Best in Show (Ulvlek)

Jag tror du är god, du känns som den goda Cirkus som letar ulvar men det ibland går snett.

I lyan har jag FiaM och snurris men sen är jag osäker på vem av Sasse och BSF om det är en ulv till.

Om bsf är ulv så borde ju röstningen du refererade till i inlägg #674 inte stämma med tanken som du har om att det inte spelade lyan någon roll vem som åkte. Jag tycker inte ditt resonemang håller ihop alls

Ja? Igår misstänkte du att hon skulle kunna vara ulv, idag har du exakt samma tanker som henne, även om du skriver samma sak som du gjorde igår om Cirkus, så backar du upp det hon skriver. Så frågan är om du fortfarande håller Cirkus som misstänkt ulv även om du kanske har samma funderingar som henne, eller om du skriver att du misstänker Cirkus för att ni är kollegor och inte vill att det ska bli för uppenbart.
Det fanns som sagt frågetecken om cirkus som jag undrade över, likadana som jag skrivit om idag. Jag har även frågetecken idag, men i det stora hela har jag hållit henne åt godare hållet (båda igår och idag) på grund av att hon fick upp ögonen på Habina. Jag har svårt att tro att en ulv medvetet skulle rösta ut den onda fén, som kan vara ett tillskott. Jag har inte skrivit något annat.

Däremot kanske jag "backar upp" cirkus idag, eller hur du vill uttrycka det. Men jag skriver mina egna tankar.

Ursäkta men det var väl snarare du som försökte spela ängel igår? Förorättad? :rofl: Jag ifrågasatte hur du kunde påstå att du visste att ängeln hade försökt skydda dig...

Förövrigt så är det lite intressant att Sasse och Cirkus sjunger så fin stämt idag, trots att båda var misstänksamma mot varandra igår. Och jag tycker att det är väldigt knepigt att BSF hänger sig fast i att godförklara Cirkus pga Habina, något som jag håller för väldigt vaga grunder för att godförklara någon. Jag misstänker att lyan tänker försöka ge sig på att lyncha ut mig idag. Tyvärr känner jag mig inte tillräckligt säker på vem jag kan lita på och vem jag är säker på är ulv så det gör det lite svårare att hitta alternativ. Men min spontana tanke är Cirkus, vars röstrad är rätt urusel vid det här laget förutom den första rösten på Habina vilket jag misstänker är ett försök att skapa ett alibi. Antingen är BSF en naiv god eller så är det en kollega till Cirkus. Cirkus röst på Sasse i dl 1 undrar jag om det skulle kunna vara en alibiröst det också, speciellt när de börjar sjunga samstämt idag.

Så de som är min toppmisstänkta är Cirkus, Sasse och kanske BSF, Lobelia har jag svårt att placera men med tanke på hennes lite försiktiga inlägg så undrar jag om hon inte skulle kunna vara god, Lobelia i lyan brukar försöka elda på åt alla håll och kanter. Problemet är att vi även har FiaM som jag skulle vilja placera i lyan... Men då skulle leken redan vara slut eftersom jag då skulle ha fyra ulvar och två goda... ;)

Var har jag varit misstänksam mot Sasse?
Tvärt om skulle jag säga - jag höll ju henne på goda sidan iom hennes röst på Habina.

Gah om jag inte litade på LL så skulle jag tro att jag var ensam god kvar, för mig är det helt obegriplig hur någon av er skulle kunna vara god... ;)

@Lobelia hur kan du fortfarande hålla Cirkus som god och mig som ond efter att ha tittat på dl3? Då borde väl Cirkus ha åkt istället för Habina? Det finns ju ingen som helst logik i att lyan skulle ha sparat en god Cirkus istället för den onda fen?

Gah om jag inte litade på LL så skulle jag tro att jag var ensam god kvar, för mig är det helt obegriplig hur någon av er skulle kunna vara god... ;)

@Lobelia hur kan du fortfarande hålla Cirkus som god och mig som ond efter att ha tittat på dl3? Då borde väl Cirkus ha åkt istället för Habina? Det finns ju ingen som helst logik i att lyan skulle ha sparat en god Cirkus istället för den onda fen?

Jag är tveksam till att lyan ville outa sig genom att alla (som jag tror är ulvar, dvs du, Lobelia och FiaM) röstade på mig i DL3. Då blev alternativet att Lobelia och FiaM spred rösterna.

Fixar färgen...

Nomineringar
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm
16:10 Ferrari nominerar Snurrfian
18:39 Sasse nominerar bollen__
19:08 FiaM nominerar Habina
19:18 Cirkus nominerar Ferrari
19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:12 Lobelia nominerar Habina
20:34 Snurrfian nominerar Paddington
20:48 Paddington nominerar Blacksmithfarm

(bollen__ missar hade nominerat Paddington)
Paddington (bybo/bm)

DL1
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__

14.16 (quarter4ever röstar på paddington)
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia Röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina
quarter4ever, bybo

(bollen__ missar hade röstat på quarter4ever)

DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Paddington
14:35 Habina röstar på blacksmithfarm

16:51 (Paddington röstar på Cirkus)
17:25 snurrfian röstar på Paddington
17:33 bollen__ röstar på Paddington
17:34 cirkus röstar på Paddington
17:38 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
17:46 FiaM röstar på Paddington
17:47 Mirtai röstar på Paddington
17:51 Lobelia röstar på Paddington.
17:53 Paddington ändrar röst till bsf
Paddington, bybo
bollen__, präst

Sasse missar

DL 3
18:10 cirkus röstar på Habina
19:52 Habina röstar på Blacksmithfarm
20:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:55 Snurrfian röstar på cirkus
20:56 Sasse röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på cirkus
20:58 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Habina, ond fe

DL 4 - 21:00
18:28 cirkus röstar på Mirtai
20:15 Sasse röstar på Mirtai
20:37 Lobelia röstar på Mirtai
20:46 Ferrari röstar på FiaM
20:48 Blacksmithfarm röstar på FiaM

20:49 Mirtai röstar på Lobelia
20:50 Mirtai ändrar röst till FiaM
20:51 FiaM röstar på Mirtai
20:53 Snurrfian röstar på Mirtai

Mitai, bybo

Blacksmithfarm: cirkus bollen__ Paddington Habina FiaM
cirkus: Ferrari Sasse Paddington Habina Mirtai
Ferrari: Snurrfian Mirtai Blacksmithfarm Blacksmithfarm FiaM
FiaM: Habina Snurrfian Paddington Snurrfian Mirtai
Lobelia: Habina quarter4ever Paddington Blacksmithfarm Mirtai
Sasse: bollen__ Habina missar Habina Mirtai
Snurrfian: Paddington Habina Paddington cirkus Mirtai

DL 3

Habina, ond fe

Kanske att lyan inte visste vem fen var eller trodde en annan roll om henne, jag tvekade själv mellan ringbäraren och ond fe? Jag har skrivit om det i ett annat inlägg men tar det igen.

Du röstar 5 minuter före DL, Mirtai som är bevisat god följer upp 20:58, inte mycket tid att koordinera lyan direkt om man inte förväntade sig att någon skulle följa upp eller så hade lyan kanske inte en tanke på det eftersom de kanske inte hade helkoll på rollerna.

Jag måste rösta. Min sanslöst jävla dåliga skitdator vill inte samarbeta med mig....

Jag tycker Snurrfian beter sig jättemärkligt nu. Där hon bland annat skriver att jag har hållit cirkus som troligt ulv igår och att jag nu vänt? Och samma med cirkus då, att C höll mig som ond igår och nu har vänt. Jag håller inte med alls, har vi läst samma sak?

Dessutom har jag ytterligare teorier i inlägg 663, som jag tyvärr inte kan länka till just nu.

Sasse röstar på Snurrfian med förbehåll för att jag kan ändra mig till FiaM eller Lobelia, som jag också misstänker. Främst FiaM.

Jag är tveksam till att lyan ville outa sig genom att alla (som jag tror är ulvar, dvs du, Lobelia och FiaM) röstade på mig i DL3. Då blev alternativet att Lobelia och FiaM spred rösterna.
@Lobelia är du ulv? För jag vet att jag inte är det vilket gör att Cirkus försvar känns väldigt vekt. Att Cirkus dessutom förutsätter att alla som röstade på Habina är goda känns som ytterligare ett försök att god förklara sig själv. Vad som ser ut som en ulv bör vara en ulv...

Snurrfian röstar på Cirkus eftersom jag tror att hon är ulv i och med att hon inte åkte i dl 3 istället för Habina, och för att hon försökte godförklara sig genom att säga att ängeln skyddade henne vilket ängeln själv verkade protestera rätt friskt emot. Det enda alternativt till ulv som jag ser det är om hon skulle vara ringbärare men jag känner mig tveksam.

Första rösten?

DL 21:00

20:42 Sasse röstar på Snurrfian
20:42 Snurrfian röstar på Cirkus

Snurrfian: 1
cirkus: 1

DL 3

Habina, ond fe

Kanske att lyan inte visste vem fen var eller trodde en annan roll om henne, jag tvekade själv mellan ringbäraren och ond fe? Jag har skrivit om det i ett annat inlägg men tar det igen.

Du röstar 5 minuter före DL, Mirtai som är bevisat god följer upp 20:58, inte mycket tid att koordinera lyan direkt om man inte förväntade sig att någon skulle följa upp eller så hade lyan kanske inte en tanke på det eftersom de kanske inte hade helkoll på rollerna.
Men om ni nu tror att jag sitter i lyan så borde den väl ha koll på vad jag tänkte rösta? O_o Annars är alternativt att även BSF skulle vara ulv då eller? Hade jag suttit i lyan så borde jag väl ha röstat på Habina i sådana fall?

Jag har helt klart tre möjliga Lobelias resonemang håller inte ihop se inlägg 674 där hon tycker att lyan antaligen inte brydde sig vem som åkte, sen tror hon att bsf är möjlig ond - och det går bara inte ihop. Sen Snurrfians rena felaktigheter att jag misstänkte Sasse igår när det var precis tvärt om, att jag snarast höll Sasse som god - FiaM har inte ens kommit med resonemang idag.

Men om ni nu tror att jag sitter i lyan så borde den väl ha koll på vad jag tänkte rösta? O_o Annars är alternativt att även BSF skulle vara ulv då eller? Hade jag suttit i lyan så borde jag väl ha röstat på Habina i sådana fall?
De flesta lyor jag suttit i har inte koordinerat sina röster alla så länge de inte haft en specifik plan.

Varför borde du röstat på Habina om du satt i lyan? Jag är osäker på BSFs roll, är det tre ulvar tvekar jag mellan honom och Sasse.

Varför borde du röstat på Habina?

Om du vore god så skulle lyan inte behöva outa hela sig om de hade velat ha ut mig - då hade de bara kunna lägga två röster där (om nu inte lyan bara består av två ulvar)

Jag var också helt övertygad om att cirkus var ängel. :o Även om jag uppenbarligen hade hittat fel roll på henne så tror jag ändå att hon kan vara god. Eller så är jag totalt lurad, igen. :meh:

Blacksmithfarm vill jag också sätta åt det goda hållet, jag tycker att hennes sätt att vända och vrida på allt tyder på det. På sätt och vis känner jag mig nästan mer säker på BSF som god än på cirkus. Kan inte sätta fingret på vad det är dock. Deras sätt att försvara varandra är väl möjligen det som kan få mig att tveka lite.

Lobelia skrev jag igår att jag vill hålla ögonen på även om jag satte henne som neutral och jag vill fortfarande det. Vi är sex kvar och det borde innebära tre ulvar och jag tror att vi kanske kan hitta en här.

Snurrfian har jag röstat på vid två tillfällen, dels första dagen men även den tredje när jag inte hade tid för leken alls utan bara tog första bästa och slängde iväg en röst på. Hade jag haft tid hade jag inte lagt en röst som stack ut på det sättet utan valt någon av de som i övrigt var uppe för lynch. Jag skulle vilja säga att jag hade valt Habina men för att vara helt ärlig så är jag inte säker på att jag kan det då jag inte hade hunnit följa med i diskussionen kring henne.
Problemet jag har nu är att om det ska finnas tre ulvar kvar så borde nästan Snurrfian vara en av dem? Jag tror i alla fall mer på henne i lyan än Sasse men samtidig så saknar jag en i lyan... :banghead:

Sasse missade förvisso en röst men jag tycker att hon har tagit igen det bra. Håller med om att hon inte borde sitta i lyan med tanke på hennes röst på Habina och jag tycker också att hon kommer med bra tankar och funderingar i övrigt.

Jag är rädd för att jag är totalt bortkollrad den här leken! :arghh:

Och nu kom Snurrfian in med ett inlägg dom misstänker de som jag har satt dom goda... :banghead:

Jag har helt klart tre möjliga Lobelias resonemang håller inte ihop se inlägg 674 där hon tycker att lyan antaligen inte brydde sig vem som åkte, sen tror hon att bsf är möjlig ond - och det går bara inte ihop. Sen Snurrfians rena felaktigheter att jag misstänkte Sasse igår när det var precis tvärt om, att jag snarast höll Sasse som god - FiaM har inte ens kommit med resonemang idag.
??

De flesta lyor jag suttit i har inte koordinerat sina röster alla så länge de inte haft en specifik plan.

Varför borde du röstat på Habina om du satt i lyan? Jag är osäker på BSFs roll, är det tre ulvar tvekar jag mellan honom och Sasse.

Varför borde du röstat på Habina?

Om du vore god så skulle lyan inte behöva outa hela sig om de hade velat ha ut mig - då hade de bara kunna lägga två röster där (om nu inte lyan bara består av två ulvar)
Eftersom ni så gladeligen godförklarar någon som röstar på en ond... ;)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar