Jag vet faktiskt inte, men gissar att om han hör av sig så har han en riktigt korkad ursäkt att inte hört av sig alls…inget jag tror jag skulle köpa.
Nej så går ju inte att ha det. Tror dock inte risken är så stor att han hör av sig alls. Även fast jag inte trodde han var en sån människa.
Har följt tråden i tysthet och kan förstå dilemmat av att känna så starkt att något är ”rätt” och ”den enda man vill ha” att man liksom tappar bort sig själv på vägen. Vilket jag kanske tror att du gjort lite i detta.
Det är ju alldeles fruktansvärt ovärdigt att sitta såhär som du gör och undra om han kanske, möjligen kommer att dyka upp…
Oavsett om han har för avsikt att kika förbi och träffa dig när det faller honom in så är det ju trots allt så att han inte ens öppnat och läst dina meddelande på 14 dagar?! Oavsett hur dåligt han kan må emellanåt och hur mycket behov av space han må ha, så tror jag faktiskt att om det hade varit ens det minsta viktigt för honom att bevara er relation så hade han väl iaf svarat dig på något sätt?
Om du verkligen känner efter och ser på situationen lite med opartiska ögon (man kan ju försöka iaf) så känner du nog också att han inte förtjänar din respekt och din förmåga att ”låta honom ta sin tid”.
Det är otroligt svårt att klippa banden MEN det är ännu svårare att bli totalt uppslukad och stundtals överkörd av en människa man blivit såpass förälskad i att man förlåter för precis vad som helst.
Han har, enligt min mening, redan visat hur mycket han är beredd att investera i er relation (eller vad man nu ska kalla det). Vill du verkligen ge honom ytterligare 5 dagar av din tid?
5 dagar där du ska vänta på att han ska öppna och läsa dina meddelanden och förhoppningsvis också svara? Har du inte fått svar nog av honom genom att inte få någon respons alls på 14 dagar?
Var rädd om dig själv och respektera ditt eget välmående såpass mycket att du tackar för dig och avslutar detta här och nu. Om inte annat så kommer du med lite distans till detta kunna känna en trygghet i att du tog kontroll och månade om dig själv i en situation där du behövde det som mest.
Skickar en styrkekram och hoppas att du (precis som de flesta av oss som läser i denna tråd) ska känna att du förtjänar bättre och sluta hitta på ursäkter som möjligen kan förklara hans beteende.