Sv: Betäcka med Sambesi?
Och så här ser min ut i dag, knappt två år gammal
Prinsen:
Och så här ser min ut i dag, knappt två år gammal
Prinsen:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt sto Morgonstjärna är e. Pontus af Stigosa ee. Sambesi. Hon har kanonfina gångarter, aldrig haft senproblem eller gångartsproblem som oren gång el. dyl. Hon används till western och lite amatördressyr och har även tagit något skutt. Hennes exteriör är superfin, hon är liten (ca 1,50 cm mkh eftersom hennes mor var ett litet varmblod) men är ändå otroligt proportionerlig och vacker. ALLA som ser henne suckar ett "woooow" för hennes skönhet så nu tycker jag att vi slutar snacka skit om Sambesi! Han har lämnat tokfina avkommor, om än inte de bästa hopphästarna så är psyket och personligheten att dö för.
Jag letar ingen hingst och om jag gjorde det så skulle jag vilken dag i veckan som helst välja grannens hingst framför Hamilton, det är ju värre än Sambesi.
Men du kanske glömde ett knapplån?
Jag vet en 1 årig valack som är efter Sambesi. Han rör sig jättetråkigt, är lite skygg och rädd av sig och ser allmänt tråkig ut i kroppen. En helt vanlig häst, inget utmärkande. Ingen direkt framtida stjärna.. mer en hobbyhäst.. om han lär sig att inte vara rädd för allt.
Hur mycket krav har du på en 1-åring egentligen? Rörelsemässigt och mognad. Såg två 2-åringar igår jag också, en e.Cuper 1068 och den andra e.Lucky Point HE 1121 och ingen av dom såg mycket ut för världen eller rörde sig mer än ordinärt och normalt för en 2-åring. Men de är ju bara unghästar än så länge och kan utvecklas till det bättre senare i livet. Likaväl en unghäst som rör sig fantastiskt som 1-2-åring kan röra sig som en kratta när den är 3 år om det är i det stadiet. Det jag ville syfta på att du var otroligt dömande, det visar sig om det blir något mer än, bara en hobbyhäst. Sedan när måste en häst röra sig fantastiskt för att komma upp 1,20/1,30 hoppklasser eller MSV dressyr. Hopphästar om något kan väl vara stöpta i vilken form och röra sig hur som helst bara hjärtat är på rätt plats.