Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Ja det är ju en himla fördel att det funkar överallt. Jag ser fram emot att få tillgång till en till anläggning i stan :) Framförallt för att jag inte kan parkera bilen enkelt vid nuvarande gymmet nu när jag har vinterdäcken på :D
Jag har flera vänner som är ledare på Friskis här i stan och med tanke på hur länge de blivit kvar där så måste det vara vettigt ändå :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack för att du säger att det är okej! :D

Jag har kollat på både del 1 och 2 av sista Twilight, Top Model och även spelat Zelda. PRODUKTIVT. Tenta på lördag. Skjut mig. Hurra.
Ätit pommes och porterstek till frukost/lunch och nu rostade mackor med smör och så nyponsoppa (jag visste att jag inte skulle köpt nyponsoppa - kan inte sluta dricka!)

Hur känns det att det bara är tre veckor kvaR? Ska det bli skönt att komma hem?

Låter som en bra dag tycker jag! ;) Lycka till på tentan!

Just nu känns det mest stressigt, och lite konstigt. Har ju MASSOR med saker kvar att göra, på ingen tid alls, jag som hade all tid i världen för bara ett litet tag sen... Fattar inte vad som hände?! :confused: Men visst ska det bli lite skönt att komma hem. Till mörkret och kylan. Eh... Nä, men jag ser det ändå positivt. Krypa ner under en filt i soffan med en kopp te blir liksom aldrig riktigt mysigt här, så det ser jag fram emot! :D Och mina saknade vänner, såklart.

Hedinn: du har säkert sagt det, men var bor du nu? :p
Kul med besök :)

Singapore. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Åhnej vad dumt, är det dubbförbud?

Ah, det är så svårt det här tycker jag! Det lutar nog trots allt åt Friskis. Framförallt för att jag a) har en kompis som tränar där och b) hon säger att det mest är pensionärer och kids där. :angel:
 
Sv: Beach 2014 del II

Jopp, dubbförbud på den mest trafikerade gatan och de i närheten. Så jag får ~10 min promenad från parkeringen, och då kan jag lika gärna ta bilen till mamma och cykla därifrån, men då blir allt mkt mer av ett företag helt plötsligt :p Men jag får väl stå ut i 1½ månad! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Njae, det känns som det blir knas. Då blir ju cykelturen bättre uppvärmning för pulsen ökas mer. Eller så får jag sno mammas bil som har odubbade vinterdäck :p
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Jag tänkte komma tillbaka till tråden igen om jag får :p

Tappade bort mig härifrån för några veckor sedan. Motivationen har varit lite död. Men nu känner jag mig back on track och idag ska jag till gymmet :bump:
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag med! Gick upp halv tio. Jag somnade nån gång runt halv elva och vaknade runt halv fem tiden, somnade om igen.

Höll på att krackelera, var så himla ledsen igår kväll. :crazy:

KL
Idag blir det en mindre löprunda och göra ingenting typ. Kul liv. Är sjukt deprimerad för tillfället så känner mig fortfarande ledsen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Är det p.g.a nån kille eller bara mörkret?
Jag vill typ gå i ide.... orkar knappt röra mig på jobbet och inget känns roligt :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Trist att höra att du inte känner dig på topp :( Hoppas att helgen kan pigga upp dig lite grann och att du kan fokusera på att göra sådant du mår bra av!

KL

Här har jag just kommit igång med träningen igen efter ett uppehåll som känns som 2 veckor men som i själva verket bara är 5 dagar... Jag tror dock att jag behövde den här lilla pausen; dels fanns det inte en chans att jag skulle hinna träna de andra dagarna p.g.a skola och jobb, och dels så behövde jag få längta efter att träna igen. Det tog 4 dagar innan jag kände hur det spratt i musklerna, så igår kväll var jag iväg på basketträningen och nu i morse blev det cirkelträningspass på gymmet som vanligt. Vår vanliga instruktör var tillbaka igen och vi gick tillbaka till att göra färre övningar i kortare tid men i fler set. Jag trivs så väldigt mycket bättre med det än med att bara göra varje övning en gång och då i 1,5 minuter som instruktören förra veckan körde med!

Dock har jag lyckats få ont i både ryggen och nacken sedan igår kväll, så det är mindre roligt. Jag har en gammal ryggskada (orsakad av en elak liten vit ponny :devil:) som går upp ibland, men det var länge sedan jag kände av den nu. Vad gäller nacken tror jag att jag måste ha spänt till den på något märkligt vis när vi gjorde sit ups idag, för nu sitter jag här med världens nackspärr. Inte helt lyckat! Well well, jag ska bara ta det lugnt (och sitta hundvakt! :love:) hela kvällen i alla fall, så jag satsar på att det släpper lagom tills imorgon! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Skönt att känna träningsglädjen komma tillbaka! Trist med ryggen dock, hoppas att det bara är nåt tillfälligt och inte skadan som är tillbaka.

Kl
Är på väg till jobbet och har rejäl träningsvärk! Haha känns som att det var en evighet sen jag jobbade, varit ledig sen tisdag fm. I gengäld jobbar jag hela helgen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Träningsvärk är nog den enda värken som man blir (mer eller mindre :p ) glad över :D

Jag vill ha godis!
Eller någonting alla fall. Gaah!
Har precis varit på affären, köpte inget sådant då och det är ju bra.
Men suget efter det är fortfarande kvar. Irriterande.
 
Sv: Beach 2014 del II

Kul att komma igång igen och vara peppad! :)

Mirre, bra gjort att du inte köpte! Kanske hjälper om du äter middag? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Heja mig, jag har varit ute på kvällspromenad! Tog bilen till skolan idag så då var jag tvungen att ge mig ut i mörkret för att få till min dagliga promenad. 45 minuter i hyfsat lugnt tempo, skönt!

Nu blir det tacos :love::D
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Började må bättre när jag skulle ut på löprunda, sen har det blivit bättre sen dess. Jag är ju schizo på nåt sätt (antagligen lite borderline kvar helt enkelt).

Sprang 5,8 km på knappt 31 minuter, blev en tur till havet. Kändes skönt när jag kom hem :)
 
Sv: Beach 2014 del II

+ Jenka

Tack! Har funderat flera gånger på att titta in, men jag har varit så grymt motivationslös att jag inte orkat. Nu har jag en massa "ledig" tid, vilket betyder att jag ska försöka ta mig tillbaka till vettiga rutiner igen. Lade om kosten i förrgår, har inte varit iväg och tränat än men tänkte dra mig iväg till gymmet nu :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh jag vill också ha ett gym och gå till.
Det finns men har inte råd nu, tror jag ska önska mig ett gymkort i julklapp :p
Man kan provträna ett pass gratis dock.
Är ett Acticgym, men deras prislista gör mig lite förvirrad måste jag erkänna.
Kostar 329/mån för ett år. Men sedan står det (+250) bredvid. Så eg kostar det alltså 579? Eller?

Zasso: Ja, fast vi köpte faktiskt sedan. ;)
Men efter den här kvällen kan lite choklad faktiskt behövas :(

En positiv sak kan jag dock säga :)
Fick mitt körtillstånd idag, så nu kan jag börja på allvar med körkortet :)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp