Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Och nu funderar jag på att toppa det hela med en omgång microdaim. Mest för att jag inte har massa frukt hemma att trycka i mig istället.

Måste ju fira att jag tydligen gått ner två jeansstorlekar utan att märka det själv :D
Köpte jeans + tröja på cubus idag när dom hade rea på allt. Och nej, jag tänker inte tro att just den modellen av jeans var väl tilltagen ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

KL
Är det någon här som har kunskap om kolhydrater? Jag har upptäckt att jag får ont i magen av viss sorts mat och det enda gemensamma jag hittar är att det innehåller mycket kolhydrater. Jag har visserligen känslig mage överlag, men även när jag sköter tider och allt sånt som i normala fall ska räcka så får jag ont av vissa saker. Kan det vara så, kan magen ha svårt att hantera kolhydrater och hur viktigt är det för kroppen att få det (jag kan äta vissa saker i låg mängd och även saker med något lägre kolhydrathalt, så jag behöver absolut inte utesluta det helt men har hört skräckhistorier om LCHF-dieter så blir ju lite orolig)?

Jag som för övrigt sa för ett tag sen att det inte lär bli nåt gym när jag kommer till Sverige för att det är långt att ta sig och dyrt och allt har precis fått reda på att det ska öppna ett gym alldeles intill där jag bor. Där fick jag för det! :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag fixar inte kolhydrater av den där nyttiga sorten, dvs grovt bröd, fullkornspasta och sådana saker (undantaget är knäckebröd). I och för sig är det inte kolhydraterna som är boven utan fibrerna, men kolhydrater och fibrer sitter ju liksom ihop. :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Finns det olika sorters kolhydrater alltså? :p Jag har verkligen noll koll på sånt här, har alltid ätit efter "vett och måtta" och aldrig riktigt reflekterat över vad jag stoppat i mig om det inte uppenbart påverkat mig negativt.
 
Sv: Beach 2014 del II

Yepp, det finns det. :D Du får föra matdagbok någon vecka och se om du kan identifiera vad som utlöser det hela. Det kan också vara vissa kombinationer som gör det, t.ex. mycket fett och kolhydrater i kombination.
 
Sv: Beach 2014 del II

Hmm, njae helst inte :p

Kriterierna är väl lite som så:

1. Lättlagat
2. Snabblagat
3. Få ingredienser
4. Så lite vitt mjöl som möjligt (får halsbränna och finnar av för mycket sånt)

Blanda mozarella (tärningar) och kikärter med olivolja och basilika, ha i lite goda tomater. Ät som det är, eller tillsammans med någon färsk, fylld pasta. Vi brukar ha tortellini med basilika och ricotta eller hattar med spenadfyllning. Bästa snabbmaten!

Ostkaka med hallonkesella.

Knaperstekt bacon eller god korv med stuvad vitkål (det är gott!)

Halloumiburgare (gott med stekt ägg till!)
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Jag tittar in lite snabbt for att saga... att jag inte beachar alls for tillfallet. Delvis for att jag har familjebesok hela veckan (mamma och pappa landar ikvall :love:), men ocksa for att den dar forkylningen jag kande av i sondags blommade ut ordentligt efter mandagens traning. Host, snorvel, snyft och aj har det varit pa senaste alltsa, men nu verkar det som tur var "bara" sitta kvar i lungorna och halsen. Jag far alltid hosta och blir alltid hes nar jag blir forkyld, sa jag ar inte direkt forvanad... Hade egentligen tankt ga pa mitt cirkeltraningspass som vanligt imorgon bitti men far nog medge mig besegrad av bacillerna den har gangen. Ska forsoka att klamma in lite traning pa sondag eller nagot, med tanke pa hur resteb av veckans diet kommer att se ut... Pepparkakor, Marabou, hotellfrukost och restaurangmat. Och vin. Och mera pepparkakor. Anna Skipper skulle avguda mig om hon visste!

Det later som att ni andra ar igang och tranar precis lika duktigt som vanligt dock, det ar sa himla kul att lasa tycker jag! Heja er! :bump:
 
Sv: Beach 2014 del II

Yepp, det finns det. :D Du får föra matdagbok någon vecka och se om du kan identifiera vad som utlöser det hela. Det kan också vara vissa kombinationer som gör det, t.ex. mycket fett och kolhydrater i kombination.

Se där ja. Så värst mycket fett i maten är det inte här och det enda som jag testat enskilt som gett mig magont (varje gång) är nudlar. Ris går bra för det mesta, men äter jag fisk/kyckling med grönsaker är det aldrig problem. Så det enda jag kan tänka mig är att det är kolhydraterna som spökar för enligt min research är det mer kolhydrater i nudlar än ris.

Och dricker jag öl klarar jag mig från magont, oavsett vad jag äter. :angel:
 
Sv: Beach 2014 del II

Var på gymmet i förmiddags och körde ett skönt pass. Kände mig asstark i axelpressen och tog 16 kg, 3x8. Marklyften kändes i benen, rejält! Hade riktigt gott om tid och kunde ta det lugnt, skönt det. En promenad blev det imorse också, men på eftermiddagen hade jag lyxigt och blev skjutsad hem från skolan :D Sista dagen på detoxen också, känns riktigt bra. En läsk blev det dock idag men det är helt okej, tog ingen godsak när vi efter tenta-fikade. Imorgon blir det säkert pizza eller så för att grunda för fest (sittning) på kvällen! (jag festar typ aldrig så när det väl är något blir det värsta grejen, är nervös :rofl:)
 
Sv: Beach 2014 del II

Så kan det mycket väl vara. Min kropp reagerar jätteknasigt på kolhydratrik mat och mjölrik mat. Dels får jag finnar och halsbränna, sen känner jag mig också som en uppblåst ballong eller vandrande michelingubbe. Blir ganska fisig också :o
 
Sv: Beach 2014 del II

Dagens i-landsproblem: Provade klänningen jag tänkt ha på sittningen imorgon, den var för stor... Hade den senast för ett år sen, sen dess har det ju hänt lite med kroppen. Så hade jag tänkt efter så hade jag fattat att den inte skulle sitta bra alls :p Som tur var hade jag en plan B, har ingen lust att jaga klänning imorgon!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag missade dig på gymmet :( Men jag var ju där iaf! :)

*kl*
Världens blåsigaste dag i Uppsala idag! Cykelturen till gymmet var ett äventyr med kastvindar åt alla möjliga håll samtidigt. Men väl där satte personbästa på 800m på löpbandet med 6:09 :) I augusti tog samma sträcka drygt 10 min så det är en rejäl förbättring ;) Jobbade igenom olika maskiner och lite friviktsträning sen i ca 40 min innan jag blåste hemåt igen ;) Sambon är på kickoff ikväll så jag får nog svårt att ta mig ut på promenad idag tyvärr, hoppas kunna gå med vagnen imorrn iaf.

Förresten så är det allra mest frustrerande med att inte ha nån telefon att jag inte kan direktlogga i Endomondo ju! :mad: Behöva ta tid och komma ihåg och lägga in i efterhand är ju urdrygt!
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja vi måste precis ha gått om varandra! Gick därifrån vid 11.

Ja fy vad blåsigt det var. Bra jobbat med gymmandet! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Vad död tråden är :( Har ni tagit jullov från beachtråden? :D

Har varit ute och sprungit! 4 km innan frukost (!), minus 2 grader och begynnande soluppgång :love: Gick bra, tog det väldigt lugnt (ett genomsnittligt tempo på 7:33 säger allt ;)) men det var skönt att känna att det inte var speciellt jobbigt :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Heja vas hurtig Du är! Jag har inte klivit upp ur sängen än. men är på god väg.

Har gått ner 1kg sen i måndags. misstänker mkt vätska sen förra veckan. Så nu är jag nere under 70kg igen så det känns ssuper. Är tillbaka till lchfkost igen. Det funkar absolut bäst för mig.

Ska iväg till gymmet om en timme så nu är det frukost som gäller.
 
Sv: Beach 2014 del II

Hurtbulle! Men det lät härligt :)

Själv har jag enbart avancerat från sängen till soffan än så länge :angel: Men om en stund ska Alice och jag ut på turné för att lämna in min telefon, handla och åka till stallet :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Duktigt att ut och springa så tidigt. Det är fint med lugna, sköna myspass ock så. Allt behöver inte vara på max. Ha så kul på sittningen, och vilket tur att du hade en plan b! :)

Jag har semester idag, så är hemma och myser. Idag ska jag hjälpa min hästägare att flytta pållen, så dagens träning blir att städa box. Med tanke på att jag har stigande träningsvärk i rygg och axlar efter gårdagens morgonpass (jag var heeeelt ensam när jag kom till gymmet) och avtagande träningsvärk i låren sen i tisdags, så kommer det nog bli rätt tufft ändå. :)
Ska passa på att simma på söndag, annars har jag inte så mycket planer för helgen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
275
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp