Sv: Beridna högvakten
Pontevecchio skriver:
Instämmer, jag såg ett flertal majorer ge hästar en redig spark i baken.
Är det rykten? Nej, det har hon sett med egna ögon eller ska vi säga att hon ljuger? Sådant beteende är oacceptabelt speciellt från befälen som borde vara mer erfarna.
Och jag tror knappast den behandligen hjälper, snarare blir hästarna mer sura.
Din jämförelse f.ö haltar rejält. Skillnad på att sparka och t ex ta tag i grimman på hästen.
Den hanteringen + bristen på utevistelse kallar jag problem. Men om man inte ser dem är man inte intresserad av att finna lösningar på dem tyvärr..
Dock verkar det ju finnas någon klarsynt typ där eftersom det ändå har beslutats om några till paddockar. Den människan har upptäckt att behovet finns av mer hagutevistelse för K1s hästar.
Och vad det gäller rykten från gamla pojkvänner så kan en tillrättavisning se värre ut än vad den är i en okunnnig männsikas ögon. Om du har ett barn och tar tag i barnet är det inte rå misshandel som den daltande männsiskan skulle anse det.. Det finns alldeles för gott om utrymme för egen tolkning. Och tolkningen kan bli skev om man inte kan läsa av hästens uppförande!
Pontevecchio skriver:
Instämmer, jag såg ett flertal majorer ge hästar en redig spark i baken.
Är det rykten? Nej, det har hon sett med egna ögon eller ska vi säga att hon ljuger? Sådant beteende är oacceptabelt speciellt från befälen som borde vara mer erfarna.
Och jag tror knappast den behandligen hjälper, snarare blir hästarna mer sura.
Din jämförelse f.ö haltar rejält. Skillnad på att sparka och t ex ta tag i grimman på hästen.
Den hanteringen + bristen på utevistelse kallar jag problem. Men om man inte ser dem är man inte intresserad av att finna lösningar på dem tyvärr..
Dock verkar det ju finnas någon klarsynt typ där eftersom det ändå har beslutats om några till paddockar. Den människan har upptäckt att behovet finns av mer hagutevistelse för K1s hästar.