Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Låter ju alldeles utmärkt det där :) Jag har samma reflex :D Finns det så äter jag, typ.

Hejar på dig, det här fixar du! :bump:
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

Efter en förmiddag på universitetet, lunch på väg hem, hämtat cykel, hämtat ut paket, handlat och pluggat lite till börjar nu ögonen bli lite tunga. Sov inte så många timmar inatt som jag borde ha gjort så nu gäller det att bita i! Har skivstång på Friskis halv fem, efter det kan jag lägga mig ner och dö. :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Kul att du hittat nycklarna ! Det är typiskt en sån sak som verkar så enkel i teorin, men som är mycket svårare att faktiskt göra. Heja dig!

Kl
Blev lite deppad i morse när passet jag ville gå på är inställt. Så istället för att gå till gymet och försöka göra något halvdant och oinspirerat själv ska jag snart ut på en promenad med en kompis. Mina träningsvärkande lår tycker också det är en bra idé. Kanske tar ett kort pass imorgon bitti, om jag känner mig taggad ikväll. Imorgon vid 6 lär jag inte göra det, så att så dags har jag ingen beslutanderätt... :-D
 
Sv: Beach 2014 del II

Ninnurur- bra jobbat igen, det går ju jätte bra för dig hela tiden nu. Du är jätte duktig och stark som följer det du bestämt. Börjar du känna av i kroppen att du är lättare och mår du bättre fysiskt?

Blueberry- låter sunt att du hittat en modell som passar dig själv utan massa förbud och regler utan bara sunt förnuft och att sen hålla sig till den vägen man bestämt att man ska gå.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vägning igår, viktstabil den här veckan vilket känns skönt eftersom det gått snabbt upp de senaste veckorna så hjärnan behövde en paus och få vänja sig lite.

Idag är jag sjuk, ganska rejält faktiskt. Jag som alltid har undertemp (pga ätstörningen men sen också lite genetiskt) har min vanliga temp på runt 36,3-36,7 typ och i måndags hade jag ju 35,1 och så blir det ibland och då mår jag ju skit. Idag har den rusat upp och är uppe i 38,3 och verkar bara stiga och stiga ju längre dagen går. Efter frukosten gick jag till apoteket och för att handla lite mat i några olika affärer och jag mådde sjukt illa,var tvungen att sätta mig ner flera gånger och rundan som normalt tar ca 30 minuter tog 75 minuter... I en av affärerna blev illamåendet så starkt att så fort jag kom ut kräktes jag på trottoaren utanför, två gånger... Kändes väldigt pinsamt, men jag kunde inte styra det längre.

Trots det tvingade jag mig ut i 65 minuter till på eftermiddagen, för jag kan ju inte tillåta mig själv att vila och äta, jag känner att jag inte förtjänar det. Men sen bad jag mamma och pappa om hjälp att gå kvällsrundan med hunden. Jag har massor av ångest över det, för att det är så svårt att be om hjälp och att inte röra sig så mycket som jag tänkt. Men jag mår ju verkligen inte bra, mamma fick tala förstånd med mig och tvinga mig att stanna inne och inte gå ut och gå eftersom ångesten säger att jag måste ut.

Sen är det jätte svårt att äta när jag mår så illa, det tar emot rent fysiskt och jag tror inte en frisk person ens skulle ha ätit något om hen mådde så här men jag kan inte bara ge upp helt utan måste försöka så gott det går. Har inte fått i mig riktigt lika mycket idag som vanligt, gröt till frukosten, ca 1 dl kvarg med bär till lunch och 1 näringsdryck på eftermiddagen, och varje sked har varit en plåga :( Kan fortfarande inte släppa att jag sitter inne en hel kväll för det känns helt förbjudet, för jag vet ju att jag måste äta middag och kvällsmellis också och oavsett om det blivit lite lite mat under dagen så säger tankarna något helt annat.

Känner mig helt störd. Förstår mig inte på den här ätstörningen och dess logik.
 
Sv: Beach 2014 del II

När man är sjuk SKA man vila Qelina och det är precis vad du hade sagt åt vem som helst av oss. Försök applicera det på dig själv nu och stanna inne.
Du äter väldigt, väldigt lite mat och din kropp BEHÖVER middag och kvällsmellis.

Krya på dig. Och ät. Din kropp behöver mat för att lyckas bli frisk både från den sjukdom du har idag som ger dig feber - och från ätstörningen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack så glad jag blir! :) Ja, nu börjar det äntligen kännas i kroppen. Magen som tidigare bara hängde hänger iofs en hel del fortfarande, men det drar i den som om det drar ihop sig :) Jag ångrar att jag inte kollade puls och återhämtning när jag började träna för det är nog en himla skillnad på kondisen nu också :)

Men du, jag blir rejält orolig för dig nu. Det är inte bra att vara så nedkyld... Håll dig inne, ät och drick varmt! Ta hand om dig och fokusera på rätt & bra saker. Du kan stå emot ätstörningen! *peppar*
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har vilat! Gick inte ut ovh gick, kunde knappt resa mig ur soffan så jag insåg att mamma hade rätt i att det kanske skulle vara en ansträngning för hjärtat om jag hade pressat mig igen. Egentligen behöver min kropp verkligen inte plågas mer utan jag behöver ta hand om den. Det är ett bra tips att försöka tänka på vad jag skulle säga till någon annan. Förstår inte varför det är så svårt att applicera på mig själv, men jag lyssnade iaf på råden om att stanna inne.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jättebra att du stannade inne :) Du ger alltid så kloka råd till alla andra, bra att du kan lyssna på dig själv också :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Det blev en promenad också innan middagen, knappt 3 km. Lyckats bra med maten idag också :up: Imorgon är det tenta på eftermiddagen men jag tänkte åka in tidigare och träna, marklyft bland annat står på schemat :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Och så handlar det mycket om att ta kontroll över min kraftigt utvecklade föra-handen-mot-munnen-och-gapa-stort-reflex, den behöver tyglas. Jag måste kunna lära mig att sluta äta godis av ren vilja, inte för att det plötsligt tog slut. :o

... sa Blåbäret och gick sedan raka vägen upp till lunchrummet för att äta prinsesstårta med it-enheten, sedan blev det sushi till middag och nu på kvällen har jag testat två olika recept på julgodis. Båda innehållande mjölkchoklad och jordnötssmör. :banghead:

I morgon är en annan dag, tänker jag. :up:
 
Sv: Beach 2014 del II

Duktig du! Jag har inte gjort nåt alls idag... Men vi kanske ses på gymmet imorn, jag borde komma dit runt kl 11 :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jättebra Qelina! :) Du är verkligen så jäkla klok när det gäller alla andra så försök tänka likadant om dig själv! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har verkligen en jättedålig vecka. Gårdagen ställde till det med sin stora övning kan man ju lugnt säga. Så jäkla trött och slutkörd, pust.
I helgen ska jag bara VILA! :love:
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Jag har total inspirationsbrist vad gällande mat. Tips?

Nudlar? :angel:

Jag sitter med en omgång sådana just nu. Det fanns liksom inte ork att laga mat efter att ha fyllt och flyttat runt på massa flyttlådor.
Men jag hittade mina knästöd! Så nu har jag dragit ihop vänsterknät (som krånglar mest) i ett sådant :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Hmm, njae helst inte :p

Kriterierna är väl lite som så:

1. Lättlagat
2. Snabblagat
3. Få ingredienser
4. Så lite vitt mjöl som möjligt (får halsbränna och finnar av för mycket sånt)
 
Sv: Beach 2014 del II

Wok! Strimla det kött du vill ha (kyckling/fläsk/nöt) och fräs i het olja med salt, vitpeppar och ingefära. Kasta i wokgrönsaker, häll på lämplig buljong, red av och ät med nudlar eller ris eller som det är :) Det enda som tar tid är att strimla köttet men man kan göra som jag gör ibland - köper när det är bra pris, strimlar och fryser in. Bara att ta fram i förväg så det tinar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp