Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Jag vaknade också av världens huvudvärk. Tablett hjälpte inte så jag får väl testa kaffe snart. Har knappt nån mjölk dock :(

Hunden har fått smärtstillande och där verkar det funka iaf, han är i full gång och busar och morrar. Både ljud och ljus är jobbigt idag...
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad jobbigt med huvudvärk.
Hoppas den släpper snart.

För dig också Jenka. Skönt att hunden mår bättre alla fall. :)

På tal om vad man inspireras av, så blir jag väldigt peppad av tanken på vad jag visar mina barn. Vill jag lära dem att det är ok och sitta i soffan varje dag och äta godis, eller att äta rätt, vara aktiv och må bra?
Så när suget sätter in eller motivationen tryter så brukar jag tänka på att de ser och tar efter.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jättemycket huvudvärk här också, vad är det med den här dagen? :p

Kl

Kände mig bättre igår men idag är det sämre. Huvudvärk som sagt, lite ont i halsen och allmänt otroligt seg och trött. 30 minuters lugn promenad i morse får räcka. Känner mig stressad över tempot i skolan så det påverkar säkert hur jag mår. Ska se till att ge mig själv tillräckligt med sömn för att i alla fall inte göra det värre. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Sällar mig till huvudvärksklubben jag också nu.
Sitter på busstationen och det luktar väldigt skumt här, vet inte vad det är men huvudvärk får man. Har gått två vändor och lyckats snubbla ner från en trottoarkant. Inte skönt.
Velar nu om jag ska vänta ute och slippa lukten, det är kallt ute dock, eller om jag ska stanna inne i värmen.

Krya på dig Zassoo
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Jag har inte heller huvudvärk men jag är SÅ trött. Opeppad till det mesta, lägenheten ser ut som fan, tenta på lördag, stor viktig examination på tisdag(hela dagen...) jag vill bara ha fredag nästa vecka så att jag är ledig och allt är över...

Ikväll blir det troligtvis body pump. Inte sugen...
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad många med huvudvärk :eek: Har haft samma i två dagar nu (+ illamående!) men ingen aning om vad det är. Brukar inte ha huvudvärk...
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag hämtar nog mycket inspiration från vardagliga livet. Om någon jag känner är tränar samt mår bättre av det så känner jag inspiration över att jag med vill träna och må bra (härmapa kanske?;)).

Mycket inspiration kommer även ifrån denna tråden, vi är alla vanliga människor med olika mål och när jag ser att någon som tränar likt mig har nått ett mål eller varit superduktig, då vill jag med komma dit. :) Allt utan press och i stället med en positiv attityd som hjälper i vått och torrt.

typ så.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag följer bara mina vänner och bekanta, men kan nästan bli lite trött på deras lyckliga-perfekta-livet-uppdateringar också ;-) när jag vet att det under ytan är pissjobbigt med nya bebisen eller knackigt i förhållandet eller vad det nu kan vara.

Jomen precis, det blir så falskt på något sätt. Att endast visa en sida (den positiva) när det finns så mycket mer. Jag säger inte att man måste outa sig och skriva om allt men att bara visa det rosaskimrande livet känns inte så äkta.

Jag ser upp till människor (och peppas av) som skriver såsom livet är, ganska ofta både upp och ner.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Jag har också begynnande huvudvärk men det är för att jag har cyklat nästan 4 h idag (= lätt vätskebrist). Först ett intervallpass på 70 minuter i velodromen i morse, sedan bautafrukost och därefter drygt 2,5 h utomhus. Borde egentligen kunna skriva upp en halvtimmes däckkrängande i träningsdagboken också - jag hatar att byta däck på cyklarna men med minusgradernas inträde krävs dubbdäck för att vara säker på vägen.

Nu är jag mätt och belåten och ska försöka jobba lite innan det blir kvalitetsteve i form av "Bonde söker fru", haha. Brukar åka hem till min mamma och titta med henne, det har av någon anledning blivit en tradition oss emellan (även om det typ är det töntigaste program som går att hitta).

Angående den kollektiva huvudvärksattack som verkar försiggå i tråden så kanske det är vädret? Jag får ofta huvudvärk vid väderomslag och nu har vi ju gått från varmt och fuktigt till kallt och frostigt på relativt kort tid. Men ni kanske inte brukar känna av vädret på det sättet?
 
Sv: Beach 2014 del II

kl
Sprungit! :)
Skönt att komma ut, känner dock att jag har pinsamt dålig kondition för tillfället och det fanns ingen kraft att ta i... Blev iaf växlande gång och löpning. Lite promenad och hundträning på det så var vi nog ute i nästan två timmar.

Har ätit bönsallad, druckit lite glögg och kört lite styrka också. Väntar på att sambon ska komma hem, blir fisk till middag.

Tack för peppen Mammas ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Bra jobbat med löpningen :)

Snow: kan absolut vara vädret, jag brukar reagera på det.

Är sååå godissugen idag!
Men det är inte värt att gå ut och frysa med en kinkig mini, enbart för det.
(Försöker intala mig det alla fall)
Gaaah, anar en viss vecka på g.
 
Sv: Beach 2014 del II

Fortfarande svintrött och opepp! Jag vill bara spendera resten av kvällen i soffan...
Body Pump om lite drygt en timme, så det är bara att göra att.

Har nyss gjort pepparkaksbollar! Mixa mandel, dadlar och pepparkakskryddor, tillsätt lite vatten eller smaklös kokosolja. Rulla till bollar. GOTT!
 
Sv: Beach 2014 del II

Varsågod, hjälpte det? :D

Har promenerat idag, och sovit inför jobbet. Har också huvudvärk, men är stel i nacken så jag gissar att det kan komma från det. Tog en Ipren och hoppas att det ger med sig. :)

Sleepan, kom igen, det kommer att bli roligt! Själv gick jag och sjöng på "Black Betty" förut idag och var assugen på just BodyPump. :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Den låten är typ det enda bra med hela passet.

/mvh pessimist.

(Haha, äh. Jag veeet, det blir bättre av träning!)
 
Sv: Beach 2014 del II

Hahah, jag står alltid och dansar till bicepslåten! :D Kör hårt, det kommer att bli roligt! Släpp allt annat för ett tag bara. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha, jag har också börjat se det och skäms, sitter och ser det i smyg nu när pojkvännen är på gymmet :D
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Migränen tog ny fart på eftermiddagen så det fick bli en till omgång magnecyl och kaffe innan jag åkte en sväng på en resursmässa för personer med npf. Nyttigt men nu är jag trött! Sover över hos mormor en natt till så att dottern inte behöver stå tillbaka pga mitt mående nåt, men det blir nog tidigt i säng tillsammans med henne idag. Här har jag tv vid sängen så jag kan se Greys Anatomy och Castle i sängen :D Dagens motion blev bara 30 min skritt men jag satt ju barbacka iaf, det måste ju ha tränat lite mer muskler ;) I morgon hoppas jag orka gå till dagis med dottern på morgonen, det är ca 1,5 km enkel väg. Är hästledig också så jag behöver inte tänka på stallet :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp