Best in Show (Ulvlek)

J
Funderar på om jag borde rösta nu. Problemet är att jag inte har en aning om vem...

Cirkus tror jag som sagt är god på grund av att hon hittade habina.
Sasse har gett ett gott intryck men egentligen har jag inget bättre att grunda det på.
Fiam lobelia och snurrfiam känns ungefär lika skumma, röstningen igår är ett exempel. Kan det vara så lätt?

Fundera vidare. Borde ju ha gptt om tid efter bion med...
Jo. Rösten på habina sätter sasse i bättre dager än de andra som undvek att rösta där...

Efter att ulvuslingarna käkade vår ängel blev jag förvirrad, jag hade Cirkus på den rollen, med tvekan för det var en del hintande om det. Nu förstår jag Feraris tveksamhet och tvivel när det gällde cirkus. Hon viste ju att den biten inte stämmer. Jag tror nog jag får ihop det ändå med cirkus som god, men varför ska alla vara så förbaskat skumma.

Jag får ta pch gå igenom leken, vill se exakt när Cirkus började sätta tilltro till BSF, se närmre på ferari och de som är kvar.

Jag vill fortsatt hålla både Blacksmithfarm och cirkus som goda. BSF för att hon verkar gå in för att leta onda, hon vrider och vänder på alla stenar och kommer med olika infallsvinklar. Jag håller med henne om mycket och hon känns överlag som att hon bör vara på min sida. Det finns inget i hennes inlägg jag reagerar på, utan som ovan känns hon genuin.

Det är samma sak med cirkus. Jag förstår fortfarande inte vitsen med att cirkus som ulv skulle gå hårt mot Habina och rösta ut henne. Visst har det hänt tidigare att ulvar röstat på onda utanför lyan, men i detta fallet tror jag att det var cirkus som först började teoria mot Habina och sedan när Habina pratade in sig i ett hörn, röstade cirkus där. Jag fattar verkligen inte varför cirkus som ulv skulle dragit upp misstankar mot Habina i första taget om det inte behövts. Sedan får man ju se skillnad på onda roller utanför lyan och onda roller utanför lyan. Den onda fén kan ha varit ett tillskott för lyan tänker jag mig, till skillnad från vissa onda roller utanför lyan som inte har några specialförmågor. Så jag tänker att det är dumt av en ulv att rösta ut en ond fé.

Det som måhända stör mig är det cirkus skrev om att hon skulle ha skyddats första natten. Jag fick som sagt intrycket av att cirkus var ängeln, men så var det ju inte. Och den riktiga ängeln (Ferrari) protesterade rätt hårt. Tillsammans med Snurrfian.

Snurrfian är en annan kandidat som jag inte vet vad jag ska tro om. Jag hann inte teoria om henne igår men har lite funderingar idag.

Snurrfian skrev detta vid ett tillfälle:
Om jag tänker rätt nu med dl tider så anar jag att Bsf har på fötterna och när Paddington inte ens vill tänka att det kan finnas information så misstänker jag att jag lyckades göra precis det jag har rädd för att göra igår och röstade från en ulv till borgmästare. Därförsnurrfian röstar på Paddingtoneftersom jag tror att hon är ulv och att Bsf har fått information.

Som jag skrivit tidigare tycker jag att denna tanke är konstig i sammanhanget. Om jag förstått Snurrfian rätt tyckte hon att Paddington var skum för att P inte ville se att det kunde finnas information ute. Och denna information antar jag syftades på att BSF hade info om att Paddington var ond. Det stämde ju inte och jag tycker inte Paddingtons reaktion var konstig alls. Däremot tycker jag att det är konstigt att Snurrfian inte tänkte ett steg längre där, ifråga om att Paddington faktiskt var god och att BSF antingen var/är ond eller att hon helt enkelt inte hade någon info alls. Nu kanske jag snurrar in mig i mina egna tankar, men här får jag i alla fall intrycket av att Snurrfian själv inte kan (eller vill) tänka steget längre.
Sorry, fullt hus hela dagen med övernattande gäster som blev kvar till sextiden och sen har jag varit helt slut och mest glott på tv utan att få ihop en enda vettig tanke...

Jag trodde som jag skrev tidigare idag att BSF hade fått någon information och jag trodde faktiskt att hundhimlen skulle ge den informationen före dag-dl, men om det nu är som @Lobelia skriver så tänkte jag fel. Vilket jag även la med i min motivering, "om jag tänker rätt med dl tider" igår...

