Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

fast nu kanske jag är helt fel ute och hon egentligen är sjuk snarare än dräktig... :meh: "kanske dräktig" kollar igen imorgon. Men hon är precis som förra året när hon var dräktig, och slog om lika snabbt efter seminering (bara ett par dagar senare märker man stor skillnad). So we'll see...

Min dam ändrade sitt humör ganska direkt. Hon blev seminerad en fredagkväll. Jag hämtade hem henne på måndag kväll och redan på tisdagen så noterade jag att fått en mycket mera kelsjuk häst än vad hon någonsin varit tidigare. Så hon slog alltså om ganska snabbt efter semineringen.

Håller tummarna att din koll i morgon går utmärkt!

/Lizzie
 
Sv: Betäckningar 2013

Vi hade inte samma flyt, vet tyckte fortfarande hon såg tom ut, och hade ett ägg som snart borde släppas så de blir kvar på semin i helgen då hon semineras igen imorgon. :(

Snacka om att stoet grundlurat mig. :cautious: Kanske är värmen+diandet som gjort henne slö, eller så trodde hon också att hon var dräktig.

Nåväl, vi får se om det går vägen den här brunsten, annars var det väl inte meant to be. ;)
 
Sv: Betäckningar 2013

kl

Vågar knappt tro att det är sant :love:

bet2013_zps20b43ffc.jpg
 
Sv: Betäckningar 2013

KL
Hästen sprutad, först pga upphakning och nu igångsprutad... SUCK, VARFÖR gav jag mig in på det här?
 
Sv: Betäckningar 2013

Grattis! :)

Hunter: vad skoj, grattis! Längtar tills man får se det på vår dam ;)

Idag ännu ett besök där vet såg ett JÄTTEägg och hon blev inseminerad igen. Det var roligt att få vara med och titta :) Nytt besök på måndag... för det är ju så härligt att gå upp klockan fem för att hämta lånat släp och sen diskutera med ponny så hon går in i transporten :meh:
 
Sv: Betäckningar 2013

Ush vad jobbigt, förstår precis hur du känner, har själv varit där. Håller tummarna för dig o din häst!
 
Sv: Betäckningar 2013

Grattis!!

kl

angående temperamentet på dräktiga ston, ändrar det sig alltid?
Mitt halvblodssto ändrade sig, jag märkte nästan direkt att hon blev något mer tillbakadragen än vad hon varit tidigare. Hon vill gärna vara ifred, även om hon kommer fram och hälsar i hagen, sen går hon igen.

Men vår lilla Dingla är precis lika dan i temperamentet som tidigare, inte lugnare och inte keligare, inte heller mer tillbakadragen. Full av upptåg som vanligt ;)
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag skulle gissa på att det är precis lika individuellt som sååå mycket annat med avel. ;)
Min slog ju om trots att hon inte var dräktig, uppenbarligen. :meh: Syns det på ultraljud om de är skendräktiga så tidigt? Kan de ens släppa ett nytt ägg om de är dräktiga/skendräktiga? :confused:

Sjukt avis på alla som fått dräktigt iaf. :cautious: ;)
 
Sv: Betäckningar 2013

trist med strul, jag håller verkligen tummarna för att fina Apple blir dräktig till sist!

Mitt avelssto resorberade ju tyvärr och var tom vid 30 dygn med Floricello..

Nu är hon seminerad med Luxus cml och börjar nog närma 17 dygnskollen, så får vi se om hon är dräktig.

Hon är utlånad och står ej hos mig nu.
 
Sv: Betäckningar 2013

Ush vad jobbigt, förstår precis hur du känner, har själv varit där. Håller tummarna för dig o din häst!

Vill nästan att säsongen ska vara slut och att jag kan konstatera att nehej, det blev inget föl. Nu kör vi på med utbildning och sen så försäljning till våren - vilket är planen om det inte blir nån fölis. (Lite beroende på vissa faktorer, men det lutar åt det.)
 
Sv: Betäckningar 2013

kl
Mina kollades idag och är dräktiga på 18 och 20 dygn (har jag för mig..) med Canterbury.
Wayana har precis gått ur fölbrunsten, fölet är 9 dygn gammalt så det gick fort... Har inte till 100% bestämt mig för hingst på henne än, men lutar åt Carlton hill
 
Sv: Betäckningar 2013

KL
Skrället är betäckt idag och var helt med i matchen så nu är en rond till igång.
 
Sv: Betäckningar 2013

KL
Veterinären hade semester så det tog lite tid innan det blev ul, men båda stona konstaterades dräktiga! Majbebisar är tanken.

Angående humör ändring har jag inte märkt något och gjorde inte förra gången heller. Fast de är keliga som bara den oavsett. Däremot har ett av stona blivit mindre keligt sedan hon fick sin fölunge.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 696
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 575
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp