kommer inte kolla 30 el 45 dygn, då det kommer vara försent att göra något denna säsongen i vilket fall om det skett en resorbation....Dessutom brukar det vara svårt att få dem dräktiga om de gått 30 dygn el mera när de resorberat...
 
Sv: Betäckningar 2013

Resonerar som du och hoppar också över de dr. undersökningarna. Men nu känns det långt till 90 dygnskollen som blir nångång i mitten på september.
 
Sv: Betäckningar 2013

Grattis till alla med dräktiga ston!

Älva hade ett fint foster så stort så man kunde bara se delar av den :heart
Så skönt att allt gått bra såhär långt!
Fick även träffa hennes uppfödare igår!
De gav mig massa kort från när hon föddes :-)
 
Sv: Betäckningar 2013

Och så äääääntligen får jag lägga mig till skaran av konstaterade dräktigheter då mitt sto idag på ultraljudet hade en fosterblåsa. Tror det är dygn 15, något osäker, får titta närmare i Språngrulla om ett par dagar. Förra året resorberade hon så nu får vi hålla tummarna att det går vägen denna gången i stället. Tänk om jag har en liten Luxus-bebis skuttande i hagen nästa sommar! :love::love::love:
 
Sv: Betäckningar 2013

Mysigt å läsa om alla dräktiga ston. I mornkväll är det min tur att kolla. Men hon är laxrosa och timid... Så här är det nog tomt... Men någon gång ska man väl ha turen på sin sida.
Annars: på med ny hingt ett sista försök. Such...
 
Sv: Betäckningar 2013

Imorgon är det dags för Tea kontroll 43 dygn imorgon. Så nu får vi se om hon behålla embyonet trotts infektionen. Vill väl inte hoppas för mkt men under förra dräktigheten hade hon spår av blod i slidan hela dräktigheten och det började igen efter 10 dygn efter hon blivit seminerad och hon var dräktig på 19 dygn, fortfarande blod i slidan så tror nog kanske hon är dräktig.

Det som syns i slidan är små små strimmor av blod, inget som syns på utsidan.
 
Sv: Betäckningar 2013

Och vi fick hämta hem våra odjur igen nu då mammahäst släppt ägget.
Blir inga fler försök vare sig vi vill eller inte då seminstationen stänger efter sista stoet som semineras imorgon. :(
Ska ju såklart förhoppningsvis inte behövas, och kanske inte hunnit ändå, men det kändes skönt att kaaaaanske ha en sista brunst. Nåja, det löser sig.

Och mammahäst har åter igen fått mycket beröm för sitt underbara temperament. Lilla fölet också den här gången. :love:

Vet dock inte när dräktighetskoll blir, de ska ha en samlingsdag för stona som seminerades sent och de har inte bestämt datum än. Skulle ringa om 2 veckor...
 
Sv: Betäckningar 2013

kl
Mitt sto kom inte i brunst hos hingsten, så till sist så åkte jag och ultraljudade henne med lugnande. Det gick fint och vi kunde se att hon inte var dräktig, men har kanske hakat upp sig under hela sommaren så det är därför hon inte brunstade om eller så har hon tappat fostret i ett tidigt skede. Så nu är hon sprutad och tillbaka hos hingsten. Sista chansen nu för betäckning tycker jag, för annars blir det så himla sent föl...
Men jag får ta en allvarlig funderare på hur jag ska göra med avel på henne. Jag vet inte om jag tycker att det är ok att ge lugnande varje gång man ska ultraljuda henne. Eller är jag bara fånig? Vad tycker ni?
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 689
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 575
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp