Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Det låter kul med spinning :)!! Jag tränade slalom ett par år som ungdom och just spinning var en jättestor del av försäsongsträningen, kan sakna det lite ibland.

Själv kom jag inte ut på min runda. Började städa istället och insåg att mitt handfat verkligen behövde rensas. Prövade först propplösare med dålig effekt och sedan mekanisk rengöring med händerna. Lite av det propplösande medlet var dock kvar så min yttersta hud löste upp sig lite. Haha alla härliga avloppspartiklar kunde därmed tränga in i min hud och skapa en härlig doft av sönderfall med bakteriell genes såhär lagom till kvällens finfest!!!!!! Bra tänkt Sofia
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Knapplån!
Nu tänker jag minsann slå mig in i gemenskapen här i Beachtrådarna på allvar, har gjort ett halvtappert försök förut men nu känns det som jag kommit igång på allvar och gillar att snoka i tråden för att se den peppande atmosfär som finns här.

Kort pres: har i höst börjat träna ordentligt av några specifika syften:
- må bättre
- bli starkare
- skärpa min hållning
- komma i nyårsklänningen jag aldrig vågade ha förra året :D

Och jaaa, det finns kilon att ta av, mitt BMI säger mig att jag borde loosa tvåsiffrigt för att bli hälsosam. Så det finns väl med i bakhuvudet någonstans men inte som primärt syfte med träningen.

Tecknade Friskiskort för någon månad sedan och har sedan dess kört fyra pass i veckan, två styrka, en kondition och ett blandat. Och det känns bättre för varje gång :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen!! Du kommer säkert klara detta galant, du har ju motivationen och det är det allra viktigaste tycker jag! Friskis är toppentrevligt dessutom tycker jag. Akta så du inte går ut för hårt bara så du tappar lusten sen, men tycker du det är kul så är det nog ingen fara ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen! :)

KL

Jag är extremt obeachig av mig idag... Sov till kl 11 och vaknade med massor av träningsvärk efter passet igår morse. Lunchade med min date på stan och åt en veggieburgare med ajvar relish som var så god att jag nästan blev lite religiös. Tog en sväng på stan, gick sedan hem och städade lägenheten och här sitter jag nu sen en timme tillbaka. Är inte det minsta middagssugen efter den stora och sena lunchen men har lovat att göra pannkakor åt mina lägenhetskompisar till filmkvällen ikväll, så eventuellt blir det pannkakor till middag rätt och slätt. Tja, det innehåller ju i alla fall... protein? :p

Hoppas ni andra också har haft en finfin lördag!
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen.

kl.

På dagens motion skrivs fem km powerwalk upp. De sista två veckorna har verkligen inte varit bra träningsmässigt eftersom jag blev sjuk, men en snabbtitt i kalendern visade att jag trots allt rört på mig mer i oktober än vad jag gjorde i september. Alltid något.
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen hit! Och smidigt med ett väldigt konkret mål, i och med nyårsklänningen. ;)

KL

Jag har träningsvärk från armhävningarna. Så jävla värt det! Framsida axlar och bröst fick sig en känga.
Idag har jag värmt musklerna genom att kratta löv och släpa dem till komposten på en presenning. Jämfört med för två veckor sen när löven var torra så var det ruskigt tungt. Sen har jag röjt lite i uthuset, och gått 2,8 km + ca 1,5 km i skogen. :)

Ätit pizza igår och idag, men i moderata mängder. Endast två slices per dag (idag blev det bara en banan till lunch...), och en liten cupcake till efterrätt idag. Rätt bra, med tanke på att här finns allehanda kakor, cupcakes, muffins och saltade nötter att tillgå... :cautious:
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad skoj det låter med svartrejs :D! Och vad duktigt att kämpa runt två mil, själv undrar jag om mina kära bindvävs- och leddelar hade pallat den distansen.

Ja, svartrejs brukar vara en höjdare. Avslappnad stämning samtidigt som tävlingsnerverna gör sig påminda vilket är en skön adrenalinkick :).

Om du springer 11 km idag utan problem så är ju 2 mil inte så väldigt långt borta med rätt träning? Om du skulle vilja alltså!

Åh jag håller med. Man vet så väl, men ändå är det så svårt.

Din helg låter rolig! Bra jobbat att du tog dig igenom löppasset även fast det kändes tungt :)

Det som fascinerar mig mycket med den här tråden är öppenheten kring såna svårigheter (att man tycker att man ätit för mycket/för lite, känner ångest osv). Jag rör mig mycket i "träningskretsar" både IRL och virtuellt, och där tycker jag att det är väldigt mycket upprätthållande och yta och ganska lite ärlighet om sånt som faktiskt är svårt för de allra flesta människor. Att hitta och hålla en balans mellan livets olika komponenter till exempel. Jag har ganska svårt för att prata om sådant jag också och faller ofta in i rollen som "den duktiga tjejen med världsbäst självförtroende", men under ytan är det inte alltid så.

Du är min hjälte! Den dagen jag springer 19.7 km dagen efter benpass med låg puls kommer jag skatta mig lycklig;)

Man kan säga att det tagit mig ungefär 10 år av trial end error för att bygga upp en kropp som klarar den typen av saker :).

Åhejsan som jag sprang in i väggen den här veckan....påminde mig verkligen om att man måste lyssna på kroppen! Har tränat mycket de två senare månaderna med 2 pt-pass i veckan och en rejäl mängd löpning. Efter mätningen av hur mycket jag gått ner etc förra veckan blev jag väl förmodligen övertaggad för jag vill så gärna se resultat. Jag har liksom läst, andas, ja ALLT om träning den senaste tiden. Förmodligen blev det för mycket och efter 1,5 mils promenad söndag, 8 km löpning måndag, hårt pt-pass tisdag och löpning onsdag så la min kropp ner helt.

Fick panikont i magen, pulsen var hög och jag fick lov att åka hem från jobbet för det svartnade för ögonen och magen svällde upp som en ballong. Jag har haft liknande symptom i stressiga perioder förr så jag kan liksom känna igen mönstret. Nu måste jag bara hitta tillbaka till att träna för att stärka kroppen, äta ordentligt och framförallt vila.

Har vilat i två dagar nu så jag känner mig betydligt bättre! Ser fram emot en ny träningsvecka:d

... och med anledning av detta: det tar som sagt tid att vänja kroppen (och psyket med för den delen). Låter som du höjt din träningsmängd/intensitet ganska mycket på kort tid? Jättebra att du kunde ta ett steg tillbaka; jag vet precis hur lätt det är att lassa på för mycket för att man är motiverad.

Får jag fråga anledningen till att du kör ett långpass dagen efter ett backintervallpass? Blir lite nyfiken då det i mina ögon ter sig som ett märkligt upplägg.

En högst berättigad fråga! :) För det första hade det gått mer än 24 timmar mellan backintervallerna och långpasset då jag sprang det förstnämnda igår morse. För det andra är jag väldigt träningsvan och jag anser mig ha rätt bra koll på vad min kropp pallar. Att springa runt 2 mil i lugnt tempo är heller ingen jättebelastning för min kropp - jag skulle inte säga att det är mitt lättaste träningspass den här veckan, men bland de lättare. Därför lägger jag långpasset efter en av veckans lite hårdare dagar. För det tredje är jag inne i en period just nu då jag medvetet tränar ner kroppen, för att därefter via lite extra - så kallad superkompensation.

Gick det att förstå det märkliga upplägget? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Woho! räknade ihop mina poäng från HP nu och kom upp i 70% rätt.
Inte illa pinkat, eftersom jag inte hunnit plugga något är är värdelös på matte - kan inte ens gångertabellen.

Satsar dock på att göra ett till i vår, för det var ganska roligt :D Och då ska jag hinna plugga matte innan, det var på den delen nästan alla fel satt.

Var iväg och red sen. Körde ett pass mestadels utan stigbyglar och i trav. Det kändes i magmusklerna kan jag lova! Dessvärre kändes det även i ena knät (det som inte gjorde ont senast...)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag glömde ju redovisa det bästa:
Köpte nya ridbyxor som innan gymkortet köptes satt lite väl tight. Sen har jag inte använt dom förrän idag. Dom sitter inte för tight längre :D
(och nu äter jag godis, men det är faktiskt lördag och jag har inte ätit godis på länge, fan vad duktig jag varit :D )
 
Sv: Beach 2014 del II

Då klår mig med hästlängder, jag klarar inte ens att räkna ut enkla saker just nu. Eller nä, kan inte ens tänka ut HUR jag ska räkna det, än mindre göra... Känner mig grymt korkad... :( Men, på tisdag börjar jag äta!
 
Sv: Beach 2014 del II

Det som fascinerar mig mycket med den här tråden är öppenheten kring såna svårigheter (att man tycker att man ätit för mycket/för lite, känner ångest osv). Jag rör mig mycket i "träningskretsar" både IRL och virtuellt, och där tycker jag att det är väldigt mycket upprätthållande och yta och ganska lite ärlighet om sånt som faktiskt är svårt för de allra flesta människor. Att hitta och hålla en balans mellan livets olika komponenter till exempel. Jag har ganska svårt för att prata om sådant jag också och faller ofta in i rollen som "den duktiga tjejen med världsbäst självförtroende", men under ytan är det inte alltid så.

Just detta älskar jag med den här tråden! Även om vi gärna öser beröm över de som klarat av någonting så finns det inte så mycket prestige liksom, jag tycker i alla fall inte det. Det känns som att de flesta är trygga med att det är okej att gå in i tråden och skriva vilken dålig karaktär man har haft idag, eller gud vad svag jag kände mig under passet. Skön kontrast till all hälsohets man träffar på i andra sociala medier. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Bra jobbat! :)

Ninnurur, förstår att du längtar till tisdag :D Hur ska upplägget se ut då? :)

Kl

4,2 km promenad blev dagens motion. Jag har varit duktig med maten, klapp på axeln för det! Ska kämpa för att bibehålla hyfsade matvanor nu när det blir mörkt och kallt... Lättare på sommaren :p
 
Sv: Beach 2014 del II

En högst berättigad fråga! :) För det första hade det gått mer än 24 timmar mellan backintervallerna och långpasset då jag sprang det förstnämnda igår morse. För det andra är jag väldigt träningsvan och jag anser mig ha rätt bra koll på vad min kropp pallar. Att springa runt 2 mil i lugnt tempo är heller ingen jättebelastning för min kropp - jag skulle inte säga att det är mitt lättaste träningspass den här veckan, men bland de lättare. Därför lägger jag långpasset efter en av veckans lite hårdare dagar. För det tredje är jag inne i en period just nu då jag medvetet tränar ner kroppen, för att därefter via lite extra - så kallad superkompensation.

Gick det att förstå det märkliga upplägget? :)

Jadå, det gick att förstå. :)

*kl*

För egen del har veckan varit ganska lugn, men nästa vecka blir det lite mer drag. Planen, som troligtvis lär spricka sett till innehåll men inte till mängd, ser ut som följer:

Måndag: Spin puls (korta intervaller).

Tisdag: Eventuellt ska jag prova cirkelfys, annars blir det löpning och yoga.

Onsdag: IntervallFlex på Friskis (ska prova ett sånt pass för första gången imorgon).

Torsdag: Spinning.

Fredag: Lite löpning, lite yoga.

Lördag: Spinning.

Söndag: Lite löpning, 75 minuter på trainern, lite yoga.

Mycket cykel blir det, men det är kul :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Det som fascinerar mig mycket med den här tråden är öppenheten kring såna svårigheter (att man tycker att man ätit för mycket/för lite, känner ångest osv). Jag rör mig mycket i "träningskretsar" både IRL och virtuellt, och där tycker jag att det är väldigt mycket upprätthållande och yta och ganska lite ärlighet om sånt som faktiskt är svårt för de allra flesta människor. Att hitta och hålla en balans mellan livets olika komponenter till exempel. Jag har ganska svårt för att prata om sådant jag också och faller ofta in i rollen som "den duktiga tjejen med världsbäst självförtroende", men under ytan är det inte alltid så.

Just detta älskar jag med den här tråden! Även om vi gärna öser beröm över de som klarat av någonting så finns det inte så mycket prestige liksom, jag tycker i alla fall inte det. Det känns som att de flesta är trygga med att det är okej att gå in i tråden och skriva vilken dålig karaktär man har haft idag, eller gud vad svag jag kände mig under passet. Skön kontrast till all hälsohets man träffar på i andra sociala medier. :)

Jag håller med er båda två på varenda punkt. Jag har verkligen luftat saker i den här tråden som jag knappt velat erkänna för mig själv förut, och det har hjälpt mig otroligt mycket. Jag har inte bara fått pepp, tröst och kloka inputs; jag har också märkt att det har gjort det lite lättare för mig att prata om sådant här även med folk IRL. Jag har aldrig nämnt mina funderingar och bekymmer för någon i verkliga livet förut, men efter att ha diskuterat dem här har jag faktiskt nämnt dem och snuddat vid dem lite lätt när jag pratat med vänner om träning, mat osv. Jag har fortfarande inte "erkänt" och diskuterat det helt och hållet med någon, men det känns i alla fall lite lättare att närma sig ämnet och jag har kommit närmare mig själv och mina tankar på något märkligt vis känns det som. Och som Zassoo säger; precis som man kan hoppa in och skriva när man mår riktigt dåligt och känner sig sämst, så kan man också gå in och skryta om hur jäkla grym man var på gymmet idag eller hur gott det var att trycka i sig choklad hela dagen! :p Bara den senaste veckan tror jag jag har lyckats posta minst ett inlägg av varje sort; några stycken då jag mådde dåligt, hade ångest behövde pepp; några där jag peppade andra och ställde frågor; några där jag stoltserade lite med min egen träning och ett där jag helt enkelt skrev att jag varit väldigt obeachig och gjort en massa annat istället för att tänka på hälsa & träning hela dagen!
 
Sv: Beach 2014 del II

Håller med, jag tycker det ofta är lättare att formulera sig i skrift också.

Kl
Affärsplan nästan klar och skickad till kompis för granskning! :) nu ska jag sova, imorgon blir det träning*2, 5(llångpromenad, hundlydnad och crosstraining), sen middag hos mamma.
Ledig och deadline för ansökan.

Gjorde jordens klantigaste vurpa idag. Har ett snyggt blåmärke på rumpan nu! Skulle ner för en brant stig. Regn och halt, lite klumpiga kängor och två hundar uppe i varv (ngn som körde backintervaller med stavar bredvid, kuuul sa unghunden och tog ut det på den vuxna :meh: ).
Inget springande med andra ord men 3 km promenad och ett spår till hunden fick vara bra nog trött efter jobbet.
 
Sv: Beach 2014 del II

Ajajaj det låter inte skönt :/

Kl

Ser att jag ligger etta i utmaningen (om än med bara en km från zass), kul! Tror att det blir en promenad idag med, mina ben känns fortfarande lite trötta så får ta det lite lugnt.

Nu är det vintertid och det kommer vara mörkt när jag kommer hem.0, inte jättekul känner jag:(
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh vad roligt när ens ansträngningar visar sig! Klart du ska njuta av lite godis på en lördag när du varit så duktig!:)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag trodde jag skulle ligga mycket längre ner i utmaningen men det verkar som att de flesta ligger lite lågt med promenerandet den här månaden :p

Kl

Idag ska jag prova IntervallFlex för första gången! Ska bli jättekul, men vad jag förstår kan jag räkna med rejäl träningsvärk imorgon :D Har ju kört Skivstång intervall, och om intervallerna är det minsta lika så kommer det bli jobbigt ;) Men jag ser fram emot det! Ska vara hos några vänner och plugga hela dagen, sen kör vi ett träningspass som belöning :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp