Jamtland
Trådstartare
Stina är nu tretton månader gammal och är en liten dam med mycket bestämd vilja. Det tycker jag är helt okej, hon får gärna ha humör och veta vad hon vill. Mitt problem är dock att de gånger jag säger ifrån åt henne (för hon får inte ha ALLT hemma, hon får inte göra vad som helst, osv) så blir hon ARG, eftersom jag är lika tjurig som mamma som vad hon är som bebis så står jag på mig och fortsätter hävda att det är "Nej" eller "ajaj". Då slåss hon...
Har ingen aning om var hon fått det ifrån, men slåss gör hon. Handen åker upp i luften och så askar hon till där hon kommer åt. Jag brukar då antingen ta tag i armen och hålla fast den eller lyfta bort henne. Oftast blir resultatet att hon försöker slå igen.
Hur ska jag bemöta det? Hon har ALDRIG fått som hon har velat för att hon slåss. jag har aldrig gett med mig när hon beter sig "illa". Vad mer kan jag göra för att hon ska förstå att det är fel?
Jenny
Har ingen aning om var hon fått det ifrån, men slåss gör hon. Handen åker upp i luften och så askar hon till där hon kommer åt. Jag brukar då antingen ta tag i armen och hålla fast den eller lyfta bort henne. Oftast blir resultatet att hon försöker slå igen.
Hur ska jag bemöta det? Hon har ALDRIG fått som hon har velat för att hon slåss. jag har aldrig gett med mig när hon beter sig "illa". Vad mer kan jag göra för att hon ska förstå att det är fel?
Jenny