Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

På tal om mineralen. Krom brukar man säga hjälper mot sötsug. Har aldrig provat så har ingen aning om det hjälper. Finns i hälsokostaffärer :)

Antar att det inte hjälper om det är pga psykologiska skäl man vill ha choklad/andra sötsaker och inte heller om man äter det för att man är hungrig. Tror inte det är något mirakelmedel men kanske kan det hjälpa.
 
Sv: Beach 2014 del II

Nu skrev du inte till mig, men jag tackar för tipset :D

Själv tror jag att jag mest vill ha något att tugga på.. Helst något knaprigt. Mitt chipssubstitut blev knäckebröd, så egentligen är det väl inte chipsen jag vill ha, utan "crunchet" :p (Jag är chipsoman, blir i större utsträckning sugen på chips än på något sött)
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, vi kan vara varandras stöttepelare! :p Dag tre utan socker brukar vara värst :o

Dag tre passerade jag för länge sen!
Idag var jag i affären för att handla och passerade godishyllan. Sa till mig själv att jag ju borde få köpa något nu när jag inte handlat godis på minst en månad (dock ätit choklad vid två tillfällen när jag blivit bjuden under den tiden), men det slutade med att jag konstaterade "har jag klarat mig så här länge utan att köpa så behöver jag fan inte göra det nu heller".


Idag är en dålig dag. Har sjukt ont i huvudet. Borde fortsätta att flyttstäda, men det är lite väl svårt med rengöringsmedel nu när huvudet gör så ont :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh, jag hade skrivit en jätte lång och djup text om saker jag behövde stöd i och sen försvann allt när jag klickade på skicka. Så surt, det var jätte jobbigt att skriva allt så får se om jag orkar göra om det. Skulle behöva skriva av mig egentligen. Blir det så här för er också ibland att allt ni skrivit försvinner?
 
Sv: Beach 2014 del II

Samma här. Och just nu är jag sjukt sugen på precis allting. Varför kan man inte bara få äta allt man vill och ändå hålla den vikt man vill ha? :arghh:
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Nä det blev ingen promenad. Har bara latat mig och ätit onyttigheter idag :D Tänkte sammanfatta november månad:

33 h 47 min loggad aktivitet :) En vecka med bara promenader, de andra veckorna har jag utöver promenader kört på med gym 2-3 gånger i veckan, lite ridning eller yoga, och så lite löpning denna veckan. Supernöjd! Min mest aktiva november någonsin, helt klart ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Grymt bra jobbat! November är alltid en jobbig månad att ta sig igenom och fortfarande hålla sig aktiv... Helst brukar jag känna för att gå i ide, så mer än 33 timmar loggat är ju sjuuukt bra! mer än en timma om dagen!

Kl.
Idag är det både första december och första advent! Hur ska ni fira? Här märks det absolut ingenting. Visst har de juldekorationer, men det känns nästan som falsk marknadsföring när det är 20 grader, grönt överallt och blommorna står i full blom. Inga ljus, granris, pepparkakor, lussekatter eller julmust så långt ögat når.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vilken bra månad!
Här blev det 14 timmar och 30 minuter, fördelat på styrketräning 4-5 dagar i veckan, hade blivit mer om jag inte tog ut min återhämtningsvecka :)
 
Sv: Beach 2014 del II

*lånar egna knappeländet*

Skrev för övrigt detta på Facebook idag. Vi är många här som jobbat länge med vår hälsa, vårt välmående och vår livsstil. Kom ihåg att klappa er på axeln för vad ni åstadkommit!

Ibland är det nyttigt att tänka tillbaka lite för att få perspektiv på saker och ting.

För fyra år sedan vägde jag 103 kg. Jag visste inte då att det bara var 18 dagar kvar tills jag skulle ta beslutet att gå ner i vikt. 19 månader och 36 kg senare nådde jag mitt mål.

Just väger jag förvisso inte lika lite som jag gjorde när jag vägde som minst, ligger nog fem kilo över det. Idag blev jag dock påmind om att de där fem kilona kanske inte är så viktiga.

Jag har just avslutat ett 120 minuter långt spinpass. För övrigt femte träningspasset den här veckan, en träningsdos som för fyra år sedan kändes helt orimlig för en sån som jag. Nu har jag tränat 5-7 dagar i veckan i över tre års tid.

Perspektiv. Det är fina grejer det!
 
Sv: Beach 2014 del II

Kloka ord :) jag ligger också några kilo över min lägsta vikt.
Men jag mår betydligt bättre nu än då jag höll stenkoll på varenda kalori och knappt kunde ha ett socialt liv för att maten och träningen tog så stort fokus i livet.
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh, jag är så irriterad och arg på den här sjukdomen. Det räckte att jag inte klarade att äta enligt planen under en enda dag (i onsdags då jag var sjuk) för att ätstörningen skulle ta över och tankarna bli starkare direkt. Har inte klarat att äta helt enligt schemat någon dag efter det, det är helt galet hur fort mina tankar triggas igång. Och då var det ju inte ens självvalt att äta mindre i onsdags utan jag kräktes ju och hade hög feber. Läskigt att det tar över så fort, jag undrar om jag alltid kommer vara så känslig? Det gör mig jätte rädd, tänk om jag börjar plugga eller jobba och klarar mig ok och sen bara faller allt på en dag? Nu har ju inte allt fallit, jag har sett till att ändå få i mig saker men det har liksom inte blivit bra på alla måltider trots att jag är frisk från influensan eller vad det nu var.

Sen är jag ganska chockad efter mitt telefonsamtal med läkaren i veckan, när hon berättade vilken dos av min medicin som gör att man läggs in på observation för att andningen kan stanna insåg jag att jag varit farligt ute, jag trodde det var långt ifrån så som jag tagit men det har liksom handlat om 1 eller 2 tabletter från att vara så allvarligt. Och ett par gånger har det nog blivit den dosen. Och även om jag inte alltid tagit exakt den mängden som hon sa av just den medicinen har jag ju tagit höga doser av den plus 4-5 andra mediciner.

Tänk vad jag utsätter mig kropp för, inte bara genom att äta för lite och promenera för mycket utan jag har också gång på gång tagit så mycket tabletter att det tillsammans nog skulle räknas som en överdos, eller om det inte är en överdos så är det kanske iaf övermedicinering. Jag vet liksom inte vad som räknas som en överdos eller inte, bara att det är farligt. Men jag har tänkt att det jag gör inte är farligt och om jag har tänkt så har jag inte brytt mig.

Det läskiga är att trots att jag vet nu och lovade mamma att aldrig göra om det så vill jag ändå ta tabletterna för att jag vill bli så där avstängd. Men det är ju tydligen farligt. Mamma brukar säga till mig att jag ska vara rädd om mig men jag svarar bara att jag inte vill det. Det kommer naturligt för jag ser mig inte som någon värd att vara snäll mot och ta hand om, men det måste vara sorgligt för mamma att höra. Ser ni er själva som någon att ta hand om, vara rädd om, skydda och göra bra saker för?

Förlåt för världens hemskaste inlägg från mig, vet bara inte var jag ska få ur mig det här. Hur ska jag kunna bli hälsosam igen om jag med min redan skadade lever och benskörhet och allt vad jag nu dragit på mig fortsätter så här? Jag vill inte det, jag vill vara frisk men varför är det så förbannat svårt? Jag hatar att jag är sjuk.
 
Sv: Beach 2014 del II

Mycket bra skrivet!

KL

November blev inte så pjåkigt ändå. Har bland annat under senaste veckan promenerat varje dag i skogen, 30-60 minuter. Dock inte nu i helgen. Igår var jag igång hela dagen och handlade byggmaterial, bar omkring på brädor och skräp och rev väggar i torpet i några timmar. Ikväll drog jag av ett mikro-pass med armhävningar, plankan, light squats (typ halva vägen, pga knäna), tåpress och sidolyft för benen.

Har verkligen svårt att orka mer, men borde styrketräna mycket mer. Men plugget tar mycket tid nu, likaså renoveringen. Turligt nog innebär renoveringen mycket fysisk aktivitet, men ändå.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

En hel dag flytt har jag, Ninnurur och Nixehen ägnat oss åt idag. Fy fan vad slut jag är nu kan jag lova! Hur loggar man det i endomondo? ;)
Hade gladeligen poppat en påse popcorn till kvällsmat, men övertygade mig själv om att det är bättre att äta riktig mat så nu står den och lagar sig själv i ugnen.

Jag kommer med andra ord inte alls rulla ut min nya lila träningsmatta idag, för det orkar jag inte :p
 
Sv: Beach 2014 del II

*Räcker upp handen* Jag är också trött som f*n.. Toppade 8,5h flyttande med mockning m.m till tre bortskämda hästar. Något slags duktighetspoäng borde vi få efter idag tycker jag? :D
 
Sv: Beach 2014 del II

November blev 23h 5min loggad tid, jag är dålig på att komma ihåg endomond, men jag är happi med den loggade tiden i allafall! ^^
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag känner mig som en zombie. Har alldeles nyss lyckats få barnet att somna. Det tog "bara" 1½ timme idag också. Tack för den... Ska bädda ner mig i fler filtar och försöka sova bort förkylningen, annars kommer morgondagens ridpass bli mer rodeo än nåt annat är jag rädd :angel:

Förresten så fick jag bara ihop typ 24,5 timmar i november. Är inte ett dugg nöjd med det. Askasst om jag ska klara av min viktminskningsplan. Blir nog helfart shakes igen redan imorrn tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
275
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp