MM
Trådstartare
Sv: Bebislängtan - hur vet man att man är klar?
Var refererar jag till min blogg? Jag har inte nämnt den i tråden så det var ditt egna påhitt!
Jag kan väl inte hjälpa att andra inte klarar av att ta hand om tre barn på samma sätt som jag känner att jag gör.
Nåväl, jag får inga svar på mina frågor utan det enda som händer här just nu är att ni ifrågasätter mitt föräldraskap och det är inget jag accepterar så jag får väl vända mig till ett annat forum med mina frågor istället. Familjeliv ska väl vara till något, det finns nog många trebarnsföräldrar där som kan svara på mina frågor.
Det som är tråkigt är att om jag valt att skriva anonymt så hade jag fått svar på mina frågor men nu ifrågasätts jag för att jag är jag. Himla tråkigt tycker jag.
Som tur är så är det ett val vi själva får ta utan er inblandning. Tiden får utvisa hur det blir.
Jag tycker också att det du skriver om barn och om att få fler barn, faktiskt är en smula oroande. Du skriver sådant som "inte ska väl min dåliga psykiska hälsa få hindra mig från att ha familj när det är så mycket annat den hindrar mig från", medan andra försöker svara dig genom att skriva utifrån ett barnperspektiv. Du svarar överhuvudtaget inte på det som utgår från barnperspektivet. Bara utifrån vad du själv vill ha.
Sen är det ju också så att man själv sätter normen för sitt föräldraskap (inom väldigt vida ramar). Medan normen för normal prestation på jobbet sätts av någon annan. Utifrån hur du skriver om dig själv, blir jag ärligt talat inte särskilt lugnad av att du skriver att du skulle klara av tre barn "lätt som en plätt".
Då är du ju den enda föräldern i världen, i stort sett, som klarar tre barn så lätt. De flesta lägger så pass mycket arbete och engagemang, oro och ansvar, kärlek och skuldkänslor, i sitt föräldraskap att det inte alls är "lätt som en plätt". Man kan rentav tycka att barn förtjänar mer än så, för att inte tala om vad de behöver. Inte ens en hypotetisk hyperkompetent förälder, borde unna sina barn så lite av sig själv att det blir "lätt som en plätt" att vara förälder.
Du skaffar så klart så många barn du och din man kan enas om, men frågar du mig, vilket du ju indirekt gör genom att ta upp frågan här, så skulle mina svar inte vara entydigt positiva till idén. Utifrån vad du skriver om dig själv. (Och jag läser inte din blogg, som du har refererat till i tråden. Jag läser inga bloggar på buke.) Jag vet bara vad jag har sett dig skriva i trådar. Det du skriver i den här tråden räcker för att jag ska bli en aning orolig både för dig och dina barn.
Mabuse skriver mycket klokt, tex.
Var refererar jag till min blogg? Jag har inte nämnt den i tråden så det var ditt egna påhitt!
Jag kan väl inte hjälpa att andra inte klarar av att ta hand om tre barn på samma sätt som jag känner att jag gör.
Nåväl, jag får inga svar på mina frågor utan det enda som händer här just nu är att ni ifrågasätter mitt föräldraskap och det är inget jag accepterar så jag får väl vända mig till ett annat forum med mina frågor istället. Familjeliv ska väl vara till något, det finns nog många trebarnsföräldrar där som kan svara på mina frågor.
Det som är tråkigt är att om jag valt att skriva anonymt så hade jag fått svar på mina frågor men nu ifrågasätts jag för att jag är jag. Himla tråkigt tycker jag.
Som tur är så är det ett val vi själva får ta utan er inblandning. Tiden får utvisa hur det blir.