Jag har försökt läsa ikapp och tittat på På spåret samtidigt och jag blir inte riktigt klok på vad jag ska tro, rent spontant skulle jag vilja få på BSF för att jag känner mig en aning lurad från igår, men det kanske inte är BSF som är boven i det dramat utan min egen tankeverksamhet. @Habina snurrar in sig rätt bra i sina försvarstal och jag själv hur jäklar svårt det kan vara även om man är god.

Sen kan jag inte sluta tänka på att Paddington själv skrev att hon ville granska @cirkus och det får mig att fundera på om hon skulle kunna vara något på spåren och jag snällt gick ulvarnas ärenden och la min röst på den som kanske hade lite koll...

Summasumarum så har jag inte en aning...
C:\Users\Sandra\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.png

Sen är det flera liksom mig själv inte har skrivit så mycket, vilket jag har full förståelse för!
C:\Users\Sandra\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image004.png

Men för att få fram en röst, så tycker jag att det är lite knepigt med Cirkus fullständiga bakutslag när Habina vill godförklara henne, lite märklig reaktion och jag förstår vad Habina menar även om jag inte håller med henne om att det skulle godförklara Cirkus. Snurrfian röstar på Cirkus eftersom jag tycker att hennes reaktion på godklaringen från Habinas sida är rätt märklig, en tanke skulle kunna vara att Habina och Cirkus skulle kunna vara kollegor som nu försöker ta avstånd från varandra. Så om det visar sig att jag har rätt och att Cirkus är ulv så skulle jag titta närmare på Habina också, men å andra sidan visar det sig att Cirkus är god så kan Habina både vara god eller ond...
C:\Users\Sandra\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image006.png
Jag har fetmarkerat det jag reagerat på.

Dels kommenterar hon att Habina snurrar in sig i sina försvarstal, och att hon (Snurrfian) har förståelse för det, för det kan vara svårt även som god. Jag tolkar detta som att hon håller Habina lite åt goda hållet (?), eller åtminstone att hon inte reagerar nämnvärt på att Habina snurrar in sig.

Sedan skriver hon att hon trodde bybon Paddington kunde vara något på spåret med cirkus. Visst kanske Paddington skulle kunna ha fått någon information? Jag har inte riktigt koll på när i tid Paddington skrev att hon ville titta närmre på cirkus. Men för mig så känns det som att Snurrfian nappar väldigt lätt på den detaljen.

Slutligen röstar Snurrfian på cirkus för dennes reaktion över Habinas ”godförklaring”. För egen del tror jag inte nödvändigtvis att en ond hade reagerat så mycket som cirkus gjorde när Habina lade över cirkus lite åt godare hållet. För jag tänker att en ulv inte har något emot att andra håller dom för goda? För mig är det mer vettigt att en god cirkus skulle reagera på det sättet som hon gjorde. Så jag håller inte med om Snurrfians slutsats här, heller.

Jag har tidsbrist fortfarande och känner inte att jag hinner gå igenom leken som jag önskat. Jag har reagerat på Mirtai, Ferrari, FiaM och Snurrfian mest. Lobelia tycker jag är svår, men jag ska ta ett tag med hennes inlägg när jag har mer tid. Samt Snurrfian som jag inte heller har hunnit teoria om.

Det lämnar Mirtai, Ferrari och FiaM till dagens röstning.

Mirtai känner jag glider mig ur näven (liksom FiaM). Hon har kommit med, för mig, två rätt enkla röster. En på Paddington och den andra på cirkus. Jag håller med i cirkus teorier att Mirtai vänder lite. Först var det om Paddington, att hon inte verkade vilja rösta på P, men sedan gör hon det ändå. Samt att det känns som att hon hade cirkus åt lite mer goda hållet ett tag (?) men sedan väljer M att rösta på C i nästföljande DL. Jag håller med någon annan (minns inte vem) som sa att det inte känns som att Mirtai försöker leda leken framåt.

Ferrari funderar jag kanske främst på för att vi har så skilda tankar. Hon misstänker BSF för att vara luden redan den dag Paddington lynchades. Sedan började hon även misstänka cirkus, och att BSF och cirkus troligen är två ulvar som håller av varandra. Det som kan tala till Ferrari's fördel är i så fall att hon inte ville rösta på Paddington. Jag tror jag måste fundera lite här.

FiaM Samma som ovan med Mirtai. FiaM's röst på Paddington hade ingen direkt teori, inte i röstinlägget, men däremot hade hon teoriat i ett långt inlägg tidigare. Sedan kommer det in en uddaröst igår, som jag inte vet vad jag ska tro om. Det kan tala lite till hennes fördel att hon lägger en uddaröst, som då är en röst som sticker ut. Som ulv hade hon kanske röstat någon annanstans, om hon inte kör med omvänd psykologi? Jag tror jag behöver fundera lite här också.

FiaM kom just med ett mastodontinlägg, men det är bara sammanfattningar än så länge. Väntar på teorierna
C:\Users\Sandra\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.png
Mina tankar från igår. Jag har uppenbarligen varit helt fel ute. 2/3 har varit fel, varav den tredje fortfarande är okänd.

FiaM då. Det mest anmärkningsvärda med FiaM tycker jag är att hon inte syns så mycket. Hon skrev ett (två) mastodontinlägg igår, men det var bara en sammanfattning på leken. Sedan kom hon in med teorier efter det.

Hennes röst på Paddington var också med en rätt dåligt underbyggd teori, till skillnad från de andra (minus Mirtai) som teoriade mer. Det skulle kunna vara en ”följa med”-röst. I DL 3 lägger hon en uddaröst på Snurrfian, och i och med den rösten tar hon ingen ställning till vare sig rösterna på BSF, cirkus eller Habina. I DL 4 väljer hon att lägga en röst på Mirtai. Det enda jag reagerat på i hennes teoriinlägg är att hon, förutom Mirtai, inte hållit någon som misstänkt direkt? Hon håller några åt godare hållet, och några som neutrala. Hon har inga potentiella onda, förutom då Mirtai som hon röstar på. Jag tycker det är lite udda, så pass långt i leken ändå, och funderar på om det kan vara för att hon ska kunna vända kappan efter vinden beroende på vad som kommer fram i leken? Äh, jag vet inte riktigt. Det som främst är till hennes nackdel är hennes svagt motiverade röst på Paddington och hennes uddaröst i DL3.

Lobelia är kvar och jag tycker alltid hon är så jäkla svår! Jag har läst igenom leken men inte hittat något markant. Tycker att hon tagit upp relevanta saker och hon sticker inte ut någonstans.

Men om man kör uteslutningsmetoden (och jag inte har fel om någon av de jag tror gott om) så borde hon vara ulv, ifall BSF’s uträkning dag 1 var rätt med fyra onda (3 ulvar och en ond fe). Alternativet är väl 2 ulvar och en ond fe.

Mina kandidater är med andra ord Snurrfian, FiaM och Lobelia.

Jag tycker Snurrfian spelade roll som förorättad ängel så bra att jag gick på det igår. Idag är det ju uppebart att hon inte hade den rollen.
Ursäkta men det var väl snarare du som försökte spela ängel igår? Förorättad? :rofl: Jag ifrågasatte hur du kunde påstå att du visste att ängeln hade försökt skydda dig...

Förövrigt så är det lite intressant att Sasse och Cirkus sjunger så fin stämt idag, trots att båda var misstänksamma mot varandra igår. Och jag tycker att det är väldigt knepigt att BSF hänger sig fast i att godförklara Cirkus pga Habina, något som jag håller för väldigt vaga grunder för att godförklara någon. Jag misstänker att lyan tänker försöka ge sig på att lyncha ut mig idag. Tyvärr känner jag mig inte tillräckligt säker på vem jag kan lita på och vem jag är säker på är ulv så det gör det lite svårare att hitta alternativ. Men min spontana tanke är Cirkus, vars röstrad är rätt urusel vid det här laget förutom den första rösten på Habina vilket jag misstänker är ett försök att skapa ett alibi. Antingen är BSF en naiv god eller så är det en kollega till Cirkus. Cirkus röst på Sasse i dl 1 undrar jag om det skulle kunna vara en alibiröst det också, speciellt när de börjar sjunga samstämt idag.

Så de som är min toppmisstänkta är Cirkus, Sasse och kanske BSF, Lobelia har jag svårt att placera men med tanke på hennes lite försiktiga inlägg så undrar jag om hon inte skulle kunna vara god, Lobelia i lyan brukar försöka elda på åt alla håll och kanter. Problemet är att vi även har FiaM som jag skulle vilja placera i lyan... Men då skulle leken redan vara slut eftersom jag då skulle ha fyra ulvar och två goda... ;)

Jag var också helt övertygad om att cirkus var ängel. :o Även om jag uppenbarligen hade hittat fel roll på henne så tror jag ändå att hon kan vara god. Eller så är jag totalt lurad, igen. :meh:

Blacksmithfarm vill jag också sätta åt det goda hållet, jag tycker att hennes sätt att vända och vrida på allt tyder på det. På sätt och vis känner jag mig nästan mer säker på BSF som god än på cirkus. Kan inte sätta fingret på vad det är dock. Deras sätt att försvara varandra är väl möjligen det som kan få mig att tveka lite.

Lobelia skrev jag igår att jag vill hålla ögonen på även om jag satte henne som neutral och jag vill fortfarande det. Vi är sex kvar och det borde innebära tre ulvar och jag tror att vi kanske kan hitta en här.

Snurrfian har jag röstat på vid två tillfällen, dels första dagen men även den tredje när jag inte hade tid för leken alls utan bara tog första bästa och slängde iväg en röst på. Hade jag haft tid hade jag inte lagt en röst som stack ut på det sättet utan valt någon av de som i övrigt var uppe för lynch. Jag skulle vilja säga att jag hade valt Habina men för att vara helt ärlig så är jag inte säker på att jag kan det då jag inte hade hunnit följa med i diskussionen kring henne.
Problemet jag har nu är att om det ska finnas tre ulvar kvar så borde nästan Snurrfian vara en av dem? Jag tror i alla fall mer på henne i lyan än Sasse men samtidig så saknar jag en i lyan... :banghead:

Sasse missade förvisso en röst men jag tycker att hon har tagit igen det bra. Håller med om att hon inte borde sitta i lyan med tanke på hennes röst på Habina och jag tycker också att hon kommer med bra tankar och funderingar i övrigt.

Jag är rädd för att jag är totalt bortkollrad den här leken! :arghh:

Och nu kom Snurrfian in med ett inlägg dom misstänker de som jag har satt dom goda... :banghead:

Förövrigt så är det lite intressant att Sasse och Cirkus sjunger så fin stämt idag, trots att båda var misstänksamma mot varandra igår.
Hur läser du? Nedan är vad jag skrev i mina tankar om cirkus igår. Ungefär vad jag skrivit idag. Jag misstänkte inte cirkus speciellt utan tyckte det fanns saker som talade till hennes fördel, men visst har det även funnits frågetecken här och var.
Cirkus – Som jag skrivit tidigare, det som talar emot att cirkus är ulv är att hon var första ”man” att gå på Habina. Jag uppfattade det i och för sig inte som att cirkus misstänkta Habina så hårt till en början i deras diskussion vad Habina egentligen menade, men vart eftersom Habina snurrade in sig själv, så röstade cirkus där. Men jag tänker mig att cirkus som ulv lika gärna kunnat lägga sin röst någon annanstans, och framförallt kanske inte reagerat så mycket åt Habinas ”godförklaring” av cirkus? Det tycker jag talar till cirkus fördel. Sedan finns det andra saker som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka, som jag skrev om i mitt tidigare längre inlägg.

Jag tycker att det är en väldigt djärv röst av bsf om inte paddington är ond. Jag tror hon har förstått att vår borgmästare är ond. Jag tycker dessutom att Paddington har förvrängt en del saker till exempel så skrev hon nånstans att jag har placerat vissa personer i lyan. Hon lägger dessutom en röst på mig nu för att jag tror att bsf har på fötterna, som Snurrfian skriver - hon reflekterar inte ens över att det kan finnas olika typ av information som bsf faktiskt besitter. Jag känner att det är tillräckligt för mig.

cirkus röstar på Paddington

tillägg: om Paddi i egenskap av BM dessutom har två röster så lär hennes andra röst också hamna på mig och jag vill försöka säkerställa att jag blir kvar

Jag reagerar lite på formen här "det kan finnas olika typ av information som bsf faktiskt besitter"

Inlägget kom 17:24 på torsdagen. Redan här utgår Cirkus från att BSF faktiskt har information ( som det visade sig att hon inte hade) och Cirkus behandlar BSF som hon är säkert god även om jag inte kan hitta så mycket teorier om detta.

Jag ställer mig nu frågan hur blev BSF god, har ställt den för om Q som då visade sig vara ond. Den enda förklaringen jag kan se är om draken tussat ihp de två som någon föreslog. Men annars finns det någon som har någon mer substans i det hela?

Hur läser du? Nedan är vad jag skrev i mina tankar om cirkus igår. Ungefär vad jag skrivit idag. Jag misstänkte inte cirkus speciellt utan tyckte det fanns saker som talade till hennes fördel, men visst har det även funnits frågetecken här och var.
Ja? Igår misstänkte du att hon skulle kunna vara ulv, idag har du exakt samma tanker som henne, även om du skriver samma sak som du gjorde igår om Cirkus, så backar du upp det hon skriver. Så frågan är om du fortfarande håller Cirkus som misstänkt ulv även om du kanske har samma funderingar som henne, eller om du skriver att du misstänker Cirkus för att ni är kollegor och inte vill att det ska bli för uppenbart.

Även jag tror att åtminstone Lobelia och FiaM är ulvar. Det räcker med gårdagens röstlista för det. Sasse är på plus efter Habina-rösten, men minus efter gårdagen. Snurrfian är inte alls på plus efter gårdagens röst och den troligaste tredje ulven (om det är tre kvar). Jag kommer rösta på Lobelia eller FiaM.

Som flera har konstaterat så är vi 6 kvar,

• 2-3 ulvar (1 på tok för lite och 4 så hade leken varit slut)
  • Vi har en ringbärare som eventuellt kan påverka röstningen om hon sparat på de förmågorna.
  • Vi har troligen ett kärlekspar
  • Vi har draken som känner till kärleksparet (och om det finns) men inte kan vara säker på om de är onda goda eller en mix.
Ska vi ha chans att vinna så måste vi ha ut en ulv idag (om det är 3 åtminstone) men det är tveksamt om det går även om det lyckas och det är 3 ulvar. Det bästa vore om kärleksparet består av 2 ulvar och vi kan pricka en av dem.

Jag får se om jag får tid att lusläsa leken igen men en snabb genomgång så.

Cirkus håller jag som god trots att hon petat ut onda lite till höger och vänster och inte riktigt lyckats. Den främsta anledningen är faktiskt rent lektekniskt och det är det faktum att hon lever. Hon hintar friskt om beskydd och det är inte otroligt att hon haft ett skydd och klarat sig när ulvarna käkade. Det är åtminstone det jag satsar på. Problemet här är att Ferrari inte verkade tro helt på Cirkus godhet, kanske insåg inte Ferrari att det fanns fler beskydd än ängelns i leken. Ingen annan har protesterat och någon måste ju vara god.

FiaM har egentligen itne gjort något skumt, men förutom mastodontinläggen igår så har hon varit mycket osynlig och försiktig i sina teorier. Hennes röstrad är väl nästan lika usel som min. Ska jag satsa på en ulv så är det FiaM

Snurrfian har kört sitt eget race som vanligt, men jag reagerar på lite på hennes misstankar mot Cirkus, eller kanske inte misstankarna jag har tvivlat en hel del i avsaknad av information folk som gör oförklarliga saker. Det jag reagerade mest på var rösten på Cirkus, och att när det kom två att ingen följde upp dem? Jag tror lyan insåg faktum för sent och missade att följa upp när Mirtai hakade på Snurris röst vid lynch. Jag tror mig ha min andra ulv här.

Så har vi två aktiva spelare som skriver mycket och rätt saker, de röstar "rätt" teroiar "rätt" vilket en ulv har alla chanser att göra. Jag är lite osäker här och vill helst vänta med valet vem jag ska sätta som ulv av de två. Jag är rädd för att nummer tre av ulvarna är BSF och att Cirkus vill vänta med att lyncha henne tills senare då mycket tyder på att de båda är kärleksparet men hoppas på den tredje är Sasse. Jag kan inte direkt se något ulvigt i någon av dem men om det är en tredje ulv hoppas jag på Sasse.

Även jag tror att åtminstone Lobelia och FiaM är ulvar. Det räcker med gårdagens röstlista för det. Sasse är på plus efter Habina-rösten, men minus efter gårdagen. Snurrfian är inte alls på plus efter gårdagens röst och den troligaste tredje ulven (om det är tre kvar). Jag kommer rösta på Lobelia eller FiaM.

Du förutsätter alltså att Ulvarna visste vem som var ond spion och röstade efter det och samtidigt dabbade sig och missade att både lyncha dig och att rädda Habina?

Det låter som en rätt inkompetent lya med tanke på röstfördelningen.

DL 3
18:10 cirkus röstar på Habina
19:52 Habina röstar på Blacksmithfarm
20:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:55 Snurrfian röstar på cirkus
20:56 Sasse röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på cirkus
20:58 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Habina, ond fe

Med tanke på utfallet va omröstningen så ser det mer ut som ulvarna inte riktigt visste vem som hade vilken roll och struntade i vem som blev lynchad. Då möjligen med undantag av dig då rösterna kom ganska sent och det kan ha varit tidsnöd att koordinera och skriva motiveringar.

@FiaM Vad anser du om de teorier som kommer mot dig? Både igår och idag.
Egentligen förstår jag varför, hade det varit någon annan så hade jag också funderat. Som det var så fick jag mindre tid på nyårsafton än vad jag hade räknat med och hade inte möjlighet att läsa igenom leken så mycket som jag hade velat. Teorin mot Paddington var svag men jag tror tyvärr att jag hade lagt rösten på henne även om jag hade haft mer tid. Det verkade ju dom att det fanns info ute som pekade på henne dom ond spion.

På nyårsdagen fick jag oväntat ännu mindre tid, var i stallet halva dagen och somnade på soffan när jag kom hem och vaknade först när syster ringde och undrade var jag höll hus... :o Var inne och svarade på något, tror att det var från Habina och hade sedan inte tid förens när jag var inne för att rösta. Eftersom det blev så fel med Paddington dagen innan så vågade jag inte följa med mot någon av de som fick röster då jag inte kände att jag var säker på att någon av dem var ond utan lade en udda röst som jag visste inte skulle skicka ut någon. Fegt jag vet och eftersom jag har gjort på samma sätt tidigare när jag har varit osäker så misstänkte jag att jag skulle bli misstänkt av rösten men hellre det än att vara med och skicka ut en till god för att jag hakar på ett drev pga tidsbrist.

Rösten på Mirtai igår var olycklig men även om jag inte hade misstänkt henne så hade jag röstat på henne för att rädda mig själv.

Okej, en tanke slog mig - goda lyan får dela ut info till samma person 2ggr men inte två dagar irad. den första infon nådde personen DagDL2 - väl?
Och om vi antar att den gick till Ferrari (ängel) så kan vi kanske anta att hon fick infon igen DagDL4 (en dag mellan)?
Då röstsar hon på FiaM. Visst - det bör inte finnas ngn info som goda lyan kan vidarebefordra som säger att ngn är ond, men kanske kan hon ha fått reda på en god och därmed kunnat utesluta den och då se ett mönster som inte vi andra kunnat??

Du förutsätter alltså att Ulvarna visste vem som var ond spion och röstade efter det och samtidigt dabbade sig och missade att både lyncha dig och att rädda Habina?

Det låter som en rätt inkompetent lya med tanke på röstfördelningen.

DL 3
18:10 cirkus röstar på Habina
19:52 Habina röstar på Blacksmithfarm
20:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:55 Snurrfian röstar på cirkus
20:56 Sasse röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på cirkus
20:58 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Habina, ond fe

Med tanke på utfallet va omröstningen så ser det mer ut som ulvarna inte riktigt visste vem som hade vilken roll och struntade i vem som blev lynchad. Då möjligen med undantag av dig då rösterna kom ganska sent och det kan ha varit tidsnöd att koordinera och skriva motiveringar.

Intressant notering. Betyder det att du tror att jag och bsf är goda?
Hur ser då din lya ut?

Intressant notering. Betyder det att du tror att jag och bsf är goda?
Hur ser då din lya ut?

Jag tror du är god, du känns som den goda Cirkus som letar ulvar men det ibland går snett.

I lyan har jag FiaM och snurris men sen är jag osäker på vem av Sasse och BSF om det är en ulv till.

Okej, en tanke slog mig - goda lyan får dela ut info till samma person 2ggr men inte två dagar irad. den första infon nådde personen DagDL2 - väl?
Och om vi antar att den gick till Ferrari (ängel) så kan vi kanske anta att hon fick infon igen DagDL4 (en dag mellan)?
Då röstsar hon på FiaM. Visst - det bör inte finnas ngn info som goda lyan kan vidarebefordra som säger att ngn är ond, men kanske kan hon ha fått reda på en god och därmed kunnat utesluta den och då se ett mönster som inte vi andra kunnat??
Nej, det kan inte finnas någon info om att jag skulle vara ond för få borde hon inte ha blivit osäker när även du röstade på mig.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar