Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker du är ologisk! Omplacerar gör man väl i första hand för att slippa avliva? Varför man vill omplacera kan det finnas många orsaker till, både förklarliga och mindre roliga och behöver ju faktiskt inte bero på hunden.
LIA
Jag har faktiskt läst flera trådar som du skrivit under årens lopp. Du har haft flera hundar och det har inte alltid varit positivt om man ska tro det du skrivit i dina trådar.
Jag är mycket väl medveten om din skada och att det har orsakat en massa problem, men det fanns tydligen problem även före skadan.
Men det jag reagerar mot är att man i forumet glatt hejar på när folk som uppenbarligen inte har en aning om hundhållning (sådana trådar är det gott om) ska skaffa sig hund, och sedan när det blir problem och man har en störd hund, då kommer samma forumister och lika glatt förordar omplacering. Det vore mera ärligt att varna vederbörande för att överhuvudtaget skaffa en hund. Det är bättre att de skaffar sig en ny docka.
Det finns många hundar i omplaceringssvängen som inte mår bra. Det finns många fall där den som omplacerar inte säger hela sanningen och det kan då bli mycket fel, och då fortsätter råden att omplacera
Jag kan förtydliga, eftersom du är på helt fel spår, att orsaken till omplacering är att man av någon anledning inte kan ha sin hund kvar. Så hellre än att avliva, låter man hunden få möjlighet att leva hos någon annan.Jag tycker att jag är ganska klar över orsakerna till en omplacering. Man gör det för att slippa avliva säger du. Du skulle också kanske tillägga att man gör det för att man inte klarar av att ta ett beslut om avlivning. En hund som avlivats har överhuvudtaget inga problem mer.
Vad har det med det här att göra? Jag har då aldrig hejat på någon som du skriver om!! Håll dig till sak.Men det jag reagerar mot är att man i forumet glatt hejar på när folk som uppenbarligen inte har en aning om hundhållning (sådana trådar är det gott om) ska skaffa sig hund, och sedan när det blir problem och man har en störd hund, då kommer samma forumister och lika glatt förordar omplacering.
Förvisso, men det innebär inte att avlivning är enda svaret på problem eller så snart något går snett. Måste säga att du är smått morbid i ditt sätt att resonera.Jag tycker det är mer ärligt att säga att tar man beslut om att skaffa hund, ja då ska man också klara av att ta ett beslut om avlivning av hunden.
Logiken igen? Om du säljer en beg bil till någon och denne missköter bilen och därför kör över ett barn- tar du på dig den olyckan då och grämer dig för all framtid?Om du omplacerar, och hunden skulle bita te.x ett barn, så kommer du för all framtid att få gräma dig och känna ansvaret.
Det var principen jag var ute efter, och den är densamma. Det finns ingen som helst anledning att Calazirya på något sätt ska ta åt sig av, vad hennes hund ev kan hitta på efter en omplacering.Fast det är en viss skillnad på en bil och en hund.
Det finns ingen som helst anledning att Calazirya på något sätt ska ta åt sig av, vad hennes hund ev kan hitta på efter en omplacering.