Knapplån.
Jag tar och ger ett allmänt svar eftersom ni tydligen inte kan följa mina tankegångar.
C. Har problem efter vad hon själv skriver eller hur? Jag har följt hennes skrivningar och det har uppenbarligen varit ett flertal problem för henne under årens lopp det är ingen hemlighet.
Det finns flera exempel på lyckade omplaceringar och det finns likaså många exempel på misslyckade omplaceringar.
Varför gör man omplaceringar? Jo i de flesta fall på att man klarar inte av den hund man har. Varför ? Det är ytterst sällan att det är en topphund som omplaceras. Visst, man kan sälja färdiga dresserade hundar, men de är då inte hundar med någon form av problem.
I detta fall har C. påpekat att hunden har problem det är ingen hemlighet. Hunden är också mycket stor och därigenom krävande, det är hellre ingen hemlighet. Att i det läget försöka omplacera, (risken att det blir fel kan inte uteslutas) är inte rätt mot hunden. Jo ofta för att man har en hund med någon form av problem. Det kan också vara att man tröttnar av någon anledning.
Vad gör man då? Jo man försöker omplacera hunden för att slippa ta det ansvar man tog på sig när man skaffade hund nämligen att någon gång tvingas att ta beslut om att avliva hunden.
Det ansvaret försöker man lasta över på någon annan, som försöker lasta över på någon annan...........
Den mår mycket bättre av att få somna in. Jag tänker på hunden i första hand.
GD är känd för att vara mycket intelligent och att fortsätta med det trassel som man enligt C. håller på med, kommer aldrig att förbättra hunden.
Jag vet att detta kommer att reta en massa här på forumet, som inte kan se till hundens bästa före sitt eget. Man försöker in i det yttersta hålla liv i sjuka hundar, man ska gå hos hjärnskrynklare med mentalt dåliga hundar osv. Och går det ändå inte då ska hunden omplaceras
Kan man inte själv ta beslut om att avliva en hund med problem ska man faktiskt inte skaffa sig hund