Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Beachtråden på sida 2..! :eek: Vad är det här :p

Haha, exakt detsamma tänkte jag när jag var inne i förmiddags och kikade här! Tänkte skriva något om saken då, men orkade inte...

Det är lite klubbad säl över mig idag måste jag säga, jag vet inte riktigt vad som händer... Fick ont i huvudet och kände mig hängig tidigt igår kväll och det har fortfarande inte släppt trots Alvedon och Ipren. Ont i nacken har jag också fortfarande, jag mår illa till och från och så har jag förkylningsblåsor på tungan. Hur gick det här till?! Jag har inte tid att bli sjuk den här veckan! :arghh: Försöker att ta det lugnt idag och har legat i sängen sedan i eftermiddags. Kände mig lite bättre efter att ha sovit en stund, men är fortfarande hängig och lite skakis i kroppen liksom. Jag har massor av viktiga planer för resten av veckan så jag måste måste måste verkligen se till att fighta bort vad det nu är som ligger i kroppen och stör... Några tips? Sömn och c-vitamin (clementiner) har jag redan planerat, men vad mer kan hjälpa? :crazy:
 
Sv: Beach 2014 del II

Nej vad jobbigt! Sömn är ju prio ett vilket du redan har tänkt på, jag har tyvärr inga bra tips :( Håller tummarna att det går över.
 
Sv: Beach 2014 del II

Asstrongt ju, starka ben! :)

Mineur borde vara förbjudet att posta såna där bilder här, hahaha. Såg stört gott ut :) Blir nog lussebak och storkok för mig imorgon!

Trodde jag skulle ha minst 5 sidor att läsa ikapp :D
Har varit ute i skogen sen i fredags och snittat sisådär 12-14 timmars sömn/natt, så det om något säger väl hur lite ork jag haft i veckan. Har varit så skönt att släppa allt vad krav heter och nu är jag redo för en ny träningsvecka, utvilad och fräsch!

1470220_10151692357431841_1052326581_n.jpg
 
Sv: Beach 2014 del II

Jättefin bild!

Kl
Blev inget gymmande idag. Vet inte hur jag tänkt hinna det. Ska strax iväg på agilityträning i alla fall, röra på sig lite även om det är mest hunden som tränar.
Kallt idag, väldigt tacksam över inomhus hallen vi hyr!
 
Sv: Beach 2014 del II

Knapp

Okej. 4 dagar i Köpenhamn med god mat och en massa promenerande. Tog dessutom alltid trappan 4 våningar upp efter frukosten. Det höjde pulsen rejält. Imorgon kör jag igång me. Jillian Michaels 30 Days shred. Och dessutom inga godsaker nu förutom vid speciella tillfällen.

Kom hem från veckans sista pass nu. Skivstångspass mvh med annan ledare. Tror hon brukar hålla till i Alunda. Så det var lite annorlunda.

Totalt veckan då: 2 pass på gymmet och ett skivstång. Helt okej för att ha varit borta i fyra dagar.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad härligt att fylla på energi sådär! Hoppas veckan blir bra :)

Jenka, kul med agility :)

Linisen, verkar som ni har haft det härligt i köpenhamn i alla fall :) Vilken ledare hade ni på skivstången?
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha, ja. Vi börjar imorgon! :)
Har dock massa ångest inför en övning på tisdag och livet känns mest jobbigt. Blä.

Kan dessutom säga att det INTE blir kaloriräkning i helgen för min del. Ska iväg med två vänner och min pojkvän till en stuga för mys, sällskapsspel och alkohol. Typ. Så det lär inte bli nyttigt :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Nej vad jobbigt! Sömn är ju prio ett vilket du redan har tänkt på, jag har tyvärr inga bra tips :( Håller tummarna att det går över.

Jag vet, jättejobbigt verkligen! Jag känner mig liksom sjuk och alldeles hängig i kroppen, men har inte ont någon annanstans än i huvudet. Hade jag haft lite ont i halsen och snuva också hade det varit en solklar förkylning, men som det är nu har jag liksom bara hälften av symptomen... Nåja, jag ska gå och lägga mig snart i alla fall och hoppas att det försvinner till imorgon bitti då det är tänkt att jag ska hålla i en cirkeltränings-session för basketlaget klockan 8!

Mineur borde vara förbjudet att posta såna där bilder här, hahaha. Såg stört gott ut :) Blir nog lussebak och storkok för mig imorgon!

Trodde jag skulle ha minst 5 sidor att läsa ikapp :D
Har varit ute i skogen sen i fredags och snittat sisådär 12-14 timmars sömn/natt, så det om något säger väl hur lite ork jag haft i veckan. Har varit så skönt att släppa allt vad krav heter och nu är jag redo för en ny träningsvecka, utvilad och fräsch!

1470220_10151692357431841_1052326581_n.jpg

Haha, ja det var inte utan att jag kände mig lite skyldig efteråt... Sorry alla duktiga beachare, jag ska sluta inleda er i frestelse!

Din helg låter helt fantastisk ju, en sådan helg borde alla få ha ibland! Och den där bilden är ju helt fantastisk, den skulle jag vilja ha som skrivbordsbakgrun...:o Får man fråga var den är tagen? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack :bump:

KL

Idag tränade jag i ca 35 min, inte jättelänge alltså - men just nu kör jag med tänket "bara jag tar mig dit är det bra".

Jag har också introducerat en pulshöjande del i mitt träningspass som jag tänkte köra varje gång jag är där. Började med det i fredags och gjorde det även idag. I fredags tror jag att jag sprang ca 3 min (glömde se efter) och idag sprang jag 4+1 (alltså gick en stund och sprang sedan en minut till). Jag springer då alltså på rullbandet, med 8 nivåers (är det lika med grader? Vet någon det?) lutning och 9.5 km/timmen. Ska försöka att öka med en minut per gång tänkte jag. Idag var pulsen uppe i 188. Ska börja skriva ned allt sådant här och logga tror jag :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Ulrika K hette hon. :-)

Knapp
Kan någon ge tips på hur man sover? Har knappt sovit på e en vecka. Typ 4-5h per natt. Jag blir galen. Vaknade för en halvtimme sen. Ska upp om 40 min. Suck! Jag är trött fast ändå inte.
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh nej vad jobbigt att inte sova. En av de värsta sakerna i vardagslivet tycker jag, alltså nät sömnen strular.

Har du tagit hänsyn/läst på om sömnrutiner och sömnhygien samt omsatt detta i praktiken? Om inte kan det kanske vara en bra idé att börja med. Ligger du och funderar eller är orolig över något? Är rastlös och inte kan komma till ro? Kanske bara blivit en ond cirkel där du oroar dig för att inte kunna somna i natt heller osv?

Avslappningsövningar brukar hjälpa också. Jag vet själv hur jobbigt det är att genomföra dem när man ligger där, det känns så motigt och meningslöst men det är viktigt många gånger eftersom sömnproblem nästan alltid grundar sig i mer psykologiskt betingade saker - stress, oro, nedstämdhet osv. Det finns nog massor med avslappningsövningar, både såna på skivor man ska följa men också såna man kan genomföra själv. Jag brukar ta ca 30-45 min när jag gör min, som går ut på att spänna en kroppsdel i taget (brukar börja nere i foten) och sedan slappna av. Fokusera på känslan i muskeln när den är spänd och när den slappnar av, hur det sprider sig i kroppen osv.
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha, ja. Vi börjar imorgon! :)
Har dock massa ångest inför en övning på tisdag och livet känns mest jobbigt. Blä.

Kan dessutom säga att det INTE blir kaloriräkning i helgen för min del. Ska iväg med två vänner och min pojkvän till en stuga för mys, sällskapsspel och alkohol. Typ. Så det lär inte bli nyttigt :p

Låter bra! Eller så kaloriräknar du ändå, fast höftar lite mer på helgen. Jag brukar tänka att jag ibland inte ska hoppa över att kaloriräkna när jag ska bort/göra kul saker, utan göra men utan vädering om hur mkt jag stoppar i mig. Bara för att bli medveten och få med det i veckans räkning. Men det kan nog också förstöra det roliga för många, så kan man inte göra det utan att bli minsta påverkad av hur mkt kalorier man stoppar i sig ska man nog avstå ;)

Men idag börjar vi! Wie
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja precis, alla borde unna sig det! Lite kvalite till själen :)
Bilden är tagen ungefär 10 mil från Luleå mitt ute i skogen! Såg verkligen ut som att himlen brann!
 
Sv: Beach 2014 del II

Heja er! :bump:

Kl

Efter 9 dagar med bara promenader kunde jag äntligen åka till gymmet igen :banana: Dessvärre var böjracket upptaget, och den andra (bra) stången mystiskt borta, så jag körde benböj i smithen istället. Första gången jag testade, klart annorlunda känsla som jag inte vet om den var bra eller dålig :p Men det är inget jag tänker göra till en vana.

Skönt att få känna kroppen jobba igen i alla fall! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp