Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Tro mig, det är inte lätt. Som imorse när jag kom hem efter dagislämningen och ser dotterns icke uppätna frukostmacka i form av färsk polarkaka med bregott på liggande på tvbordet, då krävdes det ENORMA mängder viljestyrka för att inte äta upp den! :o Och det är mycket tack vare peppen här i tråden som jag står ut! :) Alla ni som är ute och springer och har er och är smala och fina är ju jätteförebilder för mig! :)
 
Sv: Beach 2014

Usch vad svårt det låter! Men jag är säker på att om du bara härdar ut nu och övar på din viljestyrka så kommer det att gå lättare och lättare! Du kommer fixa det här :)
 
Sv: Beach 2014

Njae, nästan. Jag är med i en testgrupp på xtravaganza och äter deras färdigrätter blandat med egen mat men det är helt utan vita kolhydrater, bröd och mjöl. Så sockret är ju borta redan där. Då kände jag att det var lika bra att ta tag i mitt beroende på en gång. Jag är en enorm sockerråtta annars och t.ex. bananbitar rullade i pärlsocker var en god kvällssnacks för mig förut. Det är ju totalt ohållbart, speciellt eftersom jag har en enorm övervikt och en dotter att tänka på. Så jag tar iaf denna månaden helt ren, så får vi se hur det blir sen. Mackor kommer jag aldrig kunna utesluta totalt, men jag ska inte äta det på samma sätt som tidigare iaf.

Zass - Ibland är det tur att man är envis som få! ;) Jag har ju tagit mig ur beroenden förr (rökning ffa) men då ersatt det med ett annat beroende (vilket är enormt vanligt när man har en NPF). Nu är ju målet att inte ersätta det utan bara bli av med det och det kommer krävas mkt av mig. Jag kommer troligen klaga och älta här en del, men det är ett sätt för mig att bearbeta det och inte bara tänka på det jag vill ha :D
 
Sv: Beach 2014

Men du - vad duktig du är som tagit tag i det! Jag är så otroligt imponerad av alla som har viljestyrkan och kraften att ta tag i och verkligen bli av med sockerberoendet! Jag har försökt själv och tycker att det är så otroligt svårt, har börjat och gett upp säkert 10 gånger. Ofta går det ganska bra ungefär en vecka, inte mer. Det låter som om du är motiverad och kämpar på bra.
Heja dig! Du kommer att fixa det hur bra som helst, och älta på när det känns jobbigt. :)
 
Sv: Beach 2014

knapp

Fortsatte på sommarrutinerna även förra veckan:angel: Så hyfsat med träning typ mån-tors men sen vart det helg så det bara small om det:D Stack ner till malmö direkt efter jobbet i fredags o festade hela natten (förbrände väl iaf en del med tanke på konstant dans i ca 4 h), åkte hem till halmstad på lördag och var på en liten festival, ganska chill men fortsatt fest hela lördag också. Har ju varit hel FANTASTISKT väder här i helgen, typ 24 grader varmt och sol:love: Igår var vi ute o vandrade i ett naturreservat så det var ju iaf ganska duktigt;) Och jättetrevligt!

Idag har jag varit på TRX iaf och helgen som kommer ska jag jobba hela helgen så det blir nog lugnt tror jag... :p
 
Sv: Beach 2014

Som Lorden sa, klaga och gnäll hur mycket du vill här i tråden! ;)

Förresten, skulle ni gymma imorgon och vilken tid i så fall?
 
Sv: Beach 2014

Skönt det i alla fall! Ta dig i kragen, sätt fart på fläsket, få arslet ur vagnen och så vidare :D
 
Sv: Beach 2014

KL


Gud giv mig självdisciplin! :mad:

Jag har suttit i soffan hela dagen. Jag har inte ens tagit av mig ytterskorna :eek: Vad tusan är det för fel på mig? Varifrån kom denna lathet?

Innan jag går och lägger mig ikväll ska jag ha:

1. Sprungit
2. Duschat
3. Städat
4. Pluggat
5. Lagat matlådor
6. Rensat kattlådan
7. Tvättat kläder
8. Tagit av mig ytterskorna.... :D
 
Sv: Beach 2014

Udda sätt att märka av förbättrad kondition: Springa som en dåre till bussen fullastad med väska, påse och diverse tröjor, och inte flåsa som en galning efteråt :rofl:
 
Sv: Beach 2014

Ja heja heja! :bump:

Lindgren, bara att sätta fart då ;) Spontant känner jag att städningen är det absolut minst viktiga av det där :angel:
 
Sv: Beach 2014

KL

Note to self: Tänker aldrig, aldrig mer åka gummibåt utan regnställ!! Det gick ju finemang när det var sol och vindstilla - men då hade jag självfallet regnstället med mig. Idag när det blåste djävul på sjön, hade jag regnstället med mig då? Jacka, fine, men hur mycket skvätter det på överkroppen jämfört med på benen? Ungefär ingenting.

mvh
blöt, kall, nerkyld, förhoppningsvis inte sjuk (fast det gör ont i halsen för tillfället) och uppenbarligen hyfsat korkad
 
Sv: Beach 2014

Ja, ska nog börja med punkt 8 :D

Men städningen är nog faktiskt viktigast. Jag har upptäckt sen länge att städningen går hand i hand med min karaktär - håller jag det välstädat och fint till en mer eller mindre klinisk nivå så är också min karaktär optimal. Är det däremot lite stökigt, så fallerar allt. Jag bibehåller alltså min disciplin av att hålla det städat... Så det är väl bara att ta fram soppåse och dammsugare :grin:
 
Sv: Beach 2014

*knapp*
Är ganska så korvstoppad i hjärnan idag. Men nya jobbet blir nog bra ändå. :)

Jag ska om ett tag ut och springa ngn kilometer och sen köra 30dagarsutmaningen. Det får räcka för idag. Sen ska jag ta mig en riktigt lång dusch!
 
Sv: Beach 2014

Kl

En promenad på 9 km sen tog dokumentären slut så spurtade hem sista km. Sen sista km gick på 5:13, det kändes snabbt!:)

Det var skönt med en promenad! Underbart!
 
Sv: Beach 2014

Härligt att du tog dig ut :)

Linisen; gött att nya jobbet verkar bra! Segt bara sådär i början, vet vad du menar precis just nu. Åtta dagar i rad på nya jobbet just nu. :p Snart helg, haha.

Tänkte göra hemmaövningar idag men vete tusan om jag orkar. Man blir verkligen helt galet trött när man varit nedkyld och sedan blir varm igen... Är mer sugen på att koka te på färsk ingefära! Saknar dock honung...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 459
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp