Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Jag dör. Snö. Jag vill ha. Dör lite till.

Deprimerande här i Halland. Grått. Förvisso sol och minusgrad idag, alltid något!
 
Sv: Beach 2014 del II

Strålande sol här i Uppsala idag :) Jag och mamma har varit ute i en två timmar och byggt klart det isolerade vattenkaret till hästarna, nu hoppas jag bara att det funkar också ;)

Ska strax ut till stallet med hästen har vilodag idag. Får se om jag hinner gå nåt innan jag ska till dagis men jag tror inte det, får ta en vända ikväll istället :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag dör. Snö. Jag vill ha. Dör lite till.

Deprimerande här i Halland. Grått. Förvisso sol och minusgrad idag, alltid något!

Jag. Vill. Också. Ha. Snö.


Ska strax ut till stallet med hästen har vilodag idag. Får se om jag hinner gå nåt innan jag ska till dagis men jag tror inte det, får ta en vända ikväll istället :)

Jag. Vill. Också. Till. Stallet.

KL

Jag kände mig lite bättre när jag vaknade i morse och släpade mig till universitetet för att hålla i cirkelträningen för basketlaget trots allt. Gissa hur besviken jag blev när jag kom fram och insåg att endast 3 av 24 tjejer hade dykt upp? Min flatmate var en av dem som ställde in i sista sekund, hon skickade ett sms från sitt vid 7 och skrev att hon hade tänkt gå med mig men att hennes säng var så varm och skön... Jag var på god väg att stega in i hennes rum, slita av henne täcket och tala om för henne att min säng inte var så jäkla obekväm den heller men att en plan är en plan och ett löfte är ett löfte. Grr, latare människa än henne får man leta efter! (hon är typen som klagar på att hon har föreläsningar klockan 10 på morgonen två dagar i veckan, och som aldrig är uppe före 11 oavsett veckodag). Det gjorde mig faktiskt mer än lovligt irriterad, och inte direkt motiverad att träna!

Så det blev inte så bra det här, jag var på dåligt humör redan innan och så var vi som sagt bara 4 tjejer totalt. Efter den raska promenaden dit började jag dessutom känna mig dålig igen, men jag kunde ju inte gärna ställa in alltihopa och gå hem igen. Försökte att ta det lite lugnt och undvek de mest pulshöjande övningarna i alla fall, men musklerna fick jobba och det känns faktiskt riktigt skönt just nu. Hoppas bara att jag inte blir sjuk nu så att jag behöver ångra mitt val att gå dit...

Nu ska jag städa lägenheten, för om två timmar kommer min bror på besök för en vecka. Jag vet inte om jag ser mest fram emot att se honom eller filmjölksrågbrödet som han har med sig, haha... Tjoho! :bump:
 
Sv: Beach 2014 del II

Låter bra! Eller så kaloriräknar du ändå, fast höftar lite mer på helgen. Jag brukar tänka att jag ibland inte ska hoppa över att kaloriräkna när jag ska bort/göra kul saker, utan göra men utan vädering om hur mkt jag stoppar i mig. Bara för att bli medveten och få med det i veckans räkning. Men det kan nog också förstöra det roliga för många, så kan man inte göra det utan att bli minsta påverkad av hur mkt kalorier man stoppar i sig ska man nog avstå ;)

Men idag börjar vi! Wie

Jag kommer inte räkna, för det funkar inte för mig när jag inte kan väga och ha mig. Så det får bli en helg utan, men så länge jag försöker köra på så bra jag kan i veckorna så får det duga :)

Ska även försöka tänka lite på det i helgen så jag inte svullar ihjäl mig helt :p

Frukost och lunch intaget idag. Dock väldigt stor lunch kalorimässigt, haha. Ska dock rida 1 h 45 min idag så där gör jag ju av med en del så även om jag hamnar lite över mitt mål idag så är jag nöjd :)

Ska iväg och handla sen så att jag har mellanmål till imorgon. Kommer bli bars av något slag då jag behöver något som är lätt att trycka i mig på övningen känns det som :)

Tack för att du är med mig för övrigt. Roligare att vara två! (även om jag inte kommer vara superstrikt alltid då :p)
 
Sv: Beach 2014 del II

Men gud vad irriterande och tråkigt! :( Surt med så dålig uppslutning och särskilt från din vän!

Desto roligare att brorsan kommer dock! Åh vad kul! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, det kändes jättetrist faktiskt, särskilt med tanke på att jättemånga sa att de absolut var på och ville vara med när jag frågade i torsdags. Hade endast 3 tjejer sagt ja då så hade vi nog skippat det, men eftersom folk verkade genuint intresserade bokade vi hallen och trodde (naivt nog) att folk faktiskt skulle dyka upp... Ska försöka att släppa det nu dock, vill inte sura på min vän och skapa dålig stämning i lägenheten såhär när vi ska få besök och allt. Jag får ta ut irritationen på dammsugaren istället helt enkelt! ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha, det låter faktiskt som en klok idé att ta ut frustration och irritation på dammsugaren istället. Om inte annat lär det ge en jävligt fin och välstädad lya! :D

KL

Nu ska jag snart iväg och öva gripandetekniker, haha. Så där blir det nog också lite motion eftersom det är 4 timmar med fyskläder...
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh dryga människor! Förstår precis hur det känns. Besvikelsen vid sådana där tillfällen är enorm. När jag höll i julmiddagen förra året och vi skulle träna inför julshowen, så stannade jag kvar på skolan enbart för gruppens skull (jag regisserade). Vilket betyder att jag inte kunde ta mig hem alls sen eftersom skolan ligger 2,5 mil från civilisationen och det bara går en buss kl 16.15 och ingen mer.

Ingen kom och jag satt fast på skolan till klockan 22 innan jag fick tag på någon jag kunde betala för att köra mig hem :mad:

Så jag lider med dig! Det är bättre att säga ifrån någon dag tidigare så att man kan ställa in eller flytta på allt i stället...
 
Sv: Beach 2014 del II

*knapp*
Så! Dag 1 avklarat på Jillian Michaels 30shred. Effektivt och skitjobbigt. Hoppas inte grannen klagar för mycket på att jag hoppar ;) Ska ta bilder nu innan jag kliver in i duschen och sen nästa gång när 30 dagar har gått. Borde bli lagom till jul. :)

Maten än idag går galant. Ska hem till karln och göra köttbullar, gräddsås och rödkål.
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja att köra på bra i veckorna blir ju bra det med! Och det är kanske inte varje helg som det händer någonting särskilt liksom. Jag måste dock bli bättre med mina helger, det är där allt faller för mig :( Och jag glömde bort mig idag och åt en chokladbiskvi, så nu sprängde jag budgeten. Tyckte jag var värd det mitt i min hemska tentaperiod men sedan kom jag på att jag ju kaloriräknar :angel: Lär alltså hamna på balans idag.. Såvida jag inte kommer ut på en powerwalk ikväll... Så då är vi två som inte riktigt klarade målet såhär första dagen, bådar gott för oss två va? ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad tråkigt med dålig uppslutning! Men du genomförde träningspasset ändå, va? Bra jobbat i så fall, då fick du ju ut någonting i alla fall och så får de andra väl strunta i sin hälsa och träning om det ska vara så. Trist när man lovat att komma dock!
 
Sv: Beach 2014 del II

i lördags och igår hade jag min hemska huvudvärk och migrän igen, jag har så hemskt ont då, alla ljud och ljus skär in i mig och jag kan i princip bara ligga under en filt. Tvingar mig ut med hunden ganska mycket ändå men i lördags kväll märkte jag efter bara 50 meter att jag var så yr att jag höll på att trilla ihop och var en stor trafikfara då jag inte hade någon koll på omgivningen alls, så det blev bara en tur runt huset. Det känns som att huvudet dunkar, det trycker i ögonen och känns som att jag har 40 graders feber. Kollade tempen idag och den var visst på 35.1. Och då har jag ändå promenerat 2 timmar idag när migränen var lite lugnare vilket min terapeut sa var jätte farligt med den tempen. Då ska jag inte röra mig alls för det är ett stort tecken på att kroppen inte mår bra. Jag vet ju det egentligen för jag har ju haft det problemet med tempen till och från i 7 år men nu när jag gått upp i vikt tänker jag att det inte är så farligt, och jag har aldrig brytt mig om att ta hand om mig själv oavsett hur sjuk, underviktig eller dålig jag än är. Det måste jag lära mig. Måste ta in att det är farligt att göra som jag gör.

Nåja, det positiva är att jag kommit igång med att träna lite yoga för mig själv här hemma, jag kör 15-30 minuter på egen hand, blandar övningar som min terapeut visat och sådant som jag känner att kroppen vill just då. Alltså det är verkligen ingen poweryoga utan typ stretch och tänjövningar och avslappning och att använda andningen. Hehe, jag lyssnar inte på klassisk musik så ofta men det passar bra med lite Mozart eller Bach till yoga har jag märkt. Något annat jag märkt är hur stel jag är och hur mycket spänningar jag har för efter yogan känner jag hur ont jag har i kroppen, när vissa delar av kroppen sträcks ut och slappnar av så släpps massor av instängd värk fram...Någon som känner igen det?

Lite frågor- Dagens lunch blev inte alls bra tror jag, fick någon slags panik och åt bara 1 morot, 3 champinjoner, 1 näve harricovert och lite majs. Det såg mycket ut och gjorde mig mätt och tankarna säger att det blev för mycket men logiken säger att det väl inte borde kunna vara för mycket? Eller? Nu drar det igång med tankevirrvarvet och jag får ingen ordning på något. Och gårdagens soppa bestod av 1/4 morot och 1/4 kålrot mixat med buljong, men då kompletterade jag med kvarg och äpple så det blev nog bra till slut iaf :) Jag var lika förvirrad igår som idag, fick för mig att min soppa var jätte kaloririk men jag inser i efterhand att det kan den ju inte varit, ändå vågar jag inte äta resterna av den igår eftersom jag vet att jag inte bara får äta soppa utan måste ha något till. Äter ni bara soppa? Brukar ni ha något till soppan? Jag brukade äta bara soppa men det blir ju egentligen inte så mycket med 1/4 morot och 1/4 kålrot så jag förstår ju att det behövs mer men jag kan inte tro på det och så undrar jag hur friska människor äter soppa?
 
Sv: Beach 2014 del II

När jag äter soppa brukar jag ha smörgås till.
En ostsmörgås tex är gott och äta till soppa. Speciellt minestronesoppa :d
Sedan beror det på vad det är för soppa, en del är ju matigare än andra.

Tycker inte din lunch låter för mycket, snarare alldeles för lite.
Soppan (välanvänt ord :p ) från gårdagen låter inte speciellt mycket det heller, du behöver få dig mer än enbart grönsaker.

Men du kämpar på bra! Låter galet jobbigt med migränen dock, hoppas det ger sig snart.

KL
Insåg en sak förut, nu har jag tillbaka kroppen jag hade innan jag fick barn första gången. När jag hade häst och var igång hela tiden, en rätt skön känsla :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag gick bara 36 över budget(eller ja, jag räknade inte min purjolök som jag hade i maten :p) men eftersom jag bara äter 1200 kcal när jag kaloriräknar så blir det inte mycket. Dessutom blev det mycket ridning så tja, de där extra små kalorierna red jag nog bort ,)

Bra jobbat as oss! Duktiga!
 
Sv: Beach 2014 del II

Mirre: Vad härligt att höra att det funkat med viktnedgången.

Qelina: Usch vilken hemsk migrän och det låter inte alls bra med så låg temp. Var rädd om dig vännen!

KL
Trots att jag varit borta har jag försökt följa med lite på mobilen. Jag har bland annat noterat att muppia böjer som en gudinna, apollo + beachis gjorde ett härligt inhopp i tråden och att ni alla kämpar på som vanligt. För att återknyta till diskussionen om inspiration så är den här tråden absolut en stor inspirationskälla för mig, tillsammans med mina egna ambitioner.

Efter en kaosdag på flygplats och olika bussar kom vi äntligen hem från Gran Canaria i lördags natt (eh, söndags morse typ, när vi gick och la oss berättade sambon glatt att "om ett dygn ska du gå upp igen!" - tack för den. På det dygnet hann jag förövrigt sova två gånger, vara i stallet, tvätta och handla mat.). Semesterveckan var lat och härlig, även om det blev mer "vardagsmotion" än vanligt, eftersom vi gick fram och tillbaka till strand och restaurang. Väl på stranden respektive restaurangerna blev inte många knop gjorda. :D

Nu är jag tillbaka på jobbet och har ägnat kvällen åt att storhandla tillsammans med en kompis, men jag glömde de rårörda lingonen, och jag som har längtat så efter havregrynsgröt... Efter att ha blivit bortskämd med att få umgås med min underbara sambo hela veckan känns det lite ensamt nu. Men vi kommer nog att få träffas redan på torsdag kväll igen. Min arbetsgivare har nämligen bestämt att jag MÅSTE ta ut alla semesterdagar som jag har kvar innan årets slut. Det blir långhelger hela december!

Imorgon blir det träning. Jag hoppas på combat, men det är så svårt att få plats på det passet, så vi får se om jag lyckas. Annars blir det nåt annat, typ funktionellt. Hur som helst är jag rätt ordentligt träningssugen nu, efter att endast ha pillat mig i naveln en vecka.
 
Sv: Beach 2014 del II

Härligt! Jag gick 124 över budget och då äter jag inte ens lika lite som du från början (jag ska pröva med 1450 ett tag och se om det är lagom). Äter du bara 1200 i veckorna borde det ju dessutom vara lugnt att sväva ut lite på helgerna också ;)

Idag är ny dag, börjar med god frukost med keso och avokado :D Idag ska jag hålla budgeten, gärna med lite tillgodo ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

God morgon! Mysig träningsvärk idag :D Igår var jag sjukt godissugen, men jag övertalade mig själv genom att bestämma att om jag inte klarar att hålla förbudet tills på fredag så får jag inte äta pepparkakor på hela julen :nailbiting: Då gick det bättre att hålla sig :rofl:

Idag blir det bara promenader, men för resten av veckan så är planen springa onsdag och fredag och gymma torsdag. I helgen är det ganska fullt upp men jag ska se till att klämma in i alla fall 30 minuters promenad per dag. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp