Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Åh grattis, vad härligt!

Jag har också döpt den lilla fosterblåsan som finns i mitt sto..:o men det är temporärt tror jag ;)
 
Sv: Betäckningar 2013

Tack det känns bra :D Särskilt som vi gjorde typ 100 försök förra året och inget funka...nu tog det sig med en gång!
 
Sv: Betäckningar 2013

Fick med mig hormonspruta hem. Ska spruta andra märra idag och så ner till station igen på måndag så får vi se hur hon svarat på den. Kanske kanske vågar vi beställa på onsdag annars är det vänta till måndag :crazy: Man beställer inte Diarado om man inte är rätt säker på att det går att seminera..
 
Sv: Betäckningar 2013

Tufft.
Här struntar vi att spruta igång ston lagom till midsommar. ;)
 
Sv: Betäckningar 2013

Samma här. Var på stationen igår igen och hon är intre dräcktig nu på 19 dygn, står med en 2 ½ a på ena sidan men inte alls på G att brunsta. Så dom tyckte att vi ska hålla koll och komma och kolla henne i veckan men dom vill inte spruta henne för då kommer hon garanterat komma igång lagom till midsommar...

Så vi har lite is i magen nu och får se hur det utvecklas..
 
Sv: Betäckningar 2013

Fick med mig hormonspruta hem. Ska spruta andra märra idag och så ner till station igen på måndag så får vi se hur hon svarat på den. Kanske kanske vågar vi beställa på onsdag annars är det vänta till måndag :crazy: Man beställer inte Diarado om man inte är rätt säker på att det går att seminera..

Alltså har ni inte fått lite kortslutning nu i tidstanken ? Brukar ta 3 dagar efter sprutan innan de kommer i brunst = tisdag tidigast, om ni denna gång får fram en normal brunst så ovulerar hon lördag eller söndag. Har ni inte gjort en tankevurpa någonstans när ni räknade på dagarna iom att ni satsar friskt på att pricka midsommarafton som bästa semindag ?
Varför inte öka oddsen betydligt genom att trycka i henne sprutan på fredag på midsommarafton, då kommer hon forhoppningsvis igång måndag och ni har vanliga vardagar för seminbeställning hela brunsten.
 
Sv: Betäckningar 2013

Tror jag inte. Jag litar på min seminstation, de började inte med sin verksamhet igår utan har lång erfarenhet goda resultat och många nöjda återkommande kunder.

Midsommarafton är väl dessutom en utmärkt dag för seminering :D
 
Sv: Betäckningar 2013

Tror jag inte. Jag litar på min seminstation, de började inte med sin verksamhet igår utan har lång erfarenhet goda resultat och många nöjda återkommande kunder.

Midsommarafton är väl dessutom en utmärkt dag för seminering :D

Ni lär ha svårt att få dit simmarna bara iom att det inte är någon postutdelning midsommarafton.
 
Sv: Betäckningar 2013

Beställer ni onsdag får ni det torsdag och det lever väl en dag iaf? Är väl fryst? Låter rimligt för mig.
Min fick nån spruta efter seminering för att släppa ägget direkt, funkade finfint och tog sig på första.
 
Sv: Betäckningar 2013

"knapplån" ringde seminstationen i dag o kollade om damen vart seminerad idag....syntes massa småägg tydligen så hon ska kollas på måndag igen:)

Hon hade skött sig exemplariskt, är ju bara 3 år och aldrig stått i seminspilta tidigare:):):)

Nu hoppas jag på att hon går att seminera på måndag och att hon blir dräktig direkt :D

Blev efter många turer hit o dit tillslut Bravour. Toppstammad snygg hingst med ett enormt hopp. Dessutom skimmel :love: superbra bemötande på station gjorde ännu mer att valet av hingst kändes rätt
 
Sv: Betäckningar 2013

Blir lite meckigt iom midsommar men jag har semester och gott om tid :D

Förra året tog det sig på andra försöket men då hade hon inte varit i avel på 11 år. Vill såklart att det ska ta sig på första i år men det är knappt jag vågar hoppas på det..först och främst ska vi ju få till ett första försök :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Härligt att höra att hon sköter sig. Man blir lite mallig när man får beröm för sin häst :D Igår när jag var på koll med mitt ena sto (som är en extremt okomplicerad kuse) så utbrister assistenten på seminstationen "Åh nu kommer min favorit - snällaste hästen!" Efter att ha haft den ena trickiga hästen efter den andra är det SÅ skönt att ha EN "normal" kuse i stallet :p Jag har en 2-åring undan henne som jag fött upp och temperamentet på den unghästen är to die for :love:
 
Sv: Betäckningar 2013

Och vår ponny är fortfarande inte intresserad av sin kavaljer :meh: Jag vill ju inte vara av med henne hur länge som helst, oroar mig lite för kostnaderna också.
 
Sv: Betäckningar 2013

Spökis har släppt till efter ha blivit sprutad i fredag! Nu hoppas jag på resultat!
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 689
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 575
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp