Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Kl.

Ah, fick till ett så bra ryggpass med sååå bra kontakt!
Det blev:
- Ryggresningar
- Latsdrag 30 kg
- Sittande rodd 27 kg
- Hantelrodd 10 kg
- Marklyft 50 kg
- Skivstångscurl 15 kg

8e93a6263d7611e39dd822000a1ddafb_8.jpg


Varit en bra träningsvecka :) kommer bli totalt 5 dagars styrke om jag nu inte är dyyyyyngbakis på söndag, hähähä.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad skönt med ett ordentligt pass!

Kl

En liten promenad på 3,5 km blev det, nu ska jag strax iväg och rida!
 
Sv: Beach 2014 del II

Lycka till med ridningen.

knapp.
Jag har också ridit idag, ett sånt där pass i paddocken där allting bara funkar (och det är en känsla man kanske inte alltid är bortskämd med när man rider en häst på tre och ett halvt, som bara är riden sen april och sen dess dessutom har haft sommarlov, hon är väl "riktig" riden i tre månader ungefär allt som allt). Hon har haft fruktansvärt svårt för galoppfattningarna i höger varv, vänster har däremot gått bättre redan från början, men idag gjorde hon klockrena fattningar. Det här är verkligen charmen med att ha en unghäst, se framstegen. :love:
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Jag gjorde ett skönt pass där jag testade gymmet på Xtra idag. De hade typ samma StarTrac-maskiner som finns på f24/7 med några variationer. Bla en cykel där man sitter på en stol, en äldre version av denna
14-175x200.jpg

men jag tyckte mest att jag halkade av sätet hela tiden och kunde inte fokusera på cyklingen. Men jag körde igenom alla maskiner i ca 40 min och avslutade på löpbandet sen så det blev strax under timmen totalt. Avslutade med 15 min i massagefåtöljen som var härligt skönt! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad kul att det gick så bra! Det där med att vara glad för små framsteg (vad gäller hästar) har jag också fått bekanta mig med på sista tiden, har hipp som happ blivit tillfälligt med häst :p En 2-åring, skygg och ganska ohanterad. Där får man verkligen vara glad för minsta lilla! Idag var jag överlycklig att jag fick borsta honom på rumpan :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har haft en bra dag :) Var iväg till medryttarhästen, red ut en sväng i det fina vädret. En promenad blev det också, 5,3 km. Skönt, länge sen jag tog en lite "längre" promenad!
 
Sv: Beach 2014 del II

Känner igen det där. Jag jobbade med min två månader tidigare än vad jag officiellt köpte henne, hon var lite drygt ett och ett halvt år gammal då, och hade aldrig någonsin blivit borstad, ledd i grimma eller stått uppbunden. Där kan vi snacka om att framstegen var väldigt, väldigt små. :p Nu är det snart två år sen, och det känns helt otroligt att det ens är samma ponny som idag, mycket motvilligt visserligen, gick med på att spola frambenen med vattenslangen och som jag kunde slänga på ett täcke lös inne i boxen.

Vad är det för häst du ska jobba med?
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, det var inte dumt! Resten av dagen har jag dock inte alls mått bra av någon anledning, tror att det kan bero på extrem trötthet efter en tuff vecka... Fick någon sorts blodsockerfall i eftermiddags och var tvungen att sätta mig ner mitt i korridoren med huvudet mellan knäna för att allt bara snurrade och hjärtat galopperade. Kände mig lite skakig och nästan lite febrig efter det, så jag gick hem så fort jag fick möjlighet och bänkade mig i soffan med lite choklad, kaffe och annat jag egentligen inte borde stoppa i mig. Det känns bättre nu, men vad jag egentligen behöver är nog en riktigt god natts sömn!
 
Sv: Beach 2014 del II

Chili: Shit vad duktig du är, och vad härligt att du börjat märka skillnad sådär! Jag hade aldrig fixat så många armhävningar på en gång tror jag, jag fixar väl typ 15 st och sedan är jag död... Hur mycket vila hade du mellan varje omgång? Jag vill verkligen bli bättre på det nämligen, så det hade varit kul att höra hur du gör!

Oj, tack så mycket! :) Jag har alltid haft mycket styrka men dålig uthållighet. Men jag har tappat så oerhört mycket styrka eftersom jag inte tränar längre. Men jag gjorde dem dels först 5x5x10 på mitt rum och tänkte nöja mig där. Men sen kollade jag på tv och gjorde resten av armhävningarna av ren rastlöshet. :p De sista 20 gjorde jag av ren envishet eftersom jag blivit svagare, förr klarade 20 från ingenstans men nu är det verkligen på håret... :meh: Jag blir sjukt envis och bara ska.

Det finns ett träningsprogram som heter 100 pushups, då ska man klara av att göra 100 st efter 6 veckor. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
Känns lite bättre nu :) fördelen med att ha ett jobb som jag nästan alltid blir på bra humör av! Referensproblemet löst och jag är lite mer peppad inför stressig dag på jobbet imorgon. Nu ska jag iväg och storhandla innan jag får ta kväll!

Apropå ingenting, var har Mammas tagit vägen?
 
Sv: Beach 2014 del II

Känner igen det där. Jag jobbade med min två månader tidigare än vad jag officiellt köpte henne, hon var lite drygt ett och ett halvt år gammal då, och hade aldrig någonsin blivit borstad, ledd i grimma eller stått uppbunden. Där kan vi snacka om att framstegen var väldigt, väldigt små. :p Nu är det snart två år sen, och det känns helt otroligt att det ens är samma ponny som idag, mycket motvilligt visserligen, gick med på att spola frambenen med vattenslangen och som jag kunde slänga på ett täcke lös inne i boxen.

Vad är det för häst du ska jobba med?

Det är en islandshäst, valack på 2 år. Historien är ganska lång :p men ja, egentligen är det inte jag som ska jobba med honom utan min sambos mamma som är hästtränare. Men hon var tvungen att åka iväg akut i några veckor pga en sak som hände, och hästen hade ingenstans att ta vägen och dessutom ville ägaren att han skulle stå kvar här och bli fortsatt tränad när sambons mamma kommer hem. Och eftersom jag (och sambon, som också är hästvan) har hållt på med hästen en del, han litar på oss, så fick han stå kvar. Så jag ska inte göra några svåra saker med honom utan bara fortsätta den allmänna hanteringen och få honom tryggare. Bara att han faktiskt blir hanterad varje dag gör skillnad. Han har stått hos oss i en dryg månad och det är först den senaste veckan man kan se att han verkligen börjar öppna upp och bli nyfiken istället för att backa så långt han kan och knipa med ryggen. Vi tar det i små steg! Men jag har gjort mig populär genom att klia honom med en liten gummiskrapa :D Det är underbart tycker han, "tapir-näsan" kommer fram varje gång :rofl:

Eh ursäkta OT tråden :o
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad mysigt att bli med häst sådär :love:!!!! Jag är medryttare på en kompis häst och var ute där idag, och vilken lisa för själen det är!!!! Sen transporterade jag mig hem och sprang 10,5 km. Milen gick på strax under en timme!! Det blev alltså rejält tränat idag; 7 km gång, 45 min dressyr, samt 10,5 km löpning. Gosh alltså vad värt det är att motionera bort stress.
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
1800 kr fattigare och har handlat mat för typ hela månaden :)
Räkpasta till middag, och så börjar man jobba tidigt imorgon igen. .
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Promenerat häst och hund i skogen idag, får räknas som motion. Ryggen känns bättre men ländryggen är öm, vet inte om det är normalt. Får se hur det känns imorgon. Känner jag vill spriiiinga!!! Hålla mig på min kant ett dygn till var det...
 
Sv: Beach 2014 del II

Det var inte så att sätet satt för långt bak för dig? Det är en cykel med säte som finns på gymmet här också och det funkar jättebra för mig, man får väl sitta såpass nära pedalerna att benen inte sträcks ut bara. :)

Muppia: Det är normalt. En kiropraktor "knäcker loss" allt försvar din kropp byggt upp runt skadan, vilket ju gör det extra viktigt att inte anstränga sig efteråt då det gör mer skada än nytta i det läget. Jag har visserligen inte varit hos nån kiropraktor själv utan bara naprapat, men så fungerar kiropraktik på hästar i alla fall, så jag antar att det är samma för människor. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp