Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Polisens hästar går ute like lite som vår. men dom rids vad jag vet bara 1 gång och dagen.
Men om vi nu diskuterade hur synd det var om våra hästar tycker jag inte att gallor är särsklit relevant för statusen psykiskt. jämför du med andra risdskolor idag och koll på våra hästar idag kanske det är lika samma!??
Hej, det här vill jag faktiskt att du ger en mer grundlig förklaring till.
Jag förstår inte hur du resonerar, verklighetsförankring verkar du i alla fall inte ha, bara en vission och smalsynt seende.
Jag lever som jag kär så verklighetsförankrad är jag då verkligen. Och jag är inte så extrem som du tror. Jag har hästarna på stall (men bara 8 h /natt i box). Dom har inte fri tillgång (har inte den möjligheten tyvärr) men får många mål mat/dag. Jag har stora kuperade hagar men hästarna har täcke om det behövs.
Förresten dom "vilda hästar" som finns idag är ju också tamhästar från början. Och dom verkar då klara sig bra.
/Maria
Smalsynt är det däremot att tro att vi har lyckats avla bort hästarna behov och att en häst kan må bra när den får stå 23 h i en box.
/Maria
Eller vad skulle jag förklara?
/Maria
Dvs göra det bästa av en ickeideal situation. Och att försöka hitta hästar som hyfsat pallar situationen. För hästar är indivder och vissa har lättare klara t ex mycket uppstallning än andra.
Det hade räckt med att du eller din lärare ställt en fråga den dagen ni va där vad dessa hästar gjorde dagen innan. Själv har jag många gånger visiterat unghästarna på utedriften och funnit dom mer galliga än normalt och det har ofta haft sin naturliga förklaring i att dom har haft lekstuga hela dagen före.
Hej, den här meningen hade räckt då den säger allt som jag har försökt säga. Sedan vill jag bara tillägga att allt som går att göra även görs från dom som arbetar med dessa individer i storstadsområdet för att dom skall få mer utevistelse,flera hagar och framförallt större hagar för att kunna tillgodogöra sig sitt naturliga behov av frihet.
Saken är dock inte så enkel som du kanske tror, det är både Stockholms Stad och Djurgårdsförvaltningen som ni i stället borde konfrontera i stället för dom ni kritiserar.
Jag kommer nog besöka er då den 17:e. Jag har inte sett det nya stallet ännu.
Personen med "sträng" attityd, är det B du menar?
Förut fanns det en häst som var tvungen att ha munkorg vid hantering, finns den kvar på K1?
Som också hon har sina hästar på lösdrift och har en aanhcp verkare som defenetift INTE går in i någon som helst levande material och som dessutom fått min häst att från ömmande på grus gå på alla underlag. Och inte en enda dag har hästen ömmat eller av annan anledning haft ont.. Skit Djurplågare
Mumin