Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som att jag också ogillar 1-2 veckors radiotystnad.

Men nu har det ju gått lite drygt 2 veckor.

Men då har ni ju gemensamt kommunicerat att ni står rätt långt ifrån varandra i hur ni vill ha det. Du verkar väldigt inriktad på att få bekräftat att han är en skitstövel, men jag tycker du ska släppa det. Huruvida han gillar dig och uppskattar era träffar där och då när de sker, står inte i konflikt med att han inte vill ha kontakt däremellan.

Han behöver inte vara en skitstövel för att du ska kunna komma fram till att ni inte passar ihop, det räcker med att ni vill helt olika saker. Du behöver inte förstå hans personlighetstyp, det enda som spelar roll är om du är okej med att ni kommunicerar när det är på gång att ses, och inte däremellan.

Oavsett om han gillar dig, så har han kommunicerat att det blir inte mer kontakt än såhär. Det som var i början var då, och antagligen det som lett till att han tycker att det är viktigt att kommunicera till dig att du inte ska förvänta dig en återgång till det. Vill du träffa honom en sista gång så fine, ibland kan det vara en del i att släppa taget. Men förvänta dig inte att du ska få mer svar, inte svar som du kommer att köpa.
 
Det finns aldrig någon garanti för att man får ett 100% ärligt och genuint svar, oavsett vad man tycker att man har rätt att förvänta sig.

@Roheryn skrev flera långa inlägg om hur det var för henne t ex.

Och killen i ditt fall har ju upprepade gånger svarat på varför han inte hör av sig eller vill ses lika ofta som du.

Det finns liksom ingen anledning att tro att du ska få ett annat svar gång 101 än du fick de100 första gångerna.
Plus, om han ger samma svar igen, att han mår dåligt, är stressad osv, kan du verkligen lita på det då? Som både du själv och alla (?) Andra i tråden är inne på så är han inte helt ärlig.
 
Han brukar svara ärligt om jag frågar något. Nästan på gränsen till väldigt utförligt. Sen finns det säkerligen saker han inte kan svara på heller men då säger han ju det. Så jo, dyker han upp så vet jag att han åtminstone försöker ge mig ett så ärligt svar det går

Det är ju han som säger att han vill sss när han kommer. Och vill försöka ses varje månad sen.

Ang att höras så ofta har han sagt det en gång. Samt en gång innan att han var utmattad, men då hördes vi mycket ändå
Ja men då så om du är säker på att han varit 100% ärlig med dig hittills och att allt bara handlar om att han mår dåligt, då kan du väl utgå från att det är så nu också.
 
Men då har ni ju gemensamt kommunicerat att ni står rätt långt ifrån varandra i hur ni vill ha det. Du verkar väldigt inriktad på att få bekräftat att han är en skitstövel, men jag tycker du ska släppa det. Huruvida han gillar dig och uppskattar era träffar där och då när de sker, står inte i konflikt med att han inte vill ha kontakt däremellan.

Han behöver inte vara en skitstövel för att du ska kunna komma fram till att ni inte passar ihop, det räcker med att ni vill helt olika saker. Du behöver inte förstå hans personlighetstyp, det enda som spelar roll är om du är okej med att ni kommunicerar när det är på gång att ses, och inte däremellan.

Oavsett om han gillar dig, så har han kommunicerat att det blir inte mer kontakt än såhär. Det som var i början var då, och antagligen det som lett till att han tycker att det är viktigt att kommunicera till dig att du inte ska förvänta dig en återgång till det. Vill du träffa honom en sista gång så fine, ibland kan det vara en del i att släppa taget. Men förvänta dig inte att du ska få mer svar, inte svar som du kommer att köpa.
Fast nja. Vi var överens om att ses så mycket som vi planerade. Mer är liksom inte möjligt.

Ang kommunikation så var det mer att han var trött, men ja jag fattar ju vad han säger.
I samma mening var det också ”jag gillar dig, jag gillar våra pratstunder, jag gillar att träffa dig”.

Jag har inte sagt att han är en skitstövel i det. Men att däremot komma fram till något, inte öppna medelanden på 2 veckor och troligtvis skita i stanna till här och höra av sig. Ja då tycker jag man är en skitstövel.
 
Plus, om han ger samma svar igen, att han mår dåligt, är stressad osv, kan du verkligen lita på det då? Som både du själv och alla (?) Andra i tråden är inne på så är han inte helt ärlig.
Jag vet ju hur han är, och jag vet hur trött han blir och hur han blir av stress så ja. Jag tror honom. Det är något han kommunicerat långt innan.
 
Ja men då så om du är säker på att han varit 100% ärlig med dig hittills och att allt bara handlar om att han mår dåligt, då kan du väl utgå från att det är så nu också.
Absolut, men oavsett. Om han nu tänkt träffa mig som han säger. Så är det ju hög tid att kommunicera ungefär när han borde vara här.
 
Absolut, men oavsett. Om han nu tänkt träffa mig som han säger. Så är det ju hög tid att kommunicera ungefär när han borde vara här.
Jag vet inte riktigt hur det var ett svar på det jag skrev. Men som jag skrev, även om du tycker att han borde höra av sig så är det ju så att han inte gör det. Och det är det du har att förhålla dig till för du kan inte styra hur en annan människa ska agera.
 
Jag vet inte riktigt hur det var ett svar på det jag skrev. Men som jag skrev, även om du tycker att han borde höra av sig så är det ju så att han inte gör det. Och det är det du har att förhålla dig till för du kan inte styra hur en annan människa ska agera.
Eller så gör han det? Vem vet liksom.
Jag har inte en aning hur han tänker, han blev sen iväg skrev han i mitten av juni. Hur sen om han skulle vara här denna veckan eller nästa har har jag inte en aning om.
 
Det håller jag med dig om. Och det är vi ju inte heller men han ville fortsätta träffas. Var då han sa att han inte var gjord för relationer, han orkar inte träffa nån för ofta, ha nån hos sig för ofta eller vara i ständig kontakt med någon, han hade nog med sig själv”.

Sen lugnade han ner sig och sa att han kanske övertänkte men blev lite rädd över vårt prat om flytt och så. Och att han ville ses nu och försöka ses varje månad. Men puts väck är han ju.

Jag uppfattar honom inte som en person som oavsett vad han tycker är rädd att säga det. Och han är noga med att inte ge falska förhoppningar. Men verkar som det är precis det han gör nu…

Jag svarade ”det gör inte jag heller 😂
Han är uppenbarligen inte intresserad av någon relation alls. Och du står där och väntar och hoppas. Han behandlar dig som skit och du bara tar emot och tar emot. Sedan av vilken anledning han behandlar dig som skit (av alla sina mer eller mindre diffusa bortförklaringar) är inte relevant. Men det gör han i och med att han inte är villig att frångå sina principer och idéer/känslor genom att möta dig halvvägs. Det han visar med sitt beteende är att han, medvetet eller omedvetet, fullständigt skiter i hur du känner/ vill och mår.

Du har gett honom så mycket. Hur mycket har han gett tillbaka?
 
Fast nja. Vi var överens om att ses så mycket som vi planerade. Mer är liksom inte möjligt.

Ang kommunikation så var det mer att han var trött, men ja jag fattar ju vad han säger.

Jag uppfattade dig tidigare som att han haft låg grad av kommunikation även i tidigare relationer? Var han trött då med? Det kanske är jag som missuppfattat det du skrivit tidigare, har han kommunicerat till dig att han normalt sett kommunicerar ofta men att det är just nu när han är trött som han går in i radiotystnad?

I samma mening var det också ”jag gillar dig, jag gillar våra pratstunder, jag gillar att träffa dig”.

Men det finns väl ingen motstridighet i att säga att man gillar en person, men inte vilja ha tät kommunikation via telefon mellan träffarna? Båda två kan vara giltiga samtidigt.

Jag har inte sagt att han är en skitstövel i det. Men att däremot komma fram till något, inte öppna medelanden på 2 veckor och troligtvis skita i stanna till här och höra av sig. Ja då tycker jag man är en skitstövel.

Han har ju skrivit att två veckors radiotystnad är något att förvänta sig från honom? Jag hade inte velat fortsätta en sådan relation om jag vill ha tätare kontakt, men jag har svårt att se att det är sktistövligt i sig. Huruvida han stannar vid dig under sin segling vet du ju inte än, eftersom han verkar avse att höra av sig strax innan han är framme.
 
Han är uppenbarligen inte intresserad av någon relation alls. Och du står där och väntar och hoppas. Han behandlar dig som skit och du bara tar emot och tar emot. Sedan av vilken anledning han behandlar dig som skit (av alla sina mer eller mindre diffusa bortförklaringar) är inte relevant. Men det gör han i och med att han inte är villig att frångå sina principer och idéer/känslor genom att möta dig halvvägs. Det han visar med sitt beteende är att han, medvetet eller omedvetet, fullständigt skiter i hur du känner/ vill och mår.

Du har gett honom så mycket. Hur mycket har han gett tillbaka?
Nej, nåt förhållande insåg han ju inte skulle funka då hans princip är att man inte kan flytta och ge upp allt för en enda person.

Vet du, jag gillar dina inlägg. De ger mig lite styrka att se vad/vem han är. Han är säkerligen inte nån medvetet elak person men han är fruktansvärt egocentrerad. Allt handlar om honom liksom. Du har rätt i att jag bara tar emot och tar emot. Och varningsklockorna har egentligen ringt ett tag. Saker som han sagt, hur han resonerat osv men då var man så uppe inget att det liksom framstod som lite gulligt men inte allt.

Anledningen att jag kämpat på är de fina månaderna vi hade innan han jobbade så mycket. Vi hördes hela tiden, han var så mån om mig hela tiden. Åkte så långt bara för att ses. Han öppnade upp för mig också och jag förstod att det är inget han brukar göra. Alla hans relationer med andra människor är väldigt ytliga. Han säger också att när han blir nära någon så blir det obehagligt…och han vill fly. Men på den tiden gav han mig verkligen något tillbaka, för att sedan inte ens vara värd ett svar.

Flytt har han ju gjort oavsett. Jag förstår egentligen inte ens varför han ville ses alls. Sex? För han blev sur när jag sa att jag inte kunde förnedra mig att bli hans KK.

Enda jag kan säga tröstar lite är att jag åtminstone varit fin och förstående mot honom hela vägen. Och försökt mer än nån annan gjort att möta hans grejer.
 
Jag uppfattade dig tidigare som att han haft låg grad av kommunikation även i tidigare relationer? Var han trött då med? Det kanske är jag som missuppfattat det du skrivit tidigare, har han kommunicerat till dig att han normalt sett kommunicerar ofta men att det är just nu när han är trött som han går in i radiotystnad?



Men det finns väl ingen motstridighet i att säga att man gillar en person, men inte vilja ha tät kommunikation via telefon mellan träffarna? Båda två kan vara giltiga samtidigt.



Han har ju skrivit att två veckors radiotystnad är något att förvänta sig från honom? Jag hade inte velat fortsätta en sådan relation om jag vill ha tätare kontakt, men jag har svårt att se att det är sktistövligt i sig. Huruvida han stannar vid dig under sin segling vet du ju inte än, eftersom han verkar avse att höra av sig strax innan han är framme.
Många av hans tidigare förhållanden har spruckit då han enbart velat träffa dem 2 dagar i veckan. Ev nån extra kväll, tjejerna har då gjort slut. Men kommunicerat med dem verkar han gjort.

Han har kommunicerat att när han blir trött och det är för mycket så går han in i sig själv. Får han inte den egentid han behlver blir han grinig. Jag uppfattar honom som ganska lättstressad. När han mår som bäst jobbar han till 14:30, tränar litegrann annars är hemma mest. Inget utöver.

Sant, men efter 6 månaders ständig kommunikation dygnet runt så framstår det för mig som lite märkligt att det nu ska vara så sällan. Det är skillnad om man faktiskt har en sån relation, många av mina vänner så tex.

Jag tror ärligt talat inte att han kommer alls. Nu har han sin semester och frihet med båten. Det med radiotystnad antar jag kanske gällde mig. Det var mer en reflektion . Men oavsett jag tycker det är ganska ohyfsat att inte ens öppna medelanden på 2 veckor.

Sen har jag förstått att han lever såhär, sommar är det bara egentid och båt som gäller. Vinter är det mer sociala grejer som Tinder, forum mm då verkar han ha ett behov att kommunicera.
Gissar att 1-2 veckors radiotystnad är nu för att han just ska segla. Jag kan känna lite att för mig är det inte okej. Begär inte att man ska prata hela tiden, men öppna inom 2 veckor liksom. Han som ändå sagt att han alltid svarar alla inom ett dygn.

Han sa till mig en gång att man inte skall lyssna på vad folk säger utan se till deras handlingar. För mig är det nog dags att göra det snart.
 
Många av hans tidigare förhållanden har spruckit då han enbart velat träffa dem 2 dagar i veckan. Ev nån extra kväll, tjejerna har då gjort slut. Men kommunicerat med dem verkar han gjort.

Han har kommunicerat att när han blir trött och det är för mycket så går han in i sig själv. Får han inte den egentid han behlver blir han grinig. Jag uppfattar honom som ganska lättstressad. När han mår som bäst jobbar han till 14:30, tränar litegrann annars är hemma mest. Inget utöver.

Sant, men efter 6 månaders ständig kommunikation dygnet runt så framstår det för mig som lite märkligt att det nu ska vara så sällan. Det är skillnad om man faktiskt har en sån relation, många av mina vänner så tex.

Jag tror ärligt talat inte att han kommer alls. Nu har han sin semester och frihet med båten. Det med radiotystnad antar jag kanske gällde mig. Det var mer en reflektion . Men oavsett jag tycker det är ganska ohyfsat att inte ens öppna medelanden på 2 veckor.

Sen har jag förstått att han lever såhär, sommar är det bara egentid och båt som gäller. Vinter är det mer sociala grejer som Tinder, forum mm då verkar han ha ett behov att kommunicera.
Gissar att 1-2 veckors radiotystnad är nu för att han just ska segla. Jag kan känna lite att för mig är det inte okej. Begär inte att man ska prata hela tiden, men öppna inom 2 veckor liksom. Han som ändå sagt att han alltid svarar alla inom ett dygn.

Han sa till mig en gång att man inte skall lyssna på vad folk säger utan se till deras handlingar. För mig är det nog dags att göra det snart.
Men du släpp honom bara, du har ägnat en vecka åt att skriva om honom nu och inte kommit fram till något nytt?
Jag tror inte det här är något för dig överhuvudtaget,som jag skrivit innan ska man vara med en sån här person måste man själv kunna ”stänga av” lite och ägna sig åt annat annars blir man själv trasig.

Jag tycker verkligen inte den här personen passar dig och jag hoppas han faktiskt inte hör av dig mer så du kan gå vidare.

Du lider😭
 
Många av hans tidigare förhållanden har spruckit då han enbart velat träffa dem 2 dagar i veckan. Ev nån extra kväll, tjejerna har då gjort slut. Men kommunicerat med dem verkar han gjort.

Han har kommunicerat att när han blir trött och det är för mycket så går han in i sig själv. Får han inte den egentid han behlver blir han grinig. Jag uppfattar honom som ganska lättstressad. När han mår som bäst jobbar han till 14:30, tränar litegrann annars är hemma mest. Inget utöver.

Sant, men efter 6 månaders ständig kommunikation dygnet runt så framstår det för mig som lite märkligt att det nu ska vara så sällan. Det är skillnad om man faktiskt har en sån relation, många av mina vänner så tex.

Jag tror ärligt talat inte att han kommer alls. Nu har han sin semester och frihet med båten. Det med radiotystnad antar jag kanske gällde mig. Det var mer en reflektion . Men oavsett jag tycker det är ganska ohyfsat att inte ens öppna medelanden på 2 veckor.

Sen har jag förstått att han lever såhär, sommar är det bara egentid och båt som gäller. Vinter är det mer sociala grejer som Tinder, forum mm då verkar han ha ett behov att kommunicera.
Gissar att 1-2 veckors radiotystnad är nu för att han just ska segla. Jag kan känna lite att för mig är det inte okej. Begär inte att man ska prata hela tiden, men öppna inom 2 veckor liksom. Han som ändå sagt att han alltid svarar alla inom ett dygn.

Han sa till mig en gång att man inte skall lyssna på vad folk säger utan se till deras handlingar. För mig är det nog dags att göra det snart.

Han behandlar dig som en leksak han kan ta fram när han har lust, utan krav på honom och du ska bara acceptera skiten han slänger på dig. För din egen skull - bryt och gå vidare. Du är värd mer.
 
Nej, nåt förhållande insåg han ju inte skulle funka då hans princip är att man inte kan flytta och ge upp allt för en enda person.

Vet du, jag gillar dina inlägg. De ger mig lite styrka att se vad/vem han är. Han är säkerligen inte nån medvetet elak person men han är fruktansvärt egocentrerad. Allt handlar om honom liksom. Du har rätt i att jag bara tar emot och tar emot. Och varningsklockorna har egentligen ringt ett tag. Saker som han sagt, hur han resonerat osv men då var man så uppe inget att det liksom framstod som lite gulligt men inte allt.

Anledningen att jag kämpat på är de fina månaderna vi hade innan han jobbade så mycket. Vi hördes hela tiden, han var så mån om mig hela tiden. Åkte så långt bara för att ses. Han öppnade upp för mig också och jag förstod att det är inget han brukar göra. Alla hans relationer med andra människor är väldigt ytliga. Han säger också att när han blir nära någon så blir det obehagligt…och han vill fly. Men på den tiden gav han mig verkligen något tillbaka, för att sedan inte ens vara värd ett svar.

Flytt har han ju gjort oavsett. Jag förstår egentligen inte ens varför han ville ses alls. Sex? För han blev sur när jag sa att jag inte kunde förnedra mig att bli hans KK.

Enda jag kan säga tröstar lite är att jag åtminstone varit fin och förstående mot honom hela vägen. Och försökt mer än nån annan gjort att möta hans grejer.
Det är nog så att jag blir så förbannad (redigt förbannad) när människor behandlar en annan människa illa och inte verkar ha förmågan att se hur ledsen och nertryckt personen blir utan bara fortsätter att köra sitt race som alla ska acceptera.
 
Han behandlar dig som en leksak han kan ta fram när han har lust, utan krav på honom och du ska bara acceptera skiten han slänger på dig. För din egen skull - bryt och gå vidare. Du är värd mer.
Tack, inser ju också det.

Som efter han sagt att det inte kan bli mer än det vi har. Direkt efter skulle det skojas om sex (vilket vi aldrig pratar om i princip). Sen var det så himla gulligt ett tag. Mest fokus på honom då, men även om mig. Sen kommer det att vi kan vara ”nätvänner med förmåner”…jag tackade nej till det. Då kom det ”då kan vi ju skita i att ha sex och baya vara nätkompisar då”

Sen var det slut med det gulliga, han skickade sporadiska medelanden efter det. Ofta avslutade mitt i en konversation som han sen plockade upp några dagar senare.

Det är lite det jag menar med att jag varit lite medberoende. I det att ”åh, han känner så, då måste jag anpassa”, jag tror lite att jag till sist hamnade i hans värld, den började bli normal.

Men jag vet också att jag fått mycket skit i tråden att han nog är fullt normal och jag är en jobbig jävel som hänger efter och inte fattar.

Såna här inlägg ger lite insikt. Sen är han säkerligen inte genomond eller ond alls. Men han har ett fokus på enbart sig själv, och själv känns det ju som han får bli och kanske också vill bli
 
Det är nog så att jag blir så förbannad (redigt förbannad) när människor behandlar en annan människa illa och inte verkar ha förmågan att se hur ledsen och nertryckt personen blir utan bara fortsätter att köra sitt race som alla ska acceptera.
Ja, men det är ju han på pricken.

Med lite eftertanke till minns jag när han skulle förklara förhållanden. Att båda investerar i relationen, men när relationen är slut så är allt borta, det man investerat är borta och han har lagt massa krut på tidigare relationer.

Grejen var att krutet innebar att inte kunna jobba extra. Därför hade han lån, därför kunde han inte sätta nån före hans ambitioner och därför kunde han inte ta en enda dag ledigt i varken maj eller juni.

Redan där började jag ifrågasätta, och dör gick det också utför. För skulle jag räkna dagar och månader skulle han inte vara med…

Lite sånt glimtar förbi. Ibland undrar jag om all bekräftelse och omtanke kanske mest var ett spel för galleriet.

Mitt i detta visste han hur mycket jag kände för honom. Och jag kan tycka att det är fullt rimligt att tycka det är jobbigt att inte kunna träffa den jag är kär i på 2,5 månad för att han skall jobba, betala av lån och köpa båtprylar. Men då hotades det att lämna, och jag blev snällt kvar. För han vet att det funkar på mig.

Ber om ursäkt för långt inlägg, men känner lite att jag börjar se mönstret…eller ta på mig andra glasögon än om hur synd det är om honom jämt
 
Fast hur många tror på riktigt att det är ok att försvinna 2 veckor om man har nån form av relation? Är inte främst detta som gör att jag tycker han är märklig utan annat jag noterat… dock inte lagt ut det här.
När fick ni en relation, var det inte så att han konsekvent kommunicerat från första början att han inte vill ha en relation, så när ändrades det? Eller "nån form av relation", vilket verkar betyda att man bör kunna lägga konventionella "förhållande-förväntningar" på ett "icke-förhållande". Jag kan ta mer än 2 veckors uppehåll med att höra av mig till vänner, även om de är viktiga för mig. Sen kanske det gör mig till en empatilös narcissist, vad vet jag.

Inte för att det spelar någon roll egentligen när du så tydligt inte klarar av detta oavsett orsak, men kanske kan det vara så att han tänker att eftersom ni har bestämt att ses behöver ni inte ha lika tät kontakt. Jag har agerat så ibland förr i tiden och i efterhand förstått att människor kan ha blivit osäkra av att kontakten liksom ebbat ut efter vi bestämt att ses. Medan jag bara tänkt att eftersom vi redan bestämt så behöver vi inte lägga lika mycket energi på det hela innan utan kan ta saker sen. Om det inte är akut då. Nu har jag inte det problemet längre eftersom jag inte träffar folk, men jag har insett i och med den här tråden att jag gjort och antagligen fortfarande gör en hel del som många tänker totalt olika om och kanske tolkar som egocentriskt, empatilöst och så vidare. Intressant faktiskt. Jag tror också att det är bäst för dig om du släpper honom, för även om er "nån form av relation" skulle fortsätta är ni så otroligt olika att han med 99% säkerhet kommer fortsätta göra saker som sårar dig och det är dessutom inte ens säkert att han märker eller förstår det vilket gör det ännu troligare att han gör det igen och igen.
 
Tack, inser ju också det.

Som efter han sagt att det inte kan bli mer än det vi har. Direkt efter skulle det skojas om sex (vilket vi aldrig pratar om i princip). Sen var det så himla gulligt ett tag. Mest fokus på honom då, men även om mig. Sen kommer det att vi kan vara ”nätvänner med förmåner”…jag tackade nej till det. Då kom det ”då kan vi ju skita i att ha sex och baya vara nätkompisar då”

Sen var det slut med det gulliga, han skickade sporadiska medelanden efter det. Ofta avslutade mitt i en konversation som han sen plockade upp några dagar senare.

Det är lite det jag menar med att jag varit lite medberoende. I det att ”åh, han känner så, då måste jag anpassa”, jag tror lite att jag till sist hamnade i hans värld, den började bli normal.

Men jag vet också att jag fått mycket skit i tråden att han nog är fullt normal och jag är en jobbig jävel som hänger efter och inte fattar.

Såna här inlägg ger lite insikt. Sen är han säkerligen inte genomond eller ond alls. Men han har ett fokus på enbart sig själv, och själv känns det ju som han får bli och kanske också vill bli

Ingen människa är nog genomond, men vissa människor är extremt destruktiva för andra och den här mannen är det för dig. Han vill ha saker på sitt vis och inte anpassa sig alls efter någon annan, allt ska anpassas efter honom annars ballar han ur och flippar. Det är inte ett normalt beteende att inte svara på två veckor när det är en person man faktiskt bryr sig om på något djupare plan.
 
Många av hans tidigare förhållanden har spruckit då han enbart velat träffa dem 2 dagar i veckan. Ev nån extra kväll, tjejerna har då gjort slut. Men kommunicerat med dem verkar han gjort.

Han har kommunicerat att när han blir trött och det är för mycket så går han in i sig själv. Får han inte den egentid han behlver blir han grinig. Jag uppfattar honom som ganska lättstressad. När han mår som bäst jobbar han till 14:30, tränar litegrann annars är hemma mest. Inget utöver.

Sant, men efter 6 månaders ständig kommunikation dygnet runt så framstår det för mig som lite märkligt att det nu ska vara så sällan. Det är skillnad om man faktiskt har en sån relation, många av mina vänner så tex.

Jag tror ärligt talat inte att han kommer alls. Nu har han sin semester och frihet med båten. Det med radiotystnad antar jag kanske gällde mig. Det var mer en reflektion . Men oavsett jag tycker det är ganska ohyfsat att inte ens öppna medelanden på 2 veckor.

Sen har jag förstått att han lever såhär, sommar är det bara egentid och båt som gäller. Vinter är det mer sociala grejer som Tinder, forum mm då verkar han ha ett behov att kommunicera.
Gissar att 1-2 veckors radiotystnad är nu för att han just ska segla. Jag kan känna lite att för mig är det inte okej. Begär inte att man ska prata hela tiden, men öppna inom 2 veckor liksom. Han som ändå sagt att han alltid svarar alla inom ett dygn.

Han sa till mig en gång att man inte skall lyssna på vad folk säger utan se till deras handlingar. För mig är det nog dags att göra det snart.

Ja, gör det! Äg ditt liv och bestäm själv vad du ska satsa på! Du är värd det.

Det är två saker jag tänker angående dina förväntningar...

1. Det är oerhört vanligt att man är "sitt bästa jag" utifrån vad den andre önskar under den första tiden, när man just träffats. Sedan blir man mer "som man faktiskt är".

2. Det är väldigt lätt att man vid distansrelationer bygger upp en romantiserade bild av den andre, och att det tar längre tid att upptäcka att personen ifråga inte stämmer överens med den bild man själv byggt upp, än när man ses mycket live. Dels är det lättare att upprätthålla sin fasad och inte visa det som inte passar, när man bara träffas då och då, eller under omständigheterna som inte är vardag, och dels har man mer tid att själv fylla i luckorna i bilden av den andre när man inte träffar denne så ofta.

Jag tror inte jag ensam om erfarenhet av sommarromanser med ett rosigt skimmer över sig, men som visade sig inte hålla för en grå höstvardag. En del av dem är fortfarande de mest fantastiska killar/män jag träffat 😁 (eftersom jag faktiskt inte lärt känna dem...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 350
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 776
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp