Sv: Bernstein
Kanske Don Schufro? Du har t ex Bocelli e. Don Schufro-Bernstein, en helbror med dubbeldiplom och en helsyster som vann riksföl -09. Modern till dessa, Ballerina, är visserligen ett jättefint sto, men hon har fått sex avkommor med andra hingstar. De avkommorna har inte varit lika framgångsrika ännu, så Don Schufro passar väldigt bra till henne ( hon har en fullblodsmorfar).
Jag provade Blue Hors Leredo förra året på en halvsyster till Bernstein ( de har samma mamma). Stoet är e. Bourbon, men väldigt likt ditt sto i din beskrivning, visad på treårstest med 8or rakt igenom förutom hoppningen som blev 5or då hon hoppade för tredje gången då enligt fd ägare. Enligt Bernsteins uppfödare är hon en kopia av sin mor Bristol Cream.
Bild på stoet från förra sommaren
..
Bild på avkomman e. Leredo från förra helgen ( lättfödd liksom mor...)
..QUOTE]
Mitt sto är också lättfödd, äter minst av de 3 fast hon är dräktig. Har annars mycket god aptit.
Problemet med Don Schufro är att han står i Danmark, och även om det är nära till sundet så åker jag helst inteför långt om det går enligt planen och det finns ett föl vid sidan. Kanske att Don Romantic hade kunnat göra jobbet? Undrar varför Gränsbo inte använt honom på stoet (vad jag minns), någon som vet?
Jag upplever inte att ditt sto skulle vara av gammal modell, både hon och föling ser riktigt fina ut . Roligt att du har fått klorna i ett så fint sto.
/U