Bedrägerimisstankar mot Knorrevångens vd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bedrägerimisstankar mot Knorrevångens vd

:D helt klart var det så. Dessa 562 personer berättade mycket om hur duktiga ryttare de var - den 563 personen (VL) var den enda som inte var intresserad av att dagligen rida honom.

Det är ju ett alldeles utmärkt exempel som visar hur liten marknaden är för sällskaps hästar som endast ska användas för lättare promenadridning, en varningsklocka om något!!

Vi ska VETA idag att köttet vi äter är friskt,att det inte är en stulen häst vi äter och att den har haft det bra hela vägen till slutet.

Var med och sätt ner foten en gång för alla och visa att vi inte tycker att det är okay med svartslakt och lurendrejeri!

Jag kan hur lätt som helst behandla något av våra nöt med medicin och skicka till slakt innan karensen tar slut-om jag hade velat och varit oseriös- hur tror du det kontrolleras på slakteriet??

Och svartslakt behöver inte betyda dåligt eller behandlat kött, vi har svartslaktat men köttet har varit alldeles prima!!

Svarar trots att du riktar dig till Ginnies: Nej, men att alla häster som ingen vill ta hand om ska slaktas.

Men det här var ju hästar som folk faktiskt ville ha, det var många svar där bedragaren tyvärr lät bäst (och det är väl därför bedragare lyckas).

Vi har liksom fattat poängen nu..Du tycker att alla hästar som inte är värda så mycket pengar ska slaktas direkt.

:eek:

Nej, tar man sitt ansvar som ägare själv ser jag inget fel med att låta gamla eller ringavärdehästar finnas till- men man kan inte kräva att det är andra personer än en själv som ska ta hand om dem, så där väljer jag slakt före försäljning, ja.

Jag kan hur lätt som helst behandla något av våra nöt med medicin och skicka till slakt innan karensen tar slut-om jag hade velat och varit oseriös- hur tror du det kontrolleras på slakteriet??

Och svartslakt behöver inte betyda dåligt eller behandlat kött, vi har svartslaktat men köttet har varit alldeles prima!!

Ja det är klart om du själv svartslaktar och tycker det är ok - då är det ju inte så konstigt att du anser det vara ok när Knorrevången misstänks göra detsamma.....;)

Ja det är klart om du själv svartslaktar och tycker det är ok - då är det ju inte så konstigt att du anser det vara ok när Knorrevången misstänks göra detsamma.....;)

Jag tycker inte det är Ok- ännu en gång hittar du på bara för att jag inte tycker som du.:mad::mad:

Jag får slakta precis vilka av mina djur jag vill här hemma på gården, jag får bulta själv och flå och ta ur, vilket vi också gör och framförallt har gjort.

Men jag får inte sälja köttet, dock har jag gett min mor nötkött som hon vägrade ta emot utan betalning- och helt plötsligt så är den förut så lagliga slakten svartslakt.

Jag tycker inte det är Ok- ännu en gång hittar du på bara för att jag inte tycker som du.:mad::mad:

Jag får slakta precis vilka av mina djur jag vill här hemma på gården, jag får bulta själv och flå och ta ur, vilket vi också gör och framförallt har gjort.

Men jag får inte sälja köttet, dock har jag gett min mor nötkött som hon vägrade ta emot utan betalning- och helt plötsligt så är den förut så lagliga slakten svartslakt.

Hittar på???? du skrev ju att du svartslaktar själv. :mad:

Hur tror du nöt och ev. otillåtna subsatnser kontrolleras på slakteriet?:confused:

Kan du inte se skillnaden på att svartslakta på ett slakteri och slakta lagligt hemma där det blir olagligt för min mor vill betala????:eek:

så här skrev du....

Var står det att din mamma skulle köpa köttet? Hur förväntas jag veta saker som faktiskt inte står skrivna?

Jag vet att det inte bara handlar om olagliga substanser i djurkroppar,det handlar också om hästar som slaktas utan pass,pass som återanvänds så att en häst plötsligt kan slaktas tre eller flera gånger (själavandring?),otillräckliga stallar,brutna kontrakt(både muntliga och skrivna),omärkta djur,veterinärer som inte tar sitt ansvar,skojare som lurar till sig hästar och slaktar dem direkt mm..
Själv välkomnar jag en utredning om såna saker..men en som svartslaktar själv kan man ju knappast begära samma åsikter av.

Jag tror att h*n i själva verket kom på sig själv och hittade på en bra ursäkt..mamma..yeah right..

Hur många svar tror du cissi h fick på sin annons??

Ja det vet väl jag bäst, jag hade ute 10-15 st som provred honom men som jag inte tyckte kändes rätt, krävde för mycket, behandlade honom galet eller bara var för kraftiga för hans nätta kropp. Mail fick jag hur många som hellst, men det vet vi alla att 80% bara snackar i mailen och sedan inte hör av sig mer :P

Jag vet att det inte bara handlar om olagliga substanser i djurkroppar,det handlar också om hästar som slaktas utan pass,pass som återanvänds så att en häst plötsligt kan slaktas tre eller flera gånger (själavandring?),otillräckliga stallar,brutna kontrakt(både muntliga och skrivna),omärkta djur,veterinärer som inte tar sitt ansvar,skojare som lurar till sig hästar och slaktar dem direkt mm..
Själv välkomnar jag en utredning om såna saker..men en som svartslaktar själv kan man ju knappast begära samma åsikter av.

Du vekrar vettig skogstroll :)
Välkommen i kampen om rättvisan :(

SÅDANA slakterier som inte kan hålla sig till Svenska lagar, har inte att göra i företagsbranschen. Detta gäller även ALLA sorters oseriösa företag, även om det inte har med just hästar att göra. Kan man inte bara vara ärlig?

/Cissi

Tackar:o Jag drar mitt strå till stacken..Är inte den sortens människa som sitter på arslet och gnäller utan tar tag i saker och ting. Vi hjälps åt..sida vid sida:) jag vill inte ge upp tron om mänskligheten riktigt än.

Tackar:o Jag drar mitt strå till stacken..Är inte den sortens människa som sitter på arslet och gnäller utan tar tag i saker och ting. Vi hjälps åt..sida vid sida:) jag vill inte ge upp tron om mänskligheten riktigt än.

Håller med! Vi får kämpa på:)

så här skrev du....

Var står det att din mamma skulle köpa köttet? Hur förväntas jag veta saker som faktiskt inte står skrivna?

Vadå inte står skrivet?! Du får väl för sjutton läsa vad G skriver innan du beskyller henne för att undahålla dig information?!

Visst är det fel med svartslakt, men jag jobbar inte på Skatteverket och har heller inga åsikter om hur lilla mammsen betalar sitt kött från dottern.

Vadi ovanstående förfarande är det du förfasar dig över? De fattiga tior som SKV missar för att G inte tar upp det i deklarationen?

Senast ändrad:

Vadå inte står skrivet?! Du får väl för sjutton läsa vad G skriver innan du beskyller henne för att undahålla dig information?!

Läs ginnies inlägg 62 och följ upp framåt. I det första inlägget där ginnies säger sig svartslakta står inget som påvisar annat än att det är svartslakt.

Varför börja hoppa på mig direkt - när man själv skrivet det man själv gjort?

Den svartslakt jag emotsäger mig är den jag har pratat om tusen gånger här på buke..när ANDRA människors hästar blir slaktade,när pass återanvänds,när hästar kan slaktas med falskt pass trots att de blivit behandlade med diverse medel,när djuren hålls i dåliga stallar osv..
Det finns många som slaktar svart hemma på gårdarna,visst är det fel.Eftersom jag inte stöder svartslakt på slakterier så stöder jag inte heller svartslakt hemma.Även om många "hemmaslakter" går bra och rätt till så finns det tyvärr väldigt många som inte gör det.Alltså kan jag inte stödja den alls.
Det vi försöker hindra är att det fuskas med pass och slaktas hästar som redan är döda.Såna saker är fel.Det är inte konstigt att de som blivit av med sina hästar vill ha upprättelse och få fram sanningen.Inte alls.Tycker jag i alla fall.Eller ska man låta dom hållas kanske? skylla allt på de som säljer billiga hästar? Go with the flow..Sen kan vi ju låta våldtäktsmän härja fritt också kanske? Skylla på tjejerna som går ut i utmanande kläder när det är mörkt ute? Dumma dom..
Allt står inte rätt till på Knorrevången..varken när det gäller Vd:n eller pappan som driver stället. I framtiden hoppas jag att man bara kan slakta hästar som bevisat tillhör den som lämnar dom,att passen omedelbart förstörs efter slakten,att slakterierna följer djurskyddslagen,att alla mediciner alltid skrivs in i passen och mycket mycket mer..dessutom önskar jag att vi började äta mer hästkött i Sverige så att långa transporter utomlands kan förhindras..puh..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 666
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka