Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

Livet gav mig en liten käftsmäll igår efter mardrömstentan; fick ett mysigt anfall av kramper i gallgångarna och det blev ett besök på akuten som förstås inte resulterade i något konkret förutom en remiss till kirurgen. Fick ett till, om än litet, anfall idag och känner mig mest som en väldigt, väldigt urvriden trasa.

Hoppas kunna göra något fysiskt imorgon men idag blir det endast och enbart soffläge. Ynk.
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

20131123_132645.jpg


20131123_150015.jpg


935920_10151686427935677_956331479_n.jpg


Eeh... behöver vi prata om hur beachig av mig jag har varit idag eller? :o
 
Sv: Beach 2014 del II

Ehm jag går in med inbakad pizza och kladdkaka. Ikväll kommer jag troligen även äta sura nappar, choklad och tacos. Kanske glass... :o
 
Sv: Beach 2014 del II

Sådär, nu skriver jag på nytt. Lång text men viktigt för mig att få skriva om.

Igår fick jag från två olika behandlare höra att dom hade pratat om mig på personalmötet/patientgenomgången nu i veckan och att alla är jätte stolta över mig, att dom ser att jag har det tufft men att jag kämpar på så otroligt bra. Att alla i personalen finns bakom mig och hejar på. Att jag är den på dagvården som gör mest framsteg av alla. Att det är ok att det tar lite tid för eftersom jag varit fruktansvärt sjuk så otroligt länge kan man inte förvänta sig att det ska gå jätte snabbt. Att dom inte trodde jag skulle klara mig, att jag var för sjuk, men att jag nu lyckats vända trenden. Att dom ser att jag har en enorm kapacitet. Jag är på rätt väg.

Jag är långt ifrån frisk men jag har ju gjort framsteg och att få höra det gjorde mig så glad. Det påminde mig om att det faktiskt är framsteg jag gjort och inte misstag som sjukdomen försöker intala mig när tankarna kommer och spökar.

Jag har fortfarande nästan lika mycket ångest när jag äter, lika stort hat och äckel över min kropp och vikt och mår rent ut sagt för jävligt just nu både fysiskt och psykiskt. Jag har så mycket tvång kvar kring maten, är väldigt låst med vad jag får äta och hur mycket och att jag måste promenera, men jag är ändå på en annan nivå nu än för bara några månader sedan. Och jag har tagit mig själv hit på egen vilja, men med stöd av min terapeut. Sen mår jag dåligt psykiskt och har sömnproblem och en väldans ångest och är deprimerad. Kroppen är sliten och jag har alltid ont och är trött.

Men jag är envis och jag äter på ren vilja och envishet. Vet ni, jag tror nästan att jag skulle våga kalla mig själv för lite modig, som varje dag, varje timme, varje minut kämpar för att överleva, som tar beslut som ger mig fruktansvärd ångest. Kanske kan jag ta mig till ett bättre liv bara genom att vara mig själv? Den envisa, målmedvetna Qelina som alltid ger allt, som aldrig ger upp. Det är problemområden men också mina styrkor.

Jag tar många beslut styrda av sjukdomen också och till viss del tror jag inte personalen förstår hur tungt jag har det, för jag är inte den som tar plats i gruppen just när det gäller dom bitarna. Jag springer inte iväg mitt i maten, jag vägra inte äta och försöker hänga med i samtalen vid bordet, men jag håller allt inom mig. Om min ångest vore en person skulle den nog utåt sett påminna om en sådan där lugn norrlänning som säger "jomen visst" och drar efter andan lite. :p Men inåt sätt är det en vulkan. :arghh:

Tyvärr har jag hamnat lite i skymundan för att jag inte är utåtagerande och det sa jag också, att det är lite synd att det är dom som hörs och syns mest som får mest hjälp. Jag har ju lika svårt jag med.

Sen hade dom pratat om min viktuppgång och alla hade frågat sig var alla kilon satt sig på min lilla kropp för dom tyckte inte det syntes att jag gått upp så pass mycket i vikt. Dom skulle inte tro det om dom inte hade sett siffrorna på vågen. När min behandlare sa det svarade jag att kilona inte syntes för att jag har ätit upp dom... haha, ja jag har dålig humor ibland ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh vilka fina bakverk du gjort. Har du gjort allt det idag? Det är ju lite beachigt eftersom man måste knåda degar, mäta upp mjöl, röra runt i bunkrar och forma bullar. Så vi kan ju säga att du fått ett träningspass idag iaf tycker jag :D Iaf för armarna :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Aj hejt jo! :mad: Please give? :D :d

*kl*
Det blev drygt 3 km knallat med barnvagnen iaf. Men det är kallt. Mina lår lider och då hade jag ändå dubbla långkallingar under tightsen... Kunde inte riktigt hålla det tempo jag ville heller pga sån där asfaltshalka som inte syns utan bara märks när man ska trycka ifrån i steget. Ramlar jag framåt då så drar jag ju omkull barnvagnen också och det är inte så lockande direkt. Hur gör ni andra när det är sån halka? Det är som begränsat med vettiga grusvägar här inne i stan tyvärr, speciellt såna där jag kan gå med vagn.

Har iaf bestämt mig för att trappa upp till mat nästa vecka igen, äta 1½-2 veckor och sen hinner jag 2 veckor shakes igen innan jul. Det känns som ett bra beslut! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Alltså, du är jättemegahimladuktig! Vet du det? :) Jag förstår det där med ångesten, det är lite så min ADHD fungerar när jag inte medicinerar. Men våga explodera lite ibland, våga ta plats, det är du värd! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

När min behandlare sa det svarade jag att kilona inte syntes för att jag har ätit upp dom... haha, ja jag har dålig humor ibland ;)

Hahaha, klockren kommentar! Jag har lika dålig humor som du i så fall...

Och vad roligt det var att läsa ditt inlägg, så skönt att höra att du ändå håller tankarna så pass positiva även om du som du säger fortfarande har väldigt mycket ångest kvar. Det verkar som att du har en jättefin kontakt med dina behandlare också och som att du känner att du kan ta upp saker med dem om du vill, vilket också gör mig glad att höra. Du är definitivt på rätt spår, och vi kommer att stötta dig hela vägen!

Åh vilka fina bakverk du gjort. Har du gjort allt det idag? Det är ju lite beachigt eftersom man måste knåda degar, mäta upp mjöl, röra runt i bunkrar och forma bullar. Så vi kan ju säga att du fått ett träningspass idag iaf tycker jag :D Iaf för armarna :D

Men du, där sa du något! För jo minsann, jag har bakat allt det där alldeles själv jag. 5,5 timmar i köket tog det, men det var jättemysigt! Och förutom all knådning har jag böjt mig ner till ugnen och upp igen x antal gånger, och så har jag ju stått upp i flera timmar! Jösses, jag kommer att bli rena superwoman om jag fortsätter såhär! :D

Aj hejt jo! :mad: Please give? :D :d

Såååry! :o

Jag skulle gärna ge bort typ allt just nu faktiskt, för efter att ha stått i ångorna i 5 timmar känner jag mig bara smått illamående faktiskt... En nybakad lussebulle har jag ätit, men allt annat överlåter jag till mina kära kombosar att äta ikväll, för jag är inte ett dugg sugen. Men roligt var det! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Aoch! Det lät inget bra, krya på dig! Och vila.

Ajaj Tassetass, brukar du få så ofta?

Usch vad trist! Ynka på du bara, för det låter verkligen inte roligt! :(

Tack snälla ni!

Det var längesedan sist jag fick ett riktigt anfall, ganska prick två år sedan, men jag har haft problem med gallblåsan/gallgångarna sedan 2008. Oftast är det bara störande att det gör småont mest hela tiden.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Alltså jag måste slagit i huvudet i nånting. Ni vet hur jag tidigare haft stora problem med aptiten och ätit jättedåligt? Sedan några dagar tillbaka känns det som om jag inte gör annat än äter. Jag är konstant sugen på något att äta, och när det inte är dags för mat så trycker jag i mig frukt som om det inte fanns någon morgondag. Vad fan är det här?! Kan jag inte bara få hamna på ett mellanting och stanna där? :D

Knäna verkar funka bra efter mitt halvtimmespass för några dagar sen. Dessvärre har jag fyllt upp hela resten av månaden med jobbdagar, och lär ägna mig åt att flyttpacka resterande av dygnets vakna timmar. Så gymmet lär jag inte se mycket av förrän i december :( . Men, men, antar att det är bra att inflammationerna i muskelfästena får gå ur ordentligt innan jag anstränger dom för mycket.
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh vad härligt att få höra såna ord! Förstår att du blev glad :) Och de har helt rätt, du ÄR jätteduktig och har gjort jättemycket framsteg. Men det kan bli ännu bättre, du kan bli frisk även om det är en väldigt lång väg. Kilona du har gått upp har säkert hjälpt till att bygga upp dina muskler, att bygga upp nya skyddande vävnader runt dina inre organ. För när det inte finns något annat att ta av så är det de sakerna som ryker, och det är då det blir riktigt farligt. Men du är verkligen på god väg! Vi är många som hejar på dig Qelina, kram! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Beachtråden på sida 2..! :eek: Vad är det här :p

Har varit ute och promenerat, man måste ju ge sig av tidigt nu för tiden, redan vid tvåtiden börjar solen försvinna bakom träden... Drygt 7 km idag igen, så härligt att jag känner mig helt frisk nu igen :) Så imorgon bitti blir det gym, tjoho! Och efter idag är det bara fyra dagar kvar på min godis-detox, har gått ganska bra tycker jag.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vi har annat för oss? ;)

Själv inledde jag dagen med film innan vi klädde på oss och åkte till Studenternas IP för dotterns skridskopremiär! :) Jättemysigt men kallt. När vi kom hem igen så har jag pysslat med att bygga ett isolerat vattenkar till hästarna. Så det har blivit helt träningsfritt idag, men det är första gången på nästan två veckor :o så det gör nog inte så mkt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp