Betäckning 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Betäckning 2009

Det är klart att man har olika preferenser när det gäller hingstar men det som man måste tänka på (mer än vilken man gillar) är vilket sto man har, dvs vilken hingst kan få en bra avkomma med mitt sto.
Nu är ju Veigar en ung hingst med få avkommor och Kjarkur en gammal med ganska många (och av dem några stycken riktigt bra) så det är svårt att jämföra dem.
Jag tror dock att fler ston passar bra till Veigar än Kjarkur, framförallt när det gäller lynnet.

Ylur frá Vatnsholti ska betäcka Vera i år. (Han ska även vara med på hingstvisningen nu i vår och tävlas en del:love:)

24896535.jpg

Fotograf: Anna Helgesson,www.simlir.se (Isrpasnirpa)

24896534.jpg

Fotograf: Anna Helgesson, www.simlir.se (Irpasnirpa)

24661015.jpg

Fotograf: Emma Jansson, www.emmajansson.info.se

Senast ändrad:

Kolla denna snygging hämtade vi i Danmark för 2 dagar sedan.
Han ska få träffa 3 av våra ston. Logadis, Hremsa och Aradis.

DSC_3294.jpg

lofturannons.jpg

Nu har ju en väldigt bra websida med info om massa hingstar och var de skall stå äntligen återöppnats......och det bästa av allt är att det är gratis :)

Vet inte om man får sätta ut adressen här men de flesta vet väl vilken sida jag menar ?

Jag tycker det är jättesvårt att välja......

Jag har köpt mig ett till äldre bedömt sto i Skåne denna gången ;) och hon ska betäckas om ( är dräktig nu ) innan jag tar hem henne.
Jag tror det kommer bli Hrimfaxi frá Hvanneyri men vill se mig lite om först.

Någon som rekommenderar någon ??
Skåne, Blekinge området....

Det andra bedömda stoet som inköptes i Västernorrland är hemkommet sen länge, hade ingenstans att göra av henne där uppe i norr så hon fick komma hem sitället.

Tyvärr har hon blivit halt just nu så vi får se om det alls blir någon betäckning för henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hur gör ni? Vilka rutiner försöker ni sträva efter? När ni väl betäcker försöker ni betäcka flera ston hyfsat samtidigt då? För att få...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: KickiH
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 385
Senast: Digbil
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 951
Senast: supercassie
·
C
Avel Kära vänner och bekanta, obekanta och hästkollegor. Startade en diskussion inne på forumet för Irish cob, som är den ras vi föder upp...
2
Svar
30
· Visningar
3 184
Senast: Caspadia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar