Betäckning 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Betäckning 2009

Ok. Det var egentligen inte själva betäckningen i sig som jag ifrågasatte utan mer hingstvalet men nu kom det fram att det inte var du som hade bestämt.

Jag kan svara på allt ;)
Yrpas ägare är väldigt nära vänner till mig.

Prins väljs pga de bor granne med Frimangruppen (typ på något sätt, Prins ägare har mark vid dem).
De får en betäckning på något sätt som tack för all hjälp med något annat.

Jag skulle kunna radda upp massa saker som gör att jag inte står bakom allt, men jag gör inte det utan låter min åsikt vara osagd.
För min del blir det nog ändå ett hästfritt år 2010, jag behöver vila upp mig ordentligt.

Oj ska du lämna tillbaks Yrpa?? oj måste kännas riktigt jobbigt.. du tycker ju om henne..:cry:
Men du har ju gala en del av yrpa kvar iaf=)

Ingen som har ett fint avelssto över o låta mig betäcka med Kjarkur frá Egilstadabae eller Garri frá Reykjavik? Blir Gimsteinn från Östra Greda godkänd i vår är han nånting att fundera på också :love:

Gör som jag och sätt ut en annons. Har 3 betäckningar innestående på min fd hingst Loftur frá Möðrufelli och har nu fått tag på 2 fina ston som ska bli fölmammor åt mig mot att ägaren får den 3e betäckningen för eget bruk. Plus att jag betalar för alla extrakostnader som uppkommer för dräktiga/digivande ston naturligtvis. Vill passa på i år då han betäcker i Skåne, svårare att skicka ston till Danmark...

Jag ska betäcka mitt ena sto bed 7.93 med Glampi från Snararp

har ett äldre sto som var hos Grastein fra Grafarkoti som jag inte kollat (men hon ser dräktig ut) hon ska tillbaks till honom om det inte tog sig ...kanske skickar dit henne i vilket fall himla trevlig och välhanterad hingst.

Sen har jag ett sto e.Mökkur fra Varmelaek som har en bedömd avkomma 7.81
henne har jag inte bestämt än men någon som har förslag?. Hon fick ett jätte fint hingst föl efter Prins från Wreta -08 som jag sparar, nu dräktig med blup hingst Kynnir fra Feti e.Gustur fra Holi
den nyimporterade hingsten på K nånting lät ju spännande någon som vet var man hittar betäckningsavtal att läsa??

Ja jag har faktiskt spanat in Omi från Stav lite smått....

Jag har förälskat mig i Skyr från Lindnäs så när jag blir rik så ska jag sätta mitt sto under honom.

Jag ska betäcka mitt ena sto bed 7.93 med Glampi från Snararp

Spännande! Jag äger hans mamma och ett gäng halvsyskon till Glampi. Ska förmodligen för egen del använda Glampis halvbror Smári (e. Flipi) som bluphingst i år. Till Glampis mamma har jag dock ännu inte bestämt hingst, men funderar på någon avkomma till Askur eller varför inte en tripp till Danmark (otroligt intressant hingstutbud där just nu)....

Jag har förälskat mig i Skyr från Lindnäs så när jag blir rik så ska jag sätta mitt sto under honom.

Har du sett honom live? Kan du kanske berätta lite vilket intryck du fick? Att han har stora rörelser har man ju förstått;).

Jag tror om jag inte minns helt fel att jag fick se honom hos Johan under en kurs jag var på för honom ..
Helt fantastisk !

Att han sen har den stammen han har är verkligen inte helt fel, älskar Askurblodet och har inte något emot att ha det i fler hästar.

Vi har ju en liten en efter honom.... Dessutom är samma sot dräktig med honom igen. ska bli spännande att se helsyskon! Jag funderar på honom i sommar igen :D

Vet ni något om hans gångartsmönster? Påminner han mycket om sin mor? Hur är psyket? Vad kostar det att använda honom?

Lycka till! Hoppas att visningen går bra! Ska bli spännande att se hur han utvecklats sedan förra året!

Hej Jenny. Jo han är jättefin. Mycket mer tränad än förra året, då han bara var hos Skúlason i 2 mån och barariden i 4 mån. Jag var helt klart nöjd!!!!:banana:.

Jag behöver hjälp :)
Eftersom den superba sidan islandshingstar.se är nedlagd för närvarande kan jag inte ta reda på vilka hingstar som finns var.

Har köpt mig ett bedömt sto som står i västernorrland och tänkte passa på att betäcka med någon hingst i de trakterna.
Typ Sollefteå, Sundsvall, Hudiksvall, Östersund och de området......

Så den som vet vilka hingstar som finns där upp igenom kan väl antingen skriva ett svar här eller PMa mig så vore jag tacksam :)

Vad kul! vad är det för sto? :)

Veigar fra Vakurstödum finns ju här i trakterna (Älandsbro utanför Härnösand)
Dvs lite ovanför Sundsvall.

Han är :love: :d

Prins frá Sydra-Skördugili finns i Ramsele, i Jämtland finns oftast en hel drös med hingstar Västeråsen har alltid fina hingstar på station (Lena och Gudni) så bor väl Reynir frá Holshúsum i Jämtland. I Hälsingland finns Slätterne med bla Svartur frá Hochwald.
Ett tips kan vara att kolla in annonssidorna för lokalklubbarna i området och se om nån hingstägare annonserar. Hittills har jag inte sett så många annonser men det kommer nog mer när det börjar närma sig våren.

Vad kul! vad är det för sto? :)

Veigar fra Vakurstödum finns ju här i trakterna (Älandsbro utanför Härnösand)
Dvs lite ovanför Sundsvall.

Han är :love: :d

Mjo, Veigar är väl fin iochförsig.....

Jag vill dock helst försöka hitta en hingst utan Orri-blodet......finns så myckt av dem så jag vill vara annorlunda :)
Sen tycker jag det ser ut som att Veigar är lite tung i framdelen......men de tär svårt att se endast på bild.

Stoet är ett äldre bedömt sto efter Mökkur :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hur gör ni? Vilka rutiner försöker ni sträva efter? När ni väl betäcker försöker ni betäcka flera ston hyfsat samtidigt då? För att få...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: KickiH
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 385
Senast: Digbil
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 951
Senast: supercassie
·
C
Avel Kära vänner och bekanta, obekanta och hästkollegor. Startade en diskussion inne på forumet för Irish cob, som är den ras vi föder upp...
2
Svar
30
· Visningar
3 184
Senast: Caspadia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar