Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Det får man ibland. :) Själv har jag varit urkass det senaste, dels en vän från Sverige på besök i en vecka då det blev heeelt annat än träning och hälsosamt leverne som prioriterades... :angel: Sen resa med ungefär samma prioritering och nu har jag varit dålig i ett par dagar. Men men, dags att komma igång igen snart hoppas jag. Bara tre veckor kvar med gym några meter från dörren som jag i princip har för mig själv så jag har en känsla av att det inte kommer bli så mycket gymmande för mig i Sverige sen... Å andra sidan går det ju att motionera utomhus utan att dö där i alla fall, bara jag får vänja mig lite vid kylan först. :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Ah, 1½ timmes promenad och lite hundträning senare= glad Jenka :) Skönt att sjunka ner i soffan med en kopp kaffe, bok och levande ljus innan jag ska tvätta om nån timme.

Ska köra plankanutmaning innan jag hoppar in i duschen sen också.
 
Sv: Beach 2014 del II

Du måste följa j_swica på instagram! Hon tränar som ett jävla as, dricker as mycket vin och äter sjuka mängder jordnötssmör!

kl

HEJ MINA ÄLSKLINGAR!!!!!!
Var tvungen att gå in och kolla efter att sleepan hittat mig på förälder. Jag trodde jag skulle bli lika besviken som jag brukar bli när jag kikar in här och letar efter er, det har aldrig vart rätt folk när jag vart inne, men nu är det ju det RIKTIGA gänget här inne! (flåt alla andra :angel:)
Jag brukar bli lite ledsen när jag snurrar runt på buke och får syn på någon av er eftersom jag saknar er så mycket! På riktigt!

En liten snabb uppdate, jag tränar inte.. nått.. gör inget hälsosamt öht (förutom leker med hästarna). Jag har ätit sjuka mängder chips under sommaren och blev tjockare på mitten igen efter att ha rasat nästan alla grav.kilon. Så jag var nog uppe i drygt det jag började med i tråden. Skit pundigt, ffa eftersom jag blitt på smällen IGEN! (kill me now!) Så nu ska jag bli riktigt tjock på mitten igen. En liten ful fördel med att jag mått ap-illa den här gången är dock att jag tappat allt vad matlust/förmåga heter och chipskilona har börjat bli färre ;)
Var för ute och sprang här för några veckor sen.. jag behövde göra något så jag inte mördade Olle.. så jag sprang i en hel jävla evighet åt ena hållet, och en hel jävla evighet tillbaka.. och när jag kom tillbaka tittade jag på klockan och insåg att jag varit borta i bara 20 minuter, hahaha! Fail! Jag var helt slut! Konditionen är inte vad den brukade ;)

Föresten, Beachis är ett litet vilddjur! Hon kryper nu mer och är snabb som fan! Hon vet precis vad vi har för regler här hemma. Trappen är no-no och bokhyllan är no-no. Så när jag hör att hon är på väg mot trappen och börjar gå efter henne, då piper hon glatt och börjar krypa ännu fortare!! :D Jävla skitunge! Hon kommer bli ett riktigt energiknippe när hon blir stor.. fasar för när ungen börjar gå och springa... då kommer jag få jaga unge vill jag lova... med ytterligare en liten på armen.. ÅH, jag kommer bli så snygg! ;)

Jag vet inte om man får, men om man inte får lägga in det i tråden, så får ni gäääärna PMa mig era instagram-konton.. jag vill gärna följa er på ett lite lättare sätt än att läsa tråden, det har jag tyvärr inte tid med (leker viktig).

Åh.. jag saknar er så, ni är så fina hela högen!!!! Puss!
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh hurra! Vad fint att du kom och uppdaterade oss! :D

Och när man är preggo så är det liksom meningen att man ska bli lite runt på mitten ;)
Så himla härligt att läsa om hur det går för dig! Häftigt att de kommer så tätt ändå, vad blir det mellan dem? Knappt 1,5 år va?

Mig får du gärna följa på insta om du vill, fast jag är rätt ospännande! ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack för att du säger att det är okej! :D

Jag har kollat på både del 1 och 2 av sista Twilight, Top Model och även spelat Zelda. PRODUKTIVT. Tenta på lördag. Skjut mig. Hurra.
Ätit pommes och porterstek till frukost/lunch och nu rostade mackor med smör och så nyponsoppa (jag visste att jag inte skulle köpt nyponsoppa - kan inte sluta dricka!)

Hur känns det att det bara är tre veckor kvaR? Ska det bli skönt att komma hem?
 
Sv: Beach 2014 del II

Hej Apollo!
Kul och se dig igen :) grattis till en till minibeachare:)
Hehe ja man får mycket gratismotion med barn :p
Jag har instagram men använder det knappt, nu har kameran på mobilen gått sönder också. Så kan inte fota nåt.

Jenka: låter kul med hundträning.
Vad är det för plankutmaning du kör?

Hedinn: du har säkert sagt det, men var bor du nu? :p
Kul med besök :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Heeej!! :)

Vad kul att du tittar in! Grattis till ny-graviditeten, även om det ju blir sämre ställt med magfluffet då :D;) Och det är väl klart att lilla Beachis är ett energiknippe, äpplet faller inte långt från trädet :angel: ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag mår bättre idag! Tror det hjälpte lite att strunta totalt i plugget igår eftermiddag och bara slappa :D Har nog stressat upp mig lite väl mycket. Under dagens dissektion ökade mitt självförtroende markant när jag kände att jag verkligen kunde det vi höll på med, så nu känns det mycket bättre! :) Ska ta det ganska lugnt ikväll också. 40 minuters promenad som motion. Hoppas verkligen att jag är fit for fight igen nästa vecka, har planerat in att träna på måndag morgon och det vill jag verkligen kunna göra! Tror att träning kan lätta lite på tentastressen också. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha jag läste om det där, det är tydligen fejk ;) Typ PR.

Åh nej stackare, hatar när magen är sådär :p Hoppas det släpper!
 
Sv: Beach 2014 del II

Grattis till graviditeten (även om jag kanske inte är äkta beachare ;))

Mirre: Hittade på facebook, men nu kan jag inte återhitta den så jag får väl skapa en egen :p Man börjar på 20 sekunder, ökar lite dag för dag och avslutar en månad senare på 5 min eller nåt.
Japp, mkt kul med hundträning :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Är det någon av er som tränar på Friskis? Jag vet att det skiljer väldigt mycket mellan anläggningarna, men är det någonting ni kan rekommendera/avråda ifrån?


(Hej på er förresten! Long time, no see! Mvh, paniktränar för polisfys om 1,5 vecka... :D)
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh Apollo :) Jag har tänkt på dig ska du veta! Det låter så fint med det du beskriver, att ha småbarn, man/sambo och hästar, trots att det verkar lite tålamodsprövande med barn :D Jag har fått lite träning på den fronten av när hunden var valp och alla envisa hästar jag haft men ett barn är nog snäppet "värre" :D

Jag längtar tills jag är frisk och kan få ett sådant där "vanligt svenssonliv" (vet inte hur jag ska beskriva utan att låta dryg men du kanske förstår vad jag menar?) med barn, jobb, man, djur, semestrar och hus, som vissa verkar tycka är tråkigt. Men jag blir peppad av att läsa om det för det är friskhet för mig. Just nu kan jag ju inte ens bli kär (har inte varit det på jätte länge), kroppen kan inte bli gravid och jag lever ju inget vanligt liv pga sjukdomen. Så det låter mysigt när du beskriver allt. Inte konstigt att träningen kommer lite på efterkälken en period, men du kan ju alltid ta upp det när du har mer tid och lust!

När kommer nästa lilla bebis?
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Inte jag, men har flera klasskompisar som tränar där och är jättenöjda. :) Har gått på pass där 1 gång och anläggningen såg jättefräsch och fin ut :)
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Har varit migränbakis halva dagen men klarade av en shoppingrunda på fm. Sen tog jag vagnen och promenerade till dagis för att hämta lillan så där fick jag ihop iaf 3 km. Och nu ikväll speedade jag ut en sväng innan Agents of steel och hann med 2,1 km på 18 min :) Jag fortsätter med min fartlek där jag växlar mellan att gå och springa i intervaller och det funkar bra :) Det är liksom inte lika jobbigt att springa längre :) Nu är det bara gymmet som saknas, måste försöka ta mig dit i morgon!
 
Sv: Beach 2014 del II

Äh, det är typ sånt liv jag också vill ha :)

kl
Sökt jobb. Känner mig inte jättekaxig men men. Har dessutom lagat mat och tvättat, så lite duktig känner jag mig :) Trist bara att sambon gick och somnade aptidigt.

Är sugen på att baka men näää. Var på väg att börja, men så blev jag proppmätt av middagen. Fast nu tittar jag på hela england bakar...

Funderar på vilodag (kort promenad bara) imorgon, springa på lördag och gymma på söndag. Känns som en plan. Har ett yogapass inbokat också söndag fm, men ska förmodligen på fotomässan då.
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh, grymt!

Inbillar mig att jag kanske ska försöka mig på lite gruppträning trots allt och överväger därför alternativen. Friskis är lockande eftersom det är en stor, nybyggd anläggning som ligger på vägen till jobbet. Var ju inne lite på 24seven, men det ligger åt fel håll och är mycket mindre. Dessutom inga pass alls utan bara gym. Å andra sidan finns där tjejgym. Sen finns ju Sportlife men det är ju så dyrt!
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, jag har läst att det finns sådana plusanläggningar lite varstans. Mitt närmsta finns i Göteborg vilket visserligen inte är så långt men det blir ändå långt för att "bara" åka till gymmet så att säga.
En stor fördel med just 24fitness är ju annars att man kan träna på alla anläggningar med samma kort, vilket inte går alls på Friskis och är dyrt på Sportlife...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp