Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Jag överlevde gårdagen och har lovat både mina föräldrar och min terapeut att inte skada mig själv. Jag har svårt att prata om sådana här saker med dom i vården för jag har aldrig riktigt känt att jag kan lita på någon där. Jag kan berätta lite men inte fullt ut.

Nu ber min terapeut mig att lita på henne, våga berätta och vara ärlig, försöka att inte känna mig tvingad att hålla uppe den glada och pigga fasaden i dagvården eller bland folk i min omgivning. Ingen förstår nog riktig hur jobbigt jag har med maten för jag är inte den som vägrar äta, springer iväg eller gör en massa saker och att jag är så trött och nere märks inte lika mycket för att jag försöker vara aktiv och hålla igång mig själv. Nu börjar folk se på mig ibland att jag är väldigt deprimerad, det blir svårare och svårare att dölja det, orkar i korta perioder ibland och vissa dagar men andra gånger går det inte alls. När jag är själv kraschar jag oftast totalt av utmattning efter att jag försökt vara "normal".

Det är svårt att lita på någon helt, men jag ska försöka lita på terapeuten. Är det någon jag kan lita på inom vården så är det nog henne. Jag är så rädd bara för att öppna mig och sen inte få gå kvar i behandlingen, eller att inte uppfylla deras krav och få sluta och sen börja om på nytt igen med en ny behandlare eller stå ensam kvar utan behandling precis när jag börjat komma igång med att jobba med allt jobbigt, eller att bli tvångsinlagd.

Tillbaka till trådens ämne, gårdagen blev lite fel med mattider och allt eftersom jag var så deppig och trött och ur fas med allt. Var livrädd för att terapeuten skulle bli arg på mig för att det blev så fel men det blev hon inte, hon sa att det var bra jobbat av mig för att jag ätit och gjort det jag skulle även om det inte blev exakt som bestämt. Idag har det gått ok, har en massa ångest för middagen nu och vill ta tabletter men ska försöka stå ut för jag vet att min pappa kommer lite efter sju så tills dess borde jag väl klara mig?

Har klarat av utmaningsmat till lunchen både igår och idag!!!
Vad duktig du är som fixade utmaningsmat!

Jag hade tänkt att sätta igång med löpningen idag men åt en morot på fastande mage efter skolan och det bidde katastrof såklart. Fick asont och reversiringen från det skedde typ nu (=fett sent) så jag fick ställa in mina planer. Men jag hade "avancerad hjärt- och lungräddning" i skolan och fick springa runt en hel del där tidigare :D, det är mycket jobbigt att komprimera!!! Och jättestressigt när man ska läsa av EKG och ordinera rätt behandling vid olika typer av hjärtstopp men jävligt bra att kunna :).

Imorgon ska jag ut och rida, kaaaanske hinner springa efteråt! Har lust att kicka igång mig själv nu!
 
Sv: Beach 2014 del II

knapp

Nu har jag äntligen upplevt lite PEPP! Första gången på evigheter.
Jag tror det är för att jobbet har varit mer fysiskt krävande. Varje morgon senaste veckan har jag fått slita för kung och fosterland, i ställningar som motsvarar ett oergonomisk marklyft. Idag blev jag alldels yr av ansträngningen. Ovanpå detta blir det mycket lyft och släp och bärande.

Och det märks redan. Nånting har hänt med ryggen. Jag har känt en stoltare hållning och mer styrka. Jag har skött maten bättre, inte ätit snask och magen är inte uppblåst längre. Ikväll kände jag mig stark, och det resulterade i;
5x5x10x5x5x10x20 armhävningar (vanliga, på tå)
En massa crunches/situps
En massa rumplyft

Gjorde annat emellan så detta var väl utspritt på en timma, ungefär. Jag älskar armhävningar. Känner mig så jävla stark, och det var precis vad jag behövde. TAGGAD på att må bättre, känna mig stark, vara stolt över mig själv. Nu kör vi!
 
Sv: Beach 2014 del II

Chili, Vad härligt det låter!! :bump: Heja, heja! Underbart att känna peppen!

Jenka, hoppas du får en bättre dag idag. Någon särskild anledning till att igår kväll blev jobbig? :(

KL

Ingen motion ännu, men jag tänker på maten och valde att äta hemma igår innan jag och några kompisar skulle till ett studenthak och käka. De hade bara hamburgare och kött med pommes, bea o.s.v. så det kändes inte så bra att synda andra dagen efter en nystart ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Härligt med pepp och vad stark du är som kan göra så många vanliga armhävningar!!:)

Idag ska jag rida men försöka hinna med en promenad mellan jobbet och ridningen. Det blir tajt men det kanske går:)
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack allihopa! Får se om det sätter in nån träningsvärk sen, än så länge är det lugnt!

Har även jobbat med hållningen på mina promenader, spänt magen och haft en stolt hållning. Det är bara positivt. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Kiropraktorbesök och jag ångrar att jag inte sprang igår för nu har jag 48 timmars träningsförbud :p får se om jag orkar följa det :crazy: Det var på vippen att jag inte fick rida men fick tillstånd imorgon. Bara för jag vill vara "snäll" tänkte jag att jag kunde vänta till lite senare på kvällen. :p Får bli ett tidigt pass på söndag så hinner jag vila i åtminstone över 24 timmar till måndagens klubbträning.
 
Sv: Beach 2014 del II

Oj! Var du så knackig?

*kl*
Härlig höstdag här idag! Ska nog ta mig till gym senare under dagen. Alldeles själv, bara jag och svetten :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Sista disken i ländryggen var visst lite framskjuten samt jag var knackig på grund av att alla mina muskler på ryggen (fick beröm för starka muskler) hade komprimerat ryggraden lite :D

Vi märker hur det blir sen. Jag vet inte hur lång tid det tar innan man märker resultat, just nu känns ryggen avlastad men inte mer speciellt än så.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Ännu mer skön träningsvärk idag :D Sådär lagom liksom, går inte som en stelopererad men det känns i nästan varje rörelse. Idag är planen ridning och promenad, däremellan tentaplugg så motionen behövs verkligen för att rensa hjärnan.

Förresten: Vi har fått tillbaka vattnet!!!! :banana: Herregud alltså vad skönt. I mer än en månad har vi levt utan att ens kunna spola i toaletten normalt... Det blir dock ganska hård ransonering ett tag framöver ändå, inte använda mer vatten än nödvändigt. Men ändå! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Var försiktig med diskarna! Jag har ett lågt sittande diskbråck och det gör helt vidrigt ont ibland :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Hej och hå, här går det undan när man tar en datorfri dag minsann!

Quelina: Du är, som alla andra säger, otroligt duktig som forsätter att utmana dig med maten och som fortsätter att skriva av dig om hur du känner här. Lite trist att du inte känner att du kan lita på vården, men jag hoppas att det förändras snart. Kan det kanske hjälpa om du berätta för t.ex. terapeuten hur du känner inför det också, att du är lite ängslig och inte känner dig helt trygg?

Jenka: Jobbigt med en dålig kväll! Jag avskyr att bli på dåligt humör på kvällstid, för då har jag så himla svårt att komma tillbaka på banan igen och så sover jag dåligt. Det är lite lättare om man får hela dagen på sig att muntra upp sig liksom, men på kvällen känns allt tusen gånger värre! Hoppas det känns bättre idag :)

Chili: Shit vad duktig du är, och vad härligt att du börjat märka skillnad sådär! Jag hade aldrig fixat så många armhävningar på en gång tror jag, jag fixar väl typ 15 st och sedan är jag död... Hur mycket vila hade du mellan varje omgång? Jag vill verkligen bli bättre på det nämligen, så det hade varit kul att höra hur du gör!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag vill också gå till kiropraktor!!! Men vad surt att du inte får träna på 48 timmar!!!

KL
Deltog i ett gratis träningspass i parken här igår kväll! Body strong hette det. Vi började med parövningar med ett gummiband, gick igenom överkroppen och armar men även lite ben. Efter det gjorde vi olika sit ups och balansträning och avslutade med några yogapositioner och streching. Det var riktigt skönt att göra lite styrka, har inte haft allt för mycket träningsvärk heller, men jag känner att det kommer smygande nu ;) Men jag har vart ute och snorklat hela dagen idag, det kanske har mjukat upp kroppen lite extra, så jag hoppas att jag inte kommer vara för stel imorgon...
 
Sv: Beach 2014 del II

Tjoho! Gratulerar! :banana:

KL

Idag är det jag som har en sådandär underbar morgon som Trollunge hade igår! Förvisso har jag inte bakat något bröd (skulle väldigt gärna vilja, men mitt studentkök är inte riktigt vad det borde vara...), men aktiv har jag varit i alla fall! Jag klev upp i ottan och masade mig iväg till ett cirkelträningspass på gymmet som började 06.45. Var inte särskilt motiverad - speciellt inte med tanke på att det hällregnade ute - men pallrade mig dit i alla fall och svettades som tusan i 45 minuter. Jäklar i min lilla låda vad det svider i musklerna! När jag promenerade hem hade solen fortfarande inte gått upp än och det regnade fortfarande, så en varm dusch satt fint. Nu har jag bänkat mig med tända ljus, en kopp av min lyxiga varma choklad från Hotel Chocolat och Melissa Horn i högtalarna och laddar upp för en promenad till universitetet och dagens första föreläsning. I feel gooood! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha tackar :D Apropå armhävningar så kan jag inte göra en enda "riktig", dvs på tå och hela vägen ner. Kan göra mellan 5-10 st (beror på dagsform) "halva", dvs jag gör på tå men kommer bara halvvägs ner för att orka upp igen :p Jobbar på det!

Åh vilken härlig morgon!
 
Sv: Beach 2014 del II

Ta det på allvar, ryggen ska man vara rädd om. 48 timmars vila är ingenting jämfört med vad det kan bli om man inte lyssnar på inrådan och sin kropp (framförallt). Tro mig, att vakna vissa morgnar och inte kunna gå pga ryggsmärta så man inte ens kan sköta sitt jobb är inte roligt...
 
Sv: Beach 2014 del II

Ta det på allvar, ryggen ska man vara rädd om. 48 timmars vila är ingenting jämfört med vad det kan bli om man inte lyssnar på inrådan och sin kropp (framförallt). Tro mig, att vakna vissa morgnar och inte kunna gå pga ryggsmärta så man inte ens kan sköta sitt jobb är inte roligt...

Absolut! Jag har haft känningar i ländryggen som försvunnit under en period, nu är den tillbaka efter besöket. Jag kommer inte rida eller träna idag och försöka ta det så lugnt jag kan imorgon, ska byta däck och det lär bli en del bilmek.

Jag känner efter ordentligt, det lovar jag :)
 
Sv: Beach 2014 del II

+Mineur
Inte bättre idag tyvärr :(
Dels håller jag på med en stipendium/samarbetsansökan (typ) som både gör mig stressad och ger mig ångest. Den ska vara inne på söndag, jag har lite ont om tid, prestationsångest och vet inte vilka referenser jag vill använda.
Dels är min unghund ruskigt jobbig för tillfället och så är jag på dåligt humör bara i allmänhet.

Har startat dagen med en skogspromenad med musik och hundar i fint väder. Hjälptr inte riktigt tyvärr. Sitter på pendeln nu och har tagit tag lite i det iaf så nu börjar jag lugna mig. Måste äta något på väg till jobbet också, missade visst detaljen frukost...
 
Sv: Beach 2014 del II

Låter som en väldigt trevlig start på dagen!

Kl
Ser fram emot träning på söndag. Känns som om jag behöver det. Lär tyvärr inte ha tid innan dess, ev en joggingtur och lite hemmastyrka imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp