Betäckning 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Betäckning 2009

kl

Är det normalt att ett sto börjar bli brett redan nu när hon ska föla i juli? :crazy:

Det varierar nog. Vårt sto ska också föla i juli, hon ser definitivt dräktig ut. Men det gör hon å andra sidan ofta om vintern om hon inte rids:D Vi inbillar oss att hon i år är tjock på ett annat sätt än vad hon brukar vara, hon är inte särsklilt "fläskig" men har börjat få fölmage. Eller så försöker vi bara komma med bortförklaringar över att hon är tjock;)

Inte dåligt alls:d spännande att se vad som ploppar ut:)

Hade jag pengar hade jag velat ha ett avelssto till, annars får det bli Kaela igen men inte nu för nu ska vi se till att få fram tölt...

Det ska verkligen bli jättespännande! Ska bli hur kul som helst, just nu sitter jag och kollar ev hingstar ÄVEN om vi inte ska ha fler:angel:

Hm, jag tror det bästa är att vänta ett år med betäckningen? Och tölta in henne först? :) Hoppas det går bra, ser fram emot att få se resultat;):laugh:

Jag börjar nämligen fundera på tvillingar? Hade varit hemskt:crazy:
Kanske helt obefogade tankar, men ändå ;)

Usch, varför kan det inte bli sommar lite snabbare?

Jag är likadan, ena dagen tror jag att hon inte är dräktig längre (u-ljud dag 40 men ej kollat sedan dess), nästa är jag bombsäker på att hon är dräktig men att något kommer att gå fel.
Men jag skyller nojjan på att det är vårt första föl:angel: Har haft hästar hela mitt liv och räknar mig som ganska hästvan, men så plötsligt ska det bli föl och jag känner att man inte har kontroll på något!
Jobbigt och roligt samtidigt:D

Hörgull, 1:klass bukskäckhingsten kommer stå hos mig utanför Örebro i sommar om allt går som det ska!:love:

Prins Från Knuthyttan tycker jag är en mycket intressant hingst!
Har Flipi Från Österåker som far och Baldur Fra Bakka som morfar, VM segraren i Avel 2001!
Total BLUP på 122!!
Mycket bra bedömning som fyraåring 2007!
Visades inte förra året, men visas förhoppningsvis i sommar!

Exteriör
Huvud 8
Hals-Manke-Bog 9
Rygg och kors 8.5
Proportioner 8.5
Ben (kvalitet) 8
Benställning 8
Hovar 8
Man och Svans 7.5
Exteriör 8.36

Ridegenskaper
Tölt 8
Trav 8.5
Pass 6
Gallopp 8.5
Spirit 8.5
Helhetsintryck 8.5
Skritt 6.5
Ridegenskaper 7.95
Långsam tölt
Canter 8

Totalt 8.12
Vi väntar föl efter honom till i sommar, han ger ett mycket mer bestående intryck än Kongur, som ju inte är helt fy skam han heller!

Ingen som har ett fint avelssto över o låta mig betäcka med Kjarkur frá Egilstadabae eller Garri frá Reykjavik? Blir Gimsteinn från Östra Greda godkänd i vår är han nånting att fundera på också :love:

Jag är sugen på Kongur från knutshyttan. kongur verkar en mycket mycket lovande häst! Och ger han minst lika fina avkommor som sin pappa så är han ju en riktigt kanon hingst!

KL.
Här går planerna åt Gimsteinn från Östra Greda om han blir godkänd i vår ..

// Bergea (som snor Michis inloggning)

I år kommer jag bara betäcka Vala och hon kommer betäckas med Kanslari frá Efri-Raudalaek för andra gången.

Hennes förra avkomma efter honom dog tyvärr i höstas men var lovande så jag hoppas att jag ska få en liknande avkomma 2010.

På hemmafronten är planen som vanligt att inte betäcka igen.... Gissar att när det närmas sig så kommer planen att ändras. Åtminstonde för ett av stona. Just nu finns dock inget självklart val. Jag vill ha en hingst med kul färg men också mycket bra gång. Så många sådana finns inte.

Kanske att det blir Skyr från Lindnäs för tredje året på raken....

Omi från Stav blir det antagligen 2009/2010 vet inte vilket utav åren men
jag tror nog det blir han.:love:

Han verkar ge otroligt vackra avkommor med bra gång!:)

Ska bli spännande att se Tindras föl efter honom, kommer inte ihåg
användarnamnet dock:o

Irpasnirpa, ska du betäcka Yrpa i år?

Omi från Stav blir det antagligen 2009/2010 vet inte vilket utav åren men
jag tror nog det blir han.:love:

Han verkar ge otroligt vackra avkommor med bra gång!:)

Ska bli spännande att se Tindras föl efter honom, kommer inte ihåg
användarnamnet dock:o

Menar du min Tindra?
Ja jag hoppas såklart också på ett vackert föl efter honom!

main.php

/Malin

Jag har iofs inte ens sagt att det är Yrpa.
Men det är det.

Hennes ägare har bestämt sig för att låta henne bli betäckt. Jag har inget med den saken att göra och står inte bakom dom.
Yrpa åker till Prins och kommer inte tillbaka till mig efter det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hur gör ni? Vilka rutiner försöker ni sträva efter? När ni väl betäcker försöker ni betäcka flera ston hyfsat samtidigt då? För att få...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: KickiH
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 385
Senast: Digbil
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
C
Avel Kära vänner och bekanta, obekanta och hästkollegor. Startade en diskussion inne på forumet för Irish cob, som är den ras vi föder upp...
2
Svar
30
· Visningar
3 184
Senast: Caspadia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar