Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Ärligt talat följer jag inga sådana bloggar eller instagram. Jag tycker inte det är inspirerande eller intressant. Jag tycker det är inspirerande och roligt att följa er. Vanliga människor som inte mörkar dåliga dagar eller annat och som når sina mål på ett bra sätt!
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Oj, vad intressant att läsa era åsikter. Jag måste säga att jag blev lite ställd eftersom jag själv inte sett det på det viset. Helt ärligt så fick jag faktiskt en liten klump i magen, borde jag skämmas för att jag inspireras av en del av de här tjejerna? Det är klart att det finns en hel del skit på instagram och bloggar, men jag känner inte att det är så svårt att sålla. Många av de jag följer är mer lagom, visst att de tränar mycket osv men likaväl som de lägger upp en bild från ett träningspass så kan de lägga upp bild på en stor hög med godis som de åt för att de kände för det. (sen så har jag några stycken som jag borde "unfollow", har bara inte kommit mig för det)

Sen det där med ideal, jag håller med om att det är synd att trenden har gått från ett ideal till ett annat; från size 0 till "strong is the new skinny". Men betyder det verkligen att jag känner mig "tvingad" till att skaffa gymkort, köpa proteinpulver, ha de trendigaste träningskläderna? Jag kanske är naiv, eftersom jag inte tycker mig ha problem själv att se bortom trenderna och tänka ett steg längre. Men visst, är man osäker och lätt påverkas av vad "alla andra" gör så är det ju inte så bra.

Nej, jag kan inte uttrycka mig idag, blev alldeles förvirrad och osäker nu. Får återkomma.
 
Sv: Beach 2014 del II

Skämmas ska du inte göra, men sålla. Man ser ju tydligt vilka som lägger ut bilder för sin egen skull och vilka som gör det för likes och bekräftelse.

*kl*
Hemma efter en kväll i stallet, nu har jag äntligen en nakenhäst! :) Huvudvärk har jag också tyvärr :( så jag ligger redan i sängen med nyss nattade dottern. Hoppas hoppas hoppas att det "bara" är migrän, jag vill verkligen inte bli sjuk nu! Men igår kände jag mig ruggig och lite sådär rödblommig i ansiktet och tidigare idag yrsel så det kan ju vara nåt skrot i kroppen. Fast å andra sidan, om det är migrän så är det andra gången jag får det när jag går på helfart, det gillar jag inte heller!
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh vad härligt och gud vilken snabb mil, bra jobbat!! :)

Jag är grymt nöjd :D Det var en bra idé att ta pass som de kommer. Det ska jag fortsätta med! :)


kl

Oj, vad intressant att läsa era åsikter. Jag måste säga att jag blev lite ställd eftersom jag själv inte sett det på det viset. Helt ärligt så fick jag faktiskt en liten klump i magen, borde jag skämmas för att jag inspireras av en del av de här tjejerna? Det är klart att det finns en hel del skit på instagram och bloggar, men jag känner inte att det är så svårt att sålla. Många av de jag följer är mer lagom, visst att de tränar mycket osv men likaväl som de lägger upp en bild från ett träningspass så kan de lägga upp bild på en stor hög med godis som de åt för att de kände för det. (sen så har jag några stycken som jag borde "unfollow", har bara inte kommit mig för det)

Sen det där med ideal, jag håller med om att det är synd att trenden har gått från ett ideal till ett annat; från size 0 till "strong is the new skinny". Men betyder det verkligen att jag känner mig "tvingad" till att skaffa gymkort, köpa proteinpulver, ha de trendigaste träningskläderna? Jag kanske är naiv, eftersom jag inte tycker mig ha problem själv att se bortom trenderna och tänka ett steg längre. Men visst, är man osäker och lätt påverkas av vad "alla andra" gör så är det ju inte så bra.

Nej, jag kan inte uttrycka mig idag, blev alldeles förvirrad och osäker nu. Får återkomma.

Du ska inte ha dåligt samvete för du följer dem, får du inspiration av dem så är det ju jättebra!

Det är lite som med ridsporten, ju snyggare kläder och mer märkesriktiga kläder desto duktigare är man. Men så är ju inte fallet och det vet vi alla egentligen. Så du kan ju köpa dina neonfärgade shakes och bära snygga tights om du vill, men inte om du känner dig TVUNGEN att vara snygg på gymmet. På gymmet ska man träna, inte gå runt och vara moderiktig och passa in bland alla andra. Jag köper mina tights som förvisso är märkes och snygga men de är sköna och bäst att träna i och det är av den anledningen som jag köper dem. Jag tränar ju i bomullslinne för 50 spänn så kläderna och färgen på shakes bekommer mig inte. Vattenflaska fungerar bra för mig också, inte alltid jag har shakes med mig. Och så är jag snart där jag reppar på liknande vikter som dessa #aldrigvila-killarna :p


Apropå trenden - jag HATAR "Strong is the new skinny" för det förändrar INGENTING. Man ska alltså bara börja träna istället för att enbart svälta sig. Lågt fettprocent ska man sträva efter liksom och det är inte ett dugg meningsfullt för dem som endast hobbytränar. Visst, vill man ha ett sexpack så... Men det ska inte vara på bekostnad av ens välmående anser jag.

Hålla på med dieter, bantning hit och dit. Nä jag blir ganska matt och trött på den industrin. Det känns som att man förlorat det sunda förnuftet där.

"I'm strong, just strong." är mitt ideal.
 
Sv: Beach 2014 del II

Äsch, inte ska du skämmas Zass! Vi blir inspirerade av olika saker, sen kan man ju alltid ta till sig andras åsikter (tyckte snow skrev ett ganska klockrent inlägg faktiskt) men du behöver ju verkligen inte skämmas för att inte ha tänkt på det. Och som du skriver så har du kanske redan sållat bort de värsta exemplaren;)

kl

Blev gymet i en timme. Uppv 1 km löpband och sedan ett intensivt helkroppspass! Riktigt gött och pojkvännen var riktigt på G så jag fick bara hänga på!

PB i mark på blygsamma 50 kg (5 rep). Men jag tar det försiktigt uppåt:)
 
Sv: Beach 2014 del II

Seriöst, snabb och stark, hatten av för dig! Du är min idol :)
Vad heter du på instagram? (du har förresten pm så du kan skriva där)

Kloka tankar av både dig och snow, jag har liksom zassoo inte heller tänkt på det viset innan...

KL.
Nytt pb i marklyft idag :D 3x8 på 65 kg, och det kändes inte dödstungt (jag måste bara lära mig andas lite emellanåt)
Hann även med en promenad med herr pudel efter jobbet på 40 min.

Bra dag!
 
Sv: Beach 2014 del II

Hann inte se ditt inlägg innan jag läste pm, du får namnet till mitt instagramkonto i nästa PM :D

Bra jobbat med marklyften (Trollungen också!).
 
Sv: Beach 2014 del II

Du ska inte skämmas ett dugg!
Inspireras du så är det ju jättebra! Jag tycker att alla ska få följa vilka de vill på insta och sen är det bra med det, typ :)

Vad det gäller fitnesstjejer så följer jag en jobbarkompis till mig som ska tävla i decembercupen och luciapokalen och hennes resa är fan helt sjuk. Hon har dietat sen i juli typ. Fattar inte hur hon pallar!
Följer även en annan fitnesstjej som också ska tävla, men det är mest för att hon är så jävla snygg. Girlcrush på henne typ :p :D
Och så följer jag även Emma från Biggest Loser. Hon är ju ingen fitnesstjej på det viset, men hon tränar ju som en dåre. Sjukt inspirerande tjej tycler jag!
 
Sv: Beach 2014 del II

Helt slut i kroppen efter dagens boxpass, haha! Helt sjukt! :D
Ska hoppa in i duschen nu äntligen(dog lite i soffan) och sen ska jag göra något jag skäms lite för, nämligen se på Paradise Hotel, HAHA.
Och dricka nyponsoppa :d
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Oj, vad intressant att läsa era åsikter. Jag måste säga att jag blev lite ställd eftersom jag själv inte sett det på det viset. Helt ärligt så fick jag faktiskt en liten klump i magen, borde jag skämmas för att jag inspireras av en del av de här tjejerna? Det är klart att det finns en hel del skit på instagram och bloggar, men jag känner inte att det är så svårt att sålla. Många av de jag följer är mer lagom, visst att de tränar mycket osv men likaväl som de lägger upp en bild från ett träningspass så kan de lägga upp bild på en stor hög med godis som de åt för att de kände för det. (sen så har jag några stycken som jag borde "unfollow", har bara inte kommit mig för det)

Sen det där med ideal, jag håller med om att det är synd att trenden har gått från ett ideal till ett annat; från size 0 till "strong is the new skinny". Men betyder det verkligen att jag känner mig "tvingad" till att skaffa gymkort, köpa proteinpulver, ha de trendigaste träningskläderna? Jag kanske är naiv, eftersom jag inte tycker mig ha problem själv att se bortom trenderna och tänka ett steg längre. Men visst, är man osäker och lätt påverkas av vad "alla andra" gör så är det ju inte så bra.

Nej, jag kan inte uttrycka mig idag, blev alldeles förvirrad och osäker nu. Får återkomma.

Du ska absolut inte skämmas! Du är en smart tjej som verkar vilja må bra och tränar för att det är kul och utan ångest. Du är en förebild för mig :). Självklart får man gilla coola träningskläder osv (mvh tjej som äger mer träningskläder än vardagsditon), men jag tycker ändå att man bör vara medveten om vilka krafter som fins bakom det som marknadsförs som "hälsa". Fitnessbrudarna är inte ett dugg hälsosammare än catwalk-modeller (med det inte sagt att det inte finns individer inom dessa gebit som är välmående, för det finns såklart. Men överlag/som trend gillar jag inte budskapen som sänds ut varken från catwalken eller fitspo-hashtaggarna).

Vill tillägga angående tävlingsformen fitness: de som tävlar ser inte ut så året runt. Jag har också en bekant som tävlar i athletic fitness och hon ser inte ut som hon gör på scen många timmar om året :). När jag skriver "fitnesstjej" i allmänhet syftar jag inte primärt på de som tävlar i fitness (vilket fortfarande är rätt extremt) utan alla de tjejer som strävar efter att ha en fitnessfigur och gladeligen bloggar/instagrammar om detta.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Jag inspireras inte alls av fitness. Ibland av viljan bakom. Inspireras av lite mer"lagom" bilder och bloggar, träningsrelaterade. Dieter är inte jätteintressant även om kostlära kan vara det.

Enda jag följer är en bekant som börjat jobba ditåt, men när en diet tex heter insanely low... så säger det ju sig självt att det inte är hållbart.
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
Lat tjej här. Somnade på soffan så nån löptur blev det inte heller. En liten promenad ska jag ta dock.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vill också säga att jag absolut inte dömer någon som inspireras av fitspo. Så länge man är glad och nöjd över sig själv är ju allt som det ska. Sen kan man alltid fundera över sin egen roll i strukturer osv men det är nog utanför trådens tropic :).
 
Sv: Beach 2014 del II

Ärligt talat följer jag inga sådana bloggar eller instagram. Jag tycker inte det är inspirerande eller intressant. Jag tycker det är inspirerande och roligt att följa er. Vanliga människor som inte mörkar dåliga dagar eller annat och som når sina mål på ett bra sätt!

Agree! Är överlag mycket trött på samtliga instagram och bloggar som ska spegla sådana perfekta, lyckliga liv och perfekta, lyckliga människor. Det blir så snedvridet allting, livet har så många fler sidor än så och jag tror inte det är hälsosamt att spegla bara den ena sidan...

Jag följer bara mina vänner och bekanta, men kan nästan bli lite trött på deras lyckliga-perfekta-livet-uppdateringar också ;-) när jag vet att det under ytan är pissjobbigt med nya bebisen eller knackigt i förhållandet eller vad det nu kan vara.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Nu har jag funderat lite till och diskuterat med min sambo. Var rätt nere igår pga diskussionen i tråden eftersom jag faktiskt tog åt mig. Vilket var lite av en överreaktion, jag vet mycket väl att ingen av er menade något illa mot mig i något av det ni skrev, ni är underbara och fina tjejer hela högen men av någon anledning tog det hårt på mig.

Men det jag vill säga är att vi har nog pratat förbi varandra litegrann, för jag håller helt med er vad gäller de mer "extrema" kontona, jag vill inte se bilder som uppmanar till ett ohälsosamt ideal eller som ska mena på att tjejen på bilden har den ultimata kroppen eller whatever. Jag vill heller inte se bilder eller läsa om någons illusion av det perfekta livet, någon som aldrig gör ett misstag och "alltid" har sett ut som tagen direkt från en fitnesscen.

Jag inspireras av tjejen som har gjort en svensk klassiker och lägger upp glada peppiga bilder på sig själv efter ett tufft träningspass.
Av tjejen som är grymt stark och vältränad men älskar ben&jerry's och pizza.
Av tjejen som nyligen börjat träna crossfit och lägger upp jättefina bilder på sin goda mat.
Av tjejen som hade anorexi men nu har gått upp nästan 20 kg och är oerhört stark, en otroligt vettig tjej.
Av tjejen som tränar inför maraton.
Av tjejen som först tappade nästan 40 kg i vikt och blev underviktig istället, men nu kämpar för att vara normalviktig och stark.
Av tjejen som förespråkar att ha roligt när man tränar och att ingen mat är förbjuden.

...förstår ni? :)

Jag tror att vi egentligen tycker ganska lika. Sen undrar jag, varifrån hämtar ni inspiration? Eller är ni tillräckligt inspirerade redan ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Så tråkigt att du tog åt dig :( Men ibland blir det så, jag kan verkligen känna likadant ibland efter en "diskussion" här på buke. Men jag förstod lite vad du menade när jag läste något av dina inlägg där du skrev att de personer du följer lika gärna kan lägga ut en bild på en stor godispåse o.s.v. Och jag pratade verkligen inte om "hälsotjejer" specifikt, för sådana har jag lite erfarenhet från. Jag är allmänt anti hela den sociala media-världen och det är nog därför jag inte följer. Jag är en pessimistisk (jag vill kalla det realistisk :p) person som inte gillar överpositiva människor. Som ska peppa jämt, allt är kul, allt är fint och bra o.s.v. (på ytan). Jag tror det leder till att människor i det långa loppet inte kan "acceptera" att livet består av mycket negativa och jobbiga saker och känslor också - och att det är helt okej, och normalt. Jag gillar verkligen den här tråden av den anledning, här pratar folk så öppet om dåliga dagar, jobbiga eller tabulagda tankar, svåra känslor... Samtidigt som vi självklart peppar och visar glädje när livet bjuder på sådana stunder!

Jag hämtar inspirationen från den här tråden, och mig själv (vilket ju funkar sådär just nu, kanske borde pröva någon form av yttre motivation ;)). Min inre vilja att kroppen ska vara hälsosam och må bra! Kan ibland kolla på gamla bilder på mig själv från tiden då jag var lite mer nöjd med min kropp o.s.v. Motiveras också otroligt av att se en förändring så jag tar ju bilder, skriver upp mått och vikt o.s.v. Det är nog min främsta motivationskälla! :) Men jag tror vi alla måste hitta vår eget sätt, för vi är alla olika och inspireras/motiveras på olika sätt och av olika saker.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Mycket bra skrivet av cherie. Jag följer några träningsbloggar som inte hetsar till ett osunt och extremt ideal, men som ständigt slänger sig med klyschor à la "embrace your inner warrior", "du är VÄRDEFULL blabla", alla bilder i bloggen har ett skimmer över sig och bloggerskan (jag har faktiskt bara stött på kvinnliga bloggar med denna karaktär ännu) ler alltid på alla bilder. Alltså, tanken med detta är ju fin - man vill peppa andra och visa upp något glatt och mysigt. Att läsa sådana bloggar är ungefär som att se en romantisk komedi; trevligt, men inget som känns särskilt nära min egen vardag. Precis som cherie skriver är det en så oerhört ensidig bild som målas upp, och jag kan personligen inte alls inspireras av det. Med det inte sagt att andra inte kan, såklart!

Jag inspireras bl.a. av den här tråden där både ups and downs kommer fram på ett helt annat sätt. Jag inspireras av flera av mina vänner och bekanta som är elitidrottare, men också av min pojkvän som aldrig tränar "seröst" men har massor av rörelseglädje. Jag inspireras mycket av en kompis som kämpar väldigt aktivt mot ojämställdhet inom idrotten. Jag inspireras jättemycket av de tjejkompisar jag träffat på senare år som tränar för att det är roligt, och inte för att få den perfekta kroppen. Som ser sin kropp som ett verktyg för att kunna göra jäkligt roliga saker, inte som en prydnad. Som äter för att orka (och för att det är gott!) och inte för att fotografera sina perfekta pastafria sallader och lägga upp på ett instagramkonto.

Typ så :).
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Ingen bättring av huvudvärken i natt :( började dagen med dubbel dos magnecyl och kaffe. Tack och lov så sov vi hos mormor så jag fick hjälp med Alice! Kom till dagis 30 min sent men hon kom dit iaf! Nu sitter jag till häst på en barbacka skrittrunda, sen ropar soffan på mig igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp