Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Det är rätt segt att hålla på och köra fram- och tillbaka...Var så himla skönt förra året när jag ställde dem i Flyinge i mitten på April och hämta hem dem i Juli. Kosta inte gratis dock :p

Hade hoppats på att sto + föl skulle kunna stå kvar på seminstation eftersom stoet ska sprutas igång men de hade så ont om plats att jag fick släpa hem dem..och så tillbaka ner igen på måndag då...:crazy:

Tack, vi hoppas på en even better version of Dorri nästa år :D
 
Sv: Betäckningar 2013

Åker du till Flyinge med dem?

jag åkte ner dit några säsonger när jag blev så trött på den lokala klåparen (som nu har lagt ner) och jag var väldigt nöjd med dem.

k
uppdatering från hingstägaren där ponnyn står att hon fortfarande inte kommit i brunst, kommer hon inte denna veckan så har hon kanske en gulkropp och måste då sprutas igång. Står bredvid hingst så hon bör ju komma tycker man.
 
Sv: Betäckningar 2013

Nä var bara förra året jag ställde dem i Flyinge och då var det ju PS som rådda verksamheten (är det ju i år med) där. Så jag har aldrig var i Flyinge när det var "vanliga" Flyinge om du fattar vad jag menar :p Jag var supernöjd med PS team i Flyinge, oerhört proffsiga!!! De gav en känslan av att vara "högprioriterad" kund - lite som att shoppa i en exklusiv galleria :D
 
Sv: Betäckningar 2013

Exakt så kände jag mig också, alltid lika bra bemött men långt att köra! :/

Fast du har la litt närmre än vad jag har :p Hade inte min haft föl vid sidan så skulle jag kunna tänkt mig att asa dit dom igen. Men det är ju lite mer ekonomiskt att inte stalla upp utan köra till sin "hemmastation", i alla fall i mitt fall. Å andra sidan kostar det att köra också och då tänker jag inte på förbrukning av drivmedel utan kostar arbetstid. Förra våren när hästarna stod i Flyinge kunde jag jobba overtime och få ut finfina löner -> betala för dyr installning. Om jag gör det jag är bra på (miljö) så gör Flyinge det de är bra på (seminera) så får vi snurr på kapital och alla ekonomer blir glada :D

kl
Imorgon ska jag kolla min Hip Hop, hon är då på dygn 49. Senast kollad dygn 21 (eller 22?). Jag har redan bestämt namn. Om det är sto ska hon heta Hajja!
 
Sv: Betäckningar 2013

Jo visst hade jag mycket närmare än dig! Men tog ändå nästan 2 timmar att köra. Så det blev nästan som en arbetsdag att åka iväg. Svårt att få någon att följa med när man är borta så länge och nu med föl vid sodan vill jag absolut inte köra själv. Så fick bli en station som låg närmare i år, sen hade de Common Sense i sin katalog också så kändes smidigt.
 
Sv: Betäckningar 2013

Fast Common Sense hade du ju fått skick från vartsomhelst. Han står inte ens på Gränsbo.
 
Sv: Betäckningar 2013

Ja visst! För mig tog det 4 h enkel resa och då åkte också min man med så tur och retur var det två hela arbetsdagar :crazy: det blir en del stålar i två förlorade arbetsdagar!
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag menar bara att jag inte riktigt förstår motiveringen att de "hade Common Sense i sin katalog". Det kvittar ju helt vilken station du väljer utifrån just den aspekten.
 
Sv: Betäckningar 2013

Hon kanske menar att eftersom han ingår i deras program så är det lättare med uppstallning etc. När jag ringde Gränsbo för ett par år sen så kunde de inte lova uppstallning om man inte valde hingst ur deras program.

Den stationen jag valde i år är ny för mig men hittills har det flutit på ganska bra, ska kolla på 25 dygn nu på söndag och sen inte förrän 90 enligt stationen. Jag tänkte dock be snällt om att få komma på en 45 dygnskoll också.

Har fått rapport om den frigida ponnyn också, hon står nu jämte hingsten och de har full koll varje dag, kommer hon inte i brunst denna veckan så har hon eventuellt en gulkropp som stör och då kan hon behöva sprutas igång.

Vi saknar henne här hemma !
 
Sv: Betäckningar 2013

Nej, det gör de inte. Frågade min andra vet om det och han menade att det var svårt att kolla så små ston med ultraljud (welsh mountain).
 
Sv: Betäckningar 2013

En station som särbehandlar kunder utifrån fall man väljer deras hingstar eller andras skulle jag aldrig anlita!
Stationen jag använt har haft hingstar på station, jag har aldrig använt någon av dessa, och har ändå fått samma goda service. Så ska det vara och det är vad jag vill betala för.

Ottilia; Common Sense tror jag verkligen på, bra val! Kommer och hälsar på fölet nästa år:)
 
Sv: Betäckningar 2013

Tack! Lämnade Räkan på stationen i onsdags och försöker hålla mig från att ringa, vet ju att inget hänt ännu :P
Hur går det med Cebula? Visst skulle hon betäckas med Magic Park?
 
Sv: Betäckningar 2013

Cebula ska inte betäckas, jag kan inte ha fler hästar, så tyvärr måste jag sälja henne. Riktar in mig på att betäcka Celia nästa år. Tänker Luxus än så länge.
 
Sv: Betäckningar 2013

Vill man inte? ja nu valde jag aldrig den stationen ändå pga de skäl som Görel nämnde, hopplöst att inte kunna veta om det finns uppstallningsplats eller ej.

Nåja de stationer jag valt senast har jag hittills varit nöjd med. De åren jag haft ston på station (till o från inte alla år) ungefär 11-12 års tid, så har jag krasst fått lära mig att det är MINST lika viktigt att välja en bra station som att välja en bra hingst.
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag åkte ju till Flyinge under några år (innan PS tid där) och jag tyckte att det var sååå värt det att åka den längre biten, de tog väl hand om mina ston och behandlade mig som kund med respekt. Dessutom gjorde de allt för att få dräktigt, och lyckades också.
 
Sv: Betäckningar 2013

kl

Idag har jag sett fölet (eller fostret heter det väl)!!!!

:banana: :bump: :banana:

Den såg fin ut (sa veterinären, svårt för mig att avgöra)!!! Såg huvudet, benen och hjärtat :D Nu hoppas jag det är ett stoföl där inne den här gången! Har redan bestämt namn! 49 dagar idag!!
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 681
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 575
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp