När fick ni en relation, var det inte så att han konsekvent kommunicerat från första början att han inte vill ha en relation, så när ändrades det? Eller "nån form av relation", vilket verkar betyda att man bör kunna lägga konventionella "förhållande-förväntningar" på ett "icke-förhållande". Jag kan ta mer än 2 veckors uppehåll med att höra av mig till vänner, även om de är viktiga för mig. Sen kanske det gör mig till en empatilös narcissist, vad vet jag.
Inte för att det spelar någon roll egentligen när du så tydligt inte klarar av detta oavsett orsak, men kanske kan det vara så att han tänker att eftersom ni har bestämt att ses behöver ni inte ha lika tät kontakt. Jag har agerat så ibland förr i tiden och i efterhand förstått att människor kan ha blivit osäkra av att kontakten liksom ebbat ut efter vi bestämt att ses. Medan jag bara tänkt att eftersom vi redan bestämt så behöver vi inte lägga lika mycket energi på det hela innan utan kan ta saker sen. Om det inte är akut då. Nu har jag inte det problemet längre eftersom jag inte träffar folk, men jag har insett i och med den här tråden att jag gjort och antagligen fortfarande gör en hel del som många tänker totalt olika om och kanske tolkar som egocentriskt, empatilöst och så vidare. Intressant faktiskt. Jag tror också att det är bäst för dig om du släpper honom, för även om er "nån form av relation" skulle fortsätta är ni så otroligt olika att han med 99% säkerhet kommer fortsätta göra saker som sårar dig och det är dessutom inte ens säkert att han märker eller förstår det vilket gör det ännu troligare att han gör det igen och igen.