Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Jag har också första gången en ponny som betäckts så jag är nyfiken på hur andra gör med sina ponnyer som betäcks naturligt, i synnerhet de små ponnyerna :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Freck! Kommer inte kunna få semin till förrän på onsdag. Får hoppas hon håller sig till dess men jag lär ju inte kunna sova innan hon är kollad igen :crazy:

Aja, man får väl skylla sig själv när man envisas med att använda poppis utlandshingstar i stället för dom snyggingar som finns i grannskapet.

Vilken hingst har du valt? :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Ser inte så lovande ut att mitt sto skall bli dräktig i år! Bakterier i livmodern blev resultatet av min okunskap när efterbörden inte hade kommit ut helt, fast jag tyckte att jag kollade noga men en bit blev kvar. Så nu väntar de på att ägget skall släppa så ska hon sköljas och sen så blir det medicin.

Min ena Landlord hade bakterier nu i våras. Hon sköljdes, behandlades med antibiotika och seminerades allt i ett svep. Hon blev dräktig på första försöket och har nu konstaterats dräktig på dygn 50. Min andra Landlord hade kraftig infektion förra året, behandlades och tog sig på andra försöket.

Oroa dig inte än :) (lättare sagt än gjort, I know...)
 
Sv: Betäckningar 2013

KL

Nu är jag orolig... Igår var hovis ute och vi drog av skona på min märr. Eftersom det inte går att sko hästen utan att droga henne med Sedalin, har jag bestämt att hon får gå barfota. Att verka funkar utan drog.

I morse så släppte jag ut ett sto som gick väldigt stappligt... hur ömfotade kan de bli egentligen... och hur stressad blir hon över det :(

Ska på 30-dagarskollen i morgon... och jag är supernojig över detta att inte utsätta hästen för onödig stress... :crazy:

/Lizzie
 
Sv: Betäckningar 2013

Vilken hingst har du valt? :)

For Romance (Fürst Romancier - Sir Donnerhall). Verkar som han är betydligt mer välanvänd än vad jag hade förstått.
Fast igår kväll höll hela vårt hus att brinna ner (restaurangbrand på bottenvåningen) så har knappt hunnit stressa över simmare som ev inte kommer i tid. Men nu sitter jag och maniskt följer paketet med trackingnumret så att det låter bli att komma bort :o
 
Senast ändrad:
Sv: Betäckningar 2013

Kl
Kommit hem från 45-dygns kollen och där fanns ett litet litet liv där inne!!
Så glad =D
Allt såg jätte fint ut så nu hopas jag att det kan komma en lite Nobel föling till 1:a April :heart
Hälsade på Nobel med o tackade honom ;-)
Hoppas han uppfyller önskan om ett sto med!
 
Sv: Betäckningar 2013

Grattis till dräktigheten !

Lizzie, jag håller tummarna att allt går bra.

Har inte hört något från hingstägaren angående vår lilla ponny så tror tyvärr inte det blivit någon betäckning där :(

Har inget hänt till på söndag så hämtar jag hem henne då, vill inte att hon ska vara borta hela sommaren och på söndag är det 4 veckor sedan vi lämnade henne där. Ska fråga om man får språngavgiften tillgodo nästa år.

Hon är bara 4 år och kanske sent utvecklad, vad vet jag? Hade ju tänkt att det skulle bli två föl nästa år så att de skulle kunna leka och ha roligt ihop men min plan verkar inte lyckas riktigt.
 
Sv: Betäckningar 2013

Mitt sto är dräktig idag på dygn 21! =9 Blir en Bravour-Nintender avkomma till våren nästa år =)
 
Sv: Betäckningar 2013

vad kul!!

Själv har jag precis börjat vakna upp ur en feberdimma och fått sms av stationen att Räkan har ovulerat!! :D
 
Sv: Betäckningar 2013

Hur går det med paketet :D?

Mitt paket har kommit fram och E är seminerad, dags för hemgång - mycket körande fram- och tillbaka blir det. Ny bil och stor ny trailer är en fördel...
 
Sv: Betäckningar 2013

Samma här! Äntligen får vi hämta hem Gwylfah!
Nu har hon haft en brunst i 8 dagar. Märkliga märr. Seminerad på dag 1,5 och 8 med Derwen Gladstone. Simmarna var pigga och fina i alla fall så vi hoppas på dräktigt nu. Behandlad och sköljd hela brunsten. Nu är det bara till att vänta 16 dagar.

Fortfarande ingen brunst på ditt sto Sassiball? Hon måste bli undersökt snart om ni ska komma vidare. Säkerligen gulkropp som spökar, det krävdes 3 sprutor innan Gwylfah kom i brunst. Hon har en benägenhet att samla på kvarstående gulkroppar...:meh:
 
Sv: Betäckningar 2013

Ja, du har rätt, hon borde undersökas, men min seminvet menar att det är svårt då hon är så liten.
Förstår att ni är glada att ni fått hem ert sto, håller tummarna att hon är dräktig.
 
Sv: Betäckningar 2013

Paketet är hittar och kört till seminstationen av mig vid lunchtid idag (men det står fortfarande som "in transit" mellan flygplatsen och här om man söker pp fraktnumret :S) och det var inte för sent att seminera när dom kollade henne i morse. Nu är väl problemet bara att jag egentligen skulle vilja få ett skick till på fredag ifall att men tnt har packat ihop totalt bara för att det är midsommar (jag jobbar så jag hade trott att någon annan också gjorde det och att det i alla fall skulle kunna gå att hämta på flygplatsen men icke).
 
Sv: Betäckningar 2013

Samma som vårt sista sto då.. Hon tror ju att hon är dräktig för att gulkroppen är kvar. Men vi har valt att vänta nu över midsommar eftersom man inte vet hur snabbt dom går i brunst och det är ju lite smådumt att chans när man ändå inte kan få några skick...
Så vi får se vad dom säger på söndag när vi kommer dit..
 
Sv: Betäckningar 2013

Hingstägaren har hört av sig idag och äntligen har Dingla kommit i brunst, började småbrunsta lite igår och är idag betäckt!! Jag trodde det var helt kört med henne men nu händer det i alla fall något :bump:
 
Sv: Betäckningar 2013

Hingstägaren har hört av sig idag och äntligen har Dingla kommit i brunst, började småbrunsta lite igår och är idag betäckt!! Jag trodde det var helt kört med henne men nu händer det i alla fall något :bump:

Grattis! Bättre sent än aldrig :D

/Lizzie
 
Sv: Betäckningar 2013

Idag har jag varit iväg för 30-dagarskollen med Oktawia och fortsatt dräktighet konstaterades :D Kändes SÅ skönt! Jag behövde inte komma tillbaka till stationen igen, men jag frågade ifall de kan göra 45-dagarskollen för fosterförsäkringens skull. Och det var inga som helst problem.

Alltså fortsatt nojja i 15 dgr till... :nailbiting: Men är lycklig över att det tagit sig så här långt i alla fall :p

/Lizzie
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 696
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 575
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp