Behöver dressyren en ny förbundskapten? (Utbruten OS i Paris 2024 (dressyr))

Det hade varit spännande! Om hon hade lyckats få till en sammanhållning med nytänk hade det varit fantastiskt!

Jag TROR att det absolut svåraste med att vara förbundskapten är att få med PK på tåget. Han glänser inte med framåttänk och min känsla är att han får styra rätt mycket som han vill. Kan som tänka mig att han kan mulna ihop fullständigt och hota med att rida för Australien eller nåt. (Vilket han gärna fått göra för min del.)
När jag läste ditt inlägg (är lite trött) läste jag att det svåraste är att få personer som är PK (politiskt korrekta) med på tåget. Och ja, det är nog snudd på omöjligt :angel: :D
 
Vet inte alls hur det fungerar men tänker just att Lyndal är från Australien. De kanske tar med sig hästarna och flyttar till hennes pärons ö😂.
Jag kollade upp gör jag hade inget bättre för mig och man måste även resa in och bo i landet för att kunna bli medborgare även om kan gift sig med en medborgare, och man måste vara det för att få tävla.
Hehe lite urspårat detta kanske.
 
Jag kollade upp gör jag hade inget bättre för mig och man måste även resa in och bo i landet för att kunna bli medborgare även om kan gift sig med en medborgare, och man måste vara det för att få tävla.
Hehe lite urspårat detta kanske.

Exakt, Aus är lite kinkiga med sådant.

Dvs vi blir förmodligen inte av med honom :(
 
Hans kontrakt går ut vid årsskiftet om jag förstått det rätt.
Jo men alla förbundskaptenerna har fyraårskontrakt fattade jag det som och Jenå har varit kapten sen 2008 så det har ju förlängts ett antal gånger redan
Känns som om sittande kapten som är kompis med förbundet alltid har förtur
Eller har någon hört någonting om kaptensskifte?
 
Jo men alla förbundskaptenerna har fyraårskontrakt fattade jag det som och Jenå har varit kapten sen 2008 så det har ju förlängts ett antal gånger redan
Känns som om sittande kapten som är kompis med förbundet alltid har förtur
Eller har någon hört någonting om kaptensskifte?

Det är nog en förhoppning...
 
Om jag skulle försöka vara lite seriös också…

Var det inte gruff i hopplandslaget när Zetterman red för ett par år sedan? Tog inte laget medalj också, eller minns jag helt fel? Om jag minns rätt fick Zetterman kritik för att han var en dålig lagryttare och bara tänkte på sig själv.

Samma var det väl inom fotbollen när Zlatan spelade. Gjorde inte laget bättre ifrån sig utan Zlatan, än med Zlatan?

Kittel passar inte i ett lag. Samtidigt är han den högst rankade ryttaren i Sverige. Hur gör man som lagkapten då?

Säg att om exempelvis Eckerman hade varit ett as i ett lag, hade förbundskapten kunnat kicka honom från laget? Tror inte det.

Tyskland tar ut de bästa ryttarna, utan att tänka lag.

Frågan är jättesvår. Det går ju liksom inte att avstå från att ta ut världsettan, eller den högst rankade ryttaren ”bara” för att han är ett as.
 

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
50 106
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Tisdag 30 juli är det dags för dressyrryttarna att göra entré på OS i Paris. Dressyren avgörs över tre klasser. Så här går det till.
Svar
0
· Visningar
168
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Fredrik Bergendorff har tagit ut sina trupper i fälttävlan 2024. Nu är siktet inställt på OS i Paris. - Jag är väldigt...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp