Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom här råkade jag få med mig hem från xxl igår (dom grå/rosa):
10154884_780419558644240_183389290568755501_n.jpg

Jag skulle in för att köpa en helt annan grej, när jag kom på att jag ju tänkt spana in dessa skor för att känna på dom. Så jag kände, klämde och testade och hade under tiden en säljare som glatt pratade på och frågade hur det kändes. När jag svarade att jag inte riktigt kunde bestämma mig, eftersom det är så svårt att avgöra på några minuter i en butik så svarade han att jag ju kan köpa hem dom, testa betydligt mer hemma och om det inte känns bra så har jag 365 dagar öppet köp så länge skorna är i nyskick. Så skorna fick följa med hem, ska testa att gå runt lite i dom hemma senare idag. Ska bli spännande att se hur dom känns efter en stund!

Spännande! De ser... intressanta.. ut. ;)

Spännande! De ser... intressanta.. ut. ;)
Det är dom också :D Jag vill testa min teori om att knäna kommer bli bättre och bättre ju mer stöd jag skalar bort (så länge jag håller mig i terräng där jag tar korta, bra steg), eftersom det innebär att musklerna måste börja sköta det jobbet igen och starkare muskler = mindre knäsmärtor. Men det måste ske långsamt, annars är skaderisken stor.

@cili det låter intressant. Jag brukar jogga fem minuter på löpbandet i mina ostöddämpande skor som uppvärmning, häromdagen gjorde jag samma men i strumplästen eftersom jag inte hade några träningsskor med mig - och oj vilken skillnad. Det kändes direkt i steget, och jag förändrade det naturligt. Men det var också en intressant känsla, funderar på att fortsätta värma upp utan skor. :)

Presentation:

Är 26 år, bor i Kalmar och tränar på gym, löpning och rider. 161 cm lång och väger 55-56 kg. Det verkar som att det är "min vikt", för jag ligger ganska bekvämt där. Hade gärna gått ner ett par kilo men orkar för tillfället inte bry mig:D

Försöker bli snabbare i löpningen och älskar att känna hur min kropp arbetar och klarar av jobbiga saker:)

@cili det låter intressant. Jag brukar jogga fem minuter på löpbandet i mina ostöddämpande skor som uppvärmning, häromdagen gjorde jag samma men i strumplästen eftersom jag inte hade några träningsskor med mig - och oj vilken skillnad. Det kändes direkt i steget, och jag förändrade det naturligt. Men det var också en intressant känsla, funderar på att fortsätta värma upp utan skor. :)
Det är jättespännande!
Jag tänkte plocka med mig några olika skor till gymmet och filma på löpbandet nästa gång, för att se skillnaden. Och då även filma utan skor. Vore intressant att se!

Blä. Har sovit ensam i natt för att dra till stallet nu, men har drömt skitmycket så istället för att vakna utvilad är jag alldeles trött och ledsen :( Hoppas en solskenspromenad med hästen kan råda bot på det!

@cili Min kille springer i FiveFingers och han älskar dem! :) Jag springer inte gärna i helt odämpade skor då jag är ganska så tung, men köpte ett par terrängskor med noll drop (helt platta) i våras och dem trivs jag superbra i.

I blodgivningsföljetongen kan nu meddelas följande: jag sprang igår morse, drygt 7 km kuperad terränglöpning. Det var tyngre uppför än vanligt, men annars kändes det helt okej. Den närmsta veckan blir det nog inte så mycket träning av den sort jag är van vid, då jag ska vara hästvakt åt min fasters 16 (!) hästar. 10 av dessa rids eller ska sättas igång så det lär bli en hel del häståkande :). Finns dessutom 30 lamm här att gosa med, såååå fantastiskt gulliga är det att man helst vill sitta hos dem hela dagarna.

Presentation:

gammal beachare som nu försöker komma tillbaka i gänget. 32 år och alldeles precis nyseparerad, vilket gör att all träning har legat på is sen i januari ungefär. Nu försöker jag komma tillbaka till träning därför att jag mår bra av motionen, att jag gillar känslan av styrka och ork, och att jag behöver styrketräna kontinuerligt för att bygga upp min kropp och främst mina axlar som är överrörliga och direkt skapar problem när jag inte sköter mig.

Jag gillar löpning, promenader, styrketräning på gym och allmän vardagsmotion. Nu har jag köpt ett kort där även pass ingår, så jag ska försöka komma igång med det med som omväxling.

Presentation

26årig polis bosatt i Götet med sambo (efter 2 års distansförhållande) som tycker att livet är allmänt fint för det mesta.

Jag vill gå ner va 5-6 kilo, skaffa mer muskler och klara av att springa längre och snabbare igen! :)

Rider en gång i veckan, löptränar igen eftersom ett lopp närmar sig, har nyligen upptäckt tjusningen med att gymma (dock blivit dåligt med det sista veckorna) och försöker helt enkelt hitta motivationen till att skaffa den kropp och det mående jag är ute efter.

Är dock lite för förtjust i onyttig mat och godis för mitt eget bästa och trivs mycket bra i soffan... :p

Strålande sol idag också :love:
Hemmaträning står på schemat, tänkte köra plankan bland annat.
Ska försöka ta mig iväg och handla lite också, hoppas mamma kan ha ta barnen en stund.
Mycket lättare att handla själv

Riktigt fint väder här och cykeln är på jobbet så tänkte springa till jobbet och cykla hem. Lika bra, så jag inte måste gå till jobbet på måndag. Är endast tre km dit så det blir härligt!

Ikväll blir det en promenad med mina föräldrars hund, en söt gråhundsvalp :)

Ska ut och gå en runda nu. Så fint väder att jag blev helt sugen på promenad av min korta vända till Ica :)
Gått/sprungit 3 mil denna veckan, så målet är att vara uppe i 4 innan veckan är slut! :)

På väg till jobbet och åh vad jag intevvill jobba utan bara vill vara ute i solen. Dricka öl i en park, typ (vilket är vad min sambo gör just nu...)

@ananya hej! :)

@Jenka åh det lät härligt.
Fast byt ut ölen mot cider :p

@Sleepan Bra jobbat!
4 mil är ju hur långt som helst

@ananya välkommen tillbaka! :)

@Emtherlia vad sugen jag blev på att cykla nu. :p

Har kört styrkepass 3 dgr i rad nu, väldigt korta pass dock. Inte helt lätt att träna när man är själv med två småbarn. De ryker ihop titt som tätt.
Men lite har det i alla fall blivit, hoppas att det alla fall ger någonting.

@Mammas Målet är väl att träna bort fläsket på mage och lår i huvudsak :p
Men hela kroppen behöver stärkas helt klart. Så kort sagt bli mer fit och bättre kondis.

Presentation: 25 år och jobbar som sjuksköterska inom medicinsk akut- och hjärtsjukvård. Tränar på av bara vanan, gillar att springa men är ganska dålig på det (astmalungor:p) och styrketränar 3 dagar i veckan, just nu ett program med fokus på marklyft, knäböj och bänkpress. Brukar bli 3 dagar kondition i veckan med och sen har jag ju ett jobb där jag håller mig i rörelse:)

Idag ska jag springa ett millopp, har inte sprungit en mil på läääänge så vi får väl se hur det går:p men sugen på att försöka iaf då både pappa och syster ska springa och det är 20 grader, vår och sol ute och det är så fantastiskt vackert i Halmstad just nu:love:

Wish me luck:up:

@snow Jag testade sånna skor i butiken också, men det kändes mycket bättre med fivefingers. Har dock inte hunnit testa dom mer än, njuter som bäst ute i solen :D

kl
Dagens frukost, som självklart intas på uteplatsen i det fina vädret. Vaniljkvarg från Lindahls som seriöst smakar som marsankräm, huuur gott som helst ihop med jordgubbar. Undrar om man kan ha sån till sommarens rabarberpajer? :D
76e1afd6cd2d11e39ae524be059c8800_8.jpg

Min enda kraftansträngning hittills har varit att bygga ihop en rastgård till djuren, så dom är med mig här ute. Fick sova 3 timmar efter att jag kom hem från jobbet, sen ringde telefonen och då kunde jag lika gärna kliva upp. Förhoppningsvis blir det enklare att sova ikväll då. Vill ha tillbaka dygnet rätt så snart som möjligt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 286
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 128
· Visningar
32 007
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka