Bedrägerimisstankar mot Knorrevångens vd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bedrägerimisstankar mot Knorrevångens vd

I inlägg nr 67 meddelar G hur hon ser på svartslakt (kött till sin mor) och i inlägg 71 påstår pjok att G drar in förutsättningar som inte omnämnts tidigare.

Well, den ordningen tycker jag är fullt läsbar, tydlig och lättförstålig. Om man läser.

så här skrev du....
Och svartslakt behöver inte betyda dåligt eller behandlat kött, vi har svartslaktat men köttet har varit alldeles prima!!

Var står det att din mamma skulle köpa köttet? Hur förväntas jag veta saker som faktiskt inte står skrivna?

Det står i inlägg 67, det var först i inlägg 68 som du började anklaga mig för att jag inte hade skrivit det, så så var det med den saken.

Vadi ovanstående förfarande är det du förfasar dig över? De fattiga tior som SKV missar för att G inte tar upp det i deklarationen?

SKV får sian tior.:cool:
Jag tar alltid upp det i deklarationen, men det hjälper inte -jag får inte sälja köttet.

och den där slakten har i stort sett fått sina slutdagar- EU-stöden är gynnsamma för handjur så det lönar sig mer att skicka till slakt och äta kyckling för de andra i familjen.

Ja det vet väl jag bäst, jag hade ute 10-15 st som provred honom men som jag inte tyckte kändes rätt, krävde för mycket, behandlade honom galet eller bara var för kraftiga för hans nätta kropp. Mail fick jag hur många som hellst, men det vet vi alla att 80% bara snackar i mailen och sedan inte hör av sig mer :P

10-15 stycken? Det må jag säga!!
Är det inte lite tufft med så många provridningar för hästen under den korta tid från annons till han åkte?

Den här tråden handlar uppenbarligen bara om att leta småfel hos andra och skitprat?? Å sen har man mage att bli sur för att någon kallar en svartslaktare när man själv lagt orden i annans mun..Den här tråden handlar inte om att G svartslaktar eller någon annan sålt en sällskapshäst som gick på slakt.Den direkta frågan som rör VL och Knorrevångens olagliga handlingar är tydligen helt ute ur bilden.
Mina frågor är uppenbarligen för krångliga att svara på.Istället hoppar man på småsaker och märker ord.Ingen som har några BRA svar? För hittills är det tunt med det.

Menar du att du föder upp tjurar G?
Slakttjurar?
Bara nyfiken på hur just dina har det,eftersom jag håller på med ett annat litet ärende om just tjurar till slakt.

I inlägg nr 67 meddelar G hur hon ser på svartslakt (kött till sin mor) och i inlägg 71 påstår pjok att G drar in förutsättningar som inte omnämnts tidigare.

Well, den ordningen tycker jag är fullt läsbar, tydlig och lättförstålig. Om man läser.

I inlägg 62 skriver ginnies att hon svartslaktar
63 Theres om annan fråga
64 ginnies igen om annat ämne
65 ginnies igen om annat ämne
66 svarar jag ginnies att jag förstår att hon inte motsätter sig svartslakt om hon själv svartslaktar.
67 ginnies svarar på mitt inlägg nr 66

LÄS rätt!!!!!

10-15 stycken? Det må jag säga!!
Är det inte lite tufft med så många provridningar för hästen under den korta tid från annons till han åkte?

Då är frågan igen - vad har detta med bedrägeri att göra!!! Det verkar bara som du vill bråka och gå in på personlig detaljnivå och inte seriöst diskutera. Är det så?

Läs du rätt själv för jag förklarade det du undrade över innan du påstpod att jag inte skrivit det.:grin:

I inlägg 62 skriver ginnies att hon svartslaktar
63 Theres om annan fråga
64 ginnies igen om annat ämne
65 ginnies igen om annat ämne
66 svarar jag ginnies att jag förstår att hon inte motsätter sig svartslakt om hon själv svartslaktar.
67 ginnies svarar på mitt inlägg nr 66 med att beskylla mig för påhopp
68 ginnies svarar att det är hennes mamma som köpt köttet.

LÄS rätt!!!!!

:rofl:

Vad är du irriterad för?

Jag har ju faktiskt förklarat att min mor köpte kött och att det därför blir svartslakt, och ja, så hemsk jag är som leder en av våra tjurar hemma till slakthuset, bultar i lugn och ro, ingen transport, inget stress........hade vi inte då haft behov av köttet själva så hade jag utan krusidull även kunnat tänka mig sälja till min kompis.:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 666
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka