Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

KL

Tränade 45 min igår kväll (dödade lite armmuskler :D) och gick på pass halv sju (:eke:) i morse. Mötte min gamla skolbuss på vägen hem när jag varit och köpt frukost :p Nu kämpar jag dock mot den värsta halsbränna jag haft på flera år. Förstår verkligen vad som menas med "bränna". Det är en jävla eld från halsen ända ned i magen :wtf:
 
Sv: Beach 2014 del II

Härligt med vikten :) Vad var det som du kände inte funkade med nya kostupplägget? Huvudsaken är ju att du mår bra av det du äter :)

Ninnurur, haha ja jag kände mig som en riktig hurtbulle :p Hoppas telefonen kan fixas snabbt :)

Praeterea, ja det var riktigt skönt att bara jogga på i lugnt tempo :) Skönt med semester, och städa box brukar definitivt vara träning!

Lindgren, oj vad flitig du varit med träningen, bra jobbat! :) Himla drygt med halsbränna däremot, hoppas det går över snart!
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad död tråden är :( Har ni tagit jullov från beachtråden? :D

Äsch, du håller ju igång så det räcker för oss alla? ;)

Nä, inget jullov för mig. Däremot ofrivillig vila pga knäna, så jag har inte så mycket att bidra med. Ägnar mig åt att packa flyttlådor samt att jobba alldeles för mycket på kort tid - idag är jag ledig efter 11 dagar jobb. Hoppas kunna trappa upp lite försiktigt med träningen efter flytten, lär ju dock behöva vila knän några dagar efter att jag har burit lådor väldigt intensivt under flyttdagen.

Upptäckte för övrigt att jag kunde komma åt mina vårdjournaler online och funderar över hur sjutton min läkare tänkt. Jag gick ju dit när jag hade mina blodtrycksfall, dom kollade blodtrycket och kunde inte se nåt onormalt. Men 107/70 kan väl ändå inte ses som bra? (det är åtminstone inte den uppfattningen jag får när jag googlar).
Järnvärdet ligger precis på gränsen till det som klassas som normalt, till mig sa dom att jag "har jättefina värden" (vilket jag tyckte kändes konstigt eftersom jag endast haft bra järnvärde när jag ätit järntabletter).
Känns bra att jag bytt vårdcentral nu och kanske kan få lite bättre svar på var felet ligger. Jag misstänker att det är problem med sköldkörteln, vilket även ligger i släkten, men det ville inte förra vårdcentralen kolla. Det står även i mina journaler att "sköldkörteln palperad u.a.", även fast ingen petat där...
 
Sv: Beach 2014 del II

Gud vad skönt för dig att du flyttar nu :) Hade gärna hjälpt till om jag kunnat!

Hoppas du får bättre hjälp på nya vårdcentralen. Blodtrycket låter kanske lite lågt men är nog inte farligt lågt. Jag läste mig till att 90/60 räknas som väldigt lågt. Tror jag brukar ligga på typ 120/80.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Vad död tråden är :( Har ni tagit jullov från beachtråden? :D

I am back!! Har läst tråden under hela semmen (gratis wifi på hotellet) men tycker det är så jobbigt att skriva från mobilen + att när jag gjorde det tappade den nät och ingenting funkade ändå:p Zass du har jobbat på sjukt bra med ditt sockerförbud och är ju superduktig!

Kort kommentar till cili angående blodtrycket. Jag vet inte riktigt vad du hittar när du googlar men ett blodtryck på 107/70 kan jag inte säga att man skulle anse vara några konstigheter där jag jobbar iaf, det är åt det lägre hållet men inte väldigt lågt (är sjuksköterska på en vårdavdelning) :)

kl

Iaf, jag har ju varit på semester i Jordanien och haft det HELT fantastiskt. 5-stjärnigt hotell med halvpension så frukost och middag på hotellet. Har gått upp lite över 1 kg i vikt så att eh, det var god mat ja:angel: Solat och badat + varit på utflykter till Petra, Döda Havet, Amman och ökenområdet Wadi Rum. Inte varit HELT oaktiv heller, spelat beachvolleyboll i nån timme på eftermiddagen 2 dagar, vandrat och klättrat en massa när vi var i Petra, joggade 3 km en morgon och besökte gymet på hotellet vid ett tillfälle.

Resterande träningsplan för veckan är gym idag + imorgon. Får se om jag kan springa nånting i helgen för sista dagen blev jag så grymt biten av nånting på fötterna, typ 25 bett på ena foten och 20 på andra och de kliar nåt så GRYMT när jag har skor på :p Helt sjukt, och då är jag inte ens en person som tycker att vanliga myggbett kliar särskilt mycket:p
 
Sv: Beach 2014 del II

Kort kommentar till cili angående blodtrycket. Jag vet inte riktigt vad du hittar när du googlar men ett blodtryck på 107/70 kan jag inte säga att man skulle anse vara några konstigheter där jag jobbar iaf, det är åt det lägre hållet men inte väldigt lågt (är sjuksköterska på en vårdavdelning) :)

Det jag googlat fram är att det första normalt sett ligger på 120-140, och då låter ju 107 lågt i jämförelse. Antog att det inte var något väldigt lågt eftersom läkaren inte sagt något om det :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Jag har tappat allt. Mörkret och kylan gör mig helt förstörd och jag har ingen lust att varken träna eller äta rätt. Så därför har jag inte varit inne i tråden på länge, jag försöker bara ta mig genom hösten just nu.

Sova, jobba, äta, se nån meningslös serie. Typ så ser mina dygn ut just nu. :(
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Vad död tråden är :( Har ni tagit jullov från beachtråden? :D

Har varit ute och sprungit! 4 km innan frukost (!), minus 2 grader och begynnande soluppgång :love: Gick bra, tog det väldigt lugnt (ett genomsnittligt tempo på 7:33 säger allt ;)) men det var skönt att känna att det inte var speciellt jobbigt :)

Ja, verkligen! Hade inte alls rört sig mycket sen jag var här senast! ;) Jag hinner inte med Buke när jag har mycket i skolan, och har slarvat med kaloriräknandet också... Idag har jag bakat julgodis för att ge bort i present, men åt inte alls mycket själv :)

Du håller igång så duktigt!
 
Sv: Beach 2014 del II

Livet är lite intensivt just nu. :D Men jag tränar på! Varit på två spinpass och ett skivstångpass denna vecka (vem trodde att jag skulle bli värsta passnörden?), imorgon har jag tänkt långpromenad och/eller yoga och på söndag blir det ett två timmar långt spinpass. :) Dock äter jag som jag-vet-inte-vad, kommer fan inte kunna ha min superfina klänning på festen som är om två veckor...
 
Sv: Beach 2014 del II

Det jag googlat fram är att det första normalt sett ligger på 120-140, och då låter ju 107 lågt i jämförelse. Antog att det inte var något väldigt lågt eftersom läkaren inte sagt något om det :)

Mycket beror ju på vad som är normalt för en själv. :) För mig skulle ett undertryck på 70 vara lite åt det höga hållet då jag normalt sett ligger på 105/50 eller liknande.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag ligger normalt mellan 120-130 i det första, enligt vad jag hittar i journalerna, minns inte det andra just nu. Så det känns ju lågt för att vara jag, speciellt eftersom det trycket togs just i samband med att jag hade dom problemen.
Fast nu var det ju ett tag sen, så det spelar egentligen ingen roll längre
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

Jag är sååå trött. Cyklade ett svinhårt pass imorse och sedan dess har jag i princip legat i soffan och halvsovit. Skickade in ett manuskript på min första vetenskapliga artikel till granskning i onsdags så jag unnar mig att ta det lite piano jobbmässigt den här veckan. The luxury of being sin egen chef kan man säga.

Annars sitter jag mest och väntar på snööööö. Ska åka Öppet Spår 90 km om tre månader (!) och vill träna längdskidor. Tänker lägga ribban högt och satsa på att slå mitt personbästa på 6:59, tyvärr är det en avgörande faktor (vädret på tävlingsdagen) som jag inte kan påverka. Tänker träna så bra jag bara kan i alla all :). Någon annan som åker längd?
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har en blodtrycksmätare som jag kan ta med på söndag om du vill kolla lite hemma? Och var glad att det inte är högt istället. Under förlossningen hade jag 190/130 :angel: De sa inget till mig om det och tryckte bara i mig fler sänkande mediciner :D

*kl*
Idag blev det först 30 min promenad med häst och dottern, och sen ännu en promenad med sovande dotter i vagn. Totalt hamnade jag på drygt 1 h effektiv tid och då räknar jag inte in tiden inne på affären såklart :) Det känns bra men jag är trött i benen nu ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag ska åka Engelbrektshalvan i februari. Ska göra Halvklassikern 2014 men orkar inte masa (no pun intended) mig upp till Dalarna. :p Har inte stått på ett par längdskidor på en sisådär 18 år eller något, men tre mil ska man väl kunna plåga sig runt utan allt för mycket träning. Hoppas jag. :angel:
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag ska åka Engelbrektshalvan i februari. Ska göra Halvklassikern 2014 men orkar inte masa (no pun intended) mig upp till Dalarna. :p Har inte stått på ett par längdskidor på en sisådär 18 år eller något, men tre mil ska man väl kunna plåga sig runt utan allt för mycket träning. Hoppas jag. :angel:

Åh, jag har åkt Engelbrektsloppet två gånger och det är ett jättekul (och svinjobbigt pga kuperingen :p ) lopp. Du slipper dock den värsta backen om du åker halva :). Bra val då Halvvasan inte alls har en lika rolig bana. Dessutom är publiken i Norberg mycket mer entusiastisk än den i Mora, enligt min erfarenhet.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad roligt att höra! Det förstärker den goda bild jag redan har av arrangemanget. :)

Den värsta backen får vänta till 2015, då ska jag ta hela Klassikern. :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har en blodtrycksmätare som jag kan ta med på söndag om du vill kolla lite hemma? Och var glad att det inte är högt istället. Under förlossningen hade jag 190/130 :angel: De sa inget till mig om det och tryckte bara i mig fler sänkande mediciner :D

Just söndag kanske blir en aning missvisande? :p
Mina ryggmuskler strejkar fullkomligt nu efter mitt bärande på lådor åt höger och vänster. Jag skojar inte om jag säger att det inte ens går att ta sig fram här inne längre. Det enda jag kan tänka på är alla varianter av mat jag ska göra nu när jag kommer ha ett riktigt kök haha, något säger mig att min aptit är på väg tillbaka? :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Cili- 120-140 är väl det "normala" men sen kan det variera lite. 107 är lite lågt men ingen fara. När det gäller anorexi (då man har även annan fysisk påverkan och skador) så rekommenderas inläggning på blodtryck under 90/60. Jag vet inte hur farligt det är för en frisk människa så vill inte uttala mig tvärsäkert men det är nog inte lika farligt om man är frisk i övrigt. Jag har legat på 80-90 i övertryck långa, långa perioder, alltså talar vi om år och det har inte setts som bra av vården, mina dippar har varit nere på 60/40 fast då ramlade jag ihop ståendes. Nu är mitt blodtryck mycket bättre och ses inte som farligt och då variera det mellan 100 och typ 110 :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
275
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp