Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
uppklassningssystem.
Frågan i rubriken kunde lika gärna - eller kanske hellre - vara "Behövs det mer information till nya hoppryttare?" Eller varför inte "travtränare" o s v. Mer information till nybörjare behövs nog alltid, och från fusk och mygel kan man aldrig gardera sej i någon gren eller sport. Men naturligtvis ska vi alltid aktivt motarbeta det.
Mvh
QP
När man tar Grönt kort lär man sig ju att slå i TR så jag har svårt att förstå att man missar en sådan grej.Kanske borde det in några frågor om distans när man tar sitt gröna kort???
På ridsportsförbundets hemsida under "sport/tävling" hittar du disciplinnämndens alla beslut.
Nu vet vi inte i vilket skede dessa ryttare uppmärksammades. De kan ju faktiskt anmäla sig till tävlingen oavsett om de kvalificerat eller inte. Sedan kan det ha upptäckts, just i sekretariatet, att de inte var kvalade.
Det har säkert inträffat förut. Precis som inom andra grenar där det är tvärtom, att man kvalar UR vissa nivåer. En del känner inte till TR tillräckligt väl och fortsätter att tävla på för låg nivå och det gör de nog ända tills någon av någon anledning upptäcker det och rapporterar det hela.
Det var ett tag sedan jag var ute på banan och hittar inte mitt TR. Förstår därför inte riktigt ovanstående. Dvs "fortsätter att tävla på för låg nivå " osv. Får man inte harvar runt på fem-milare så länge man vill? För det hade jag tänkt om jag nu lyckas hitta någon ny häst
Men det om vi skulle ha en avdelning B, skulle man fortfarande få rida sin 7 åring i avd A klass?
Frågan är dessutom, finns det tillräckligt med startande för att kunna ha 2 avdelningar?