Behöver bara få skriva av mig ...

Sv: Behöver bara få skriva av mig ...

Jo men jag kan inte ta hand om honom av fysiska skäl, jag kan inte gå så långt, har ingen balans och han är en liten hoppetossa ibland..
 
Sv: Behöver bara få skriva av mig ...

Jo, jag förstår det. Det jag menade bara att ni skulle ta ett beslut om vem som har hunden 100%. Är det du så kan du ta bort honom utan att ex-sambo lägger sig i. Förstår du hur jag menar? Jag menar allstå inte att du ska ha kvar hunden hemma, utan att du då ensam bestämmer vad som händer med hunden...
 
Sv: Behöver bara få skriva av mig ...

Jo jag förstå dig, fungerar kanske i praktiken men inte i verkligheten då allting är lite mer komplicerat..

Ska ha ett samtal med honom nu efter helgen....
 
Sv: Behöver bara få skriva av mig ...

Nej :(

Och Husse och jag kan inte prata med varandra utan vår kontakt sker genom min far ( jag orkar inte ta mer skit från honom )

Så det ser ut som om avlivning är enda lösningen nu ...

( vi kan ta mer över msn: )
 
Sv: Behöver bara få skriva av mig ...

Du får helt enkelt sätta hårt mot hårt. Jag förstår inte hur en del människor blir när det tar slut. Ska din fd bara jävlas eller..
Åk dit med hunden och säg han får ta honom, annars gör du vad som är bäst för hunden.
Vill han sätta dit dig så låt honom göra. Antar han kommer tycka det är för besvärligt, om inte så låt han göra det då..
Eller så säger du att du omplacerat hunden (om du nu väljer att avliva honom).
En sån människa som han ska man inte mesa med, han tror tydligen att han kan göra som han vill.
 
Sv: Behöver bara få skriva av mig ...

Hela hans sätt att vara nu återspeglar faktiskt hur vi hade det tillsammans ( fast i mindre utsträckning )

Han är van att andra ska lösa hans problem, så van att han inte ens reflekterar över att det är hans problem..

Han skyller allt som går fel på andra, och lyckligt för honom är att jag är hans ex och då kan han vara extra jävlig...

Nej jag har insett att det är praktiskt taget omöjligt att tala emot honom muntligt då blir han bara ännu värre och går till personangrepp..

Jag har sagt att jag vill avliva honom, så får vi se.. Det är det bästa för Atlaz nu ( gud vad jag grinar när jag skriver detta )

/ Misslyckad och ledsen hundägare
 
Sv: Behöver bara få skriva av mig ...

Om en hund "mår allra bäst" av att vara död, skulle vi kanske begå kollektivt självmord allihop?

Står och stampar med dig.

En död hund är inte en lycklig hund, så länge det finns en utväg.
Avlivning är ett beslut som är oåterkalleligt.
Ge det en chans eller två innan ni avlivar. Funkar det inte att omplacera hunden kan man alltid avliva den senare.

Vad gäller x-et så tycker jag han kan sluta spela på dina skuldkänslor och hjälpa till att ta tag i problemet.
 
Sv: Behöver bara få skriva av mig ...

Säg det till honom ! Jag har försökt, min pappa har försökt ..

Han tycker att han offrat mycket under dethär året ( genom att han haft atlaz ) att han har mage att nedvärdera mig och tala om att han minsann haft det skitjobbigt när jag var snudd på att dö och legat på jsukhus i x antal månader..

Ja då förstår du nog att det inte går att nå honom...

Hunden ifråga mår verkligen inte bra i denhär situationen, så jag tror faktiskt att han skulle må bäst av att somna in ...
 
Sv: Behöver bara få skriva av mig ...

jag tycker inte att du ska lyssna för mycket på vad som sägs i tråden.. om DU känner att det blir bäst för hunden att avliva så gör det.. du ska inte behöva sitta å oroa dig för hur det går för Atlaz i något omplaceringshem..

var stark och gör vad DU känner är bäst..

och såvitt jag vet (dvs lika mycket som alla andra härinne som aldrig varit döda) så torde döden inte vara helvetet, det är förmodligen lika bra som i livet.. en härlig dröm bara.. så känner du att hunden inte mår bra nu och inte kommer att må bra i omplaceringshem så avliva hellre, ta ett fint avsked och låt honom ha det problemfritt..

*styrkekram* åt dig som orkar ändå..
 
Sv: Behöver bara få skriva av mig ...

Har följt tråden i tysthet och tycker jättesynd om dig. Hur du ska göra med din hund vill jag inte lägga mig i, om du känner att avlivning är bäst så är det kanske det. JAG hade nog gjort ett försök att omplacera,mest för att det känns så fel att ta bort en ung, frisk hund, men samtidigt lider ju knappast hunden av att vara död.

Har du försökt kontakta rasföreningen? En omplacering den vägen känns ju trygg så tillvida att det troligen är någon som verkligen är intresserad av GD som hör av sig i så fall.

Och nyfiket, bara: Vad hände med den äldre mannen?

Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 616
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 532
Senast: Liran
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 671
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp