Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Gör en halloweenpumpa och ta vara på kärnorna! Mamma tog hand om de jag gröpte ur och har rostat dem, en plåt med herbamare och en med lite chili. Det blev massor! :D Och är toppen att knapra på framför tvn :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Fast det där låter inte som att det är just laktos som är problemet.

Qelina: Skrämmande hur klantigt folk som jobbar med anorektiker kan uttrycka sig. Visst, jag förstår hur de menar (utom den senaste) men väldigt dumt.

Mineur: Jag hade avbokat ena benpasset och lagt in ett gympass med andra muskelgrupper istället. Eller möjligtvis kondition men det blir ju gärna samma muskler ändå.
 
Sv: Beach 2014 del II

De slängde vi. Plockade bort alla kärnor och sköljde rent dem (lite pill), strödde ut på plåt med bakplåtspapper, kryddade och körde i ugnen på 175 grader i 20-30 min, tills de var genomtorra.
 
Sv: Beach 2014 del II

+ cherie, Chili och Wysiwyg:

Japp, det blev att jag avbokade morgondagens benpass och kör enbart på fredag morgon istället. Jag var nyss på gymmet och körde lite kondition, och även om det var lite skönt att mjuka upp musklerna lite kände jag verkligen hur trötta de var och hur de skrek efter vila efter bara ett par kilometer. Blir nog ett lugnt mage/armar/rygg pass imorgon istället. Tack för er input! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Oj vad snabbt det går i tråden, som vanligt är det svårt att hänga med om man missar någon dag eller två.

Jag mår ganska så uselt. Igår var jag tvungen att lämna ifrån mig ett par burkar av min medicin (benzo) till min mamma eller så skulle min terapeut ta dem eftersom jag var svag nog att berätta att jag ville ta fler tabletter än jag får så att jag däckar totalt. Gör det ibland för att jag inte orkar med ångesten och livet. Några gånger har mina föräldrar eller kompisar anat oråd om dom inte fått tag på mig och kommit hem till mig och försökt skaka liv i mig utan att lyckas och dagen efter har jag inte haft en aning om att dom varit där.

Igår tog jag flera tabletter på morgonen när jag kom till dagvården och fler när jag kom hem. Lämnade ett par burkar till mamma men har fler kvar hemma än hon vet, det känns bara så tryggt att ha dom här, måste lämna in alla utom en burk enligt min terapeut. Men det är så skönt att för en gångs skull bara få vila lite från allt, bara ett tag iaf, det är därför jag tar dom. Inte för att dö utan för att kunna överleva på något vis, ta mig igenom allt.

Jag vet inte, jag känner mig bara mer och mer deprimerad igen. Dom säger att varje tablett för mycket som jag tar är en överdos för min svaga kropp, den är inte lika stark som andras och jag äter redan extremt, extremt mycket mediciner. Men just nu bryr jag mig inte så mycket om ifall jag skulle dö eller inte. Men blev påmind igår från tjejerna på dagvården att det skulle vara hemskt för mina föräldrar att hitta mig död och att det skulle göra så många personer och min hund ledsna. Och det är nog så insåg jag, jag kan inte göra så mot dom.

Har svårt att motivera mig att gå upp på morgonen, somnade liggandes på kökstolarna nu på eftermiddagen och allt känns helt meningslöst.

Jag äter iaf, jag har gått upp den vikten jag tappat och jag utmanar mig med maten, provar nya saker och äter läskigare mat. Men allt känns skit iaf. Är rädd för att inte orka behandlingen, inte pga ätstörningen utan för att jag är så trött, deppig och håglös.
 
Sv: Beach 2014 del II

Men herregud, är folk inte riktigt kloka eller? Fruktansvärt okänsligt och osmakligt att säga sådär till någon, oavsett hur frisk han eller hon är/ser ut att vara! Jag beundrar dig som kan titta tillbaka på det och inse att det faktiskt bara var skitsnack från deras sida, jag kan inte ens föreställa mig hur mycket mentalt jobb du måste ha gått igenom för att nå dit!

Jag känner som sagt att jag kommit upp ur min svacka så smått igen, även om jag fortfarande blir ledsen och upprörd om jag tillåter mig att tänka tillbaka. Så jag får helt enkelt se till att hålla tankarna sysselsatta med annat så gott det går! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag vet inte vad det är, han har inte kollat upp det, men det märks inte om han använder laktosfria produkter, så något samband bör det ju ha.

Qelina, jag blir mörkrädd av att läsa vilka okänsliga kommenterar du har fått, från människor som dessutom arbetar med personer med ätstörningar. :banghead: Ta hand om dig!
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, jag har också reagerat mer på varma mjölkprodukter. Men inte alltid. Nåt av det absolut värsta har alltid varit kebabsås - som är så gott! Bearnaise är också illa. Så jag tror jag är mer känslig mot fettet än laktosen.

Sen får jag även ont i magen om jag bara äter kött och sallad, utan kolhydrater. Blir även jättesnabbt hungrig igen, även om jag äter massor med kött och verkligen blir mätt. Jag tror det bästa min kropp vet är kött, pasta, potatis, ris och mackor. :p
 
Sv: Beach 2014 del II

knapp!

Precis kommit hem från en timme på gymet (eller, precis, det tar ju en stund att läsa ikapp;)). Körde rygg (två olika sorters roddmaskiner + hantelrodd, haha massa rodd:D), biceps (bicepcurl med z-stång samt med stång i cc) samt triceps (pulldowns med rep och den där man drar repet över huvudet). Gjorde mig riktigt ovän med z-stången, har aldrig gillet den jäveln men idag skadade jag dessutom min tumnagel på den, höll på att bryta av halva nageln :rage: (fråga mig inte hur:cautious:). Oh well:p

Det är iafganska bra att träna med sambon för han älskar att träna biceps o bröst o sånt tråkigt medan ben är en klar favorit för mig och det är det han tycker sämst om;) Så vi kan förhoppningsvis peppa varandra lite där..

Imorgon är planen löpning. Bara hoppas att det inte spöregnar!
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh det gör mig så ledsen att läsa det där :cry:. Försök, försök, försök att kämpa!!! Tänk på det du älskar allra mest försök att aktivt mana fram det som finns i ditt liv som är gott, så att du får något litet incitament för att orka. Livet finns någonstans bakom många knutar. Och det är fint i sina stunder.

Idag fick jag veta att en av "mina" patienter på avdelningen har en hjärntumör, och det var väl inget "underligt" i sig, jag vandrar ju omkring på en avdelning där alla patienter är svårt sjuka, men det var så definitivt på något vis :cry:. Och jag, som student, fick liksom röntgensvaret tidigare än både patient och anhöriga.

Jag har inte hunnit läsa ikapp, och jag har blivit lite småförkyld. Hade föreläsning om hjärtmuskelinflammationer idag så jag var inte vidare pigg på att träna trots en väldigt liten infektion i kroppen :p. Men imorgon blir det nog åka av igen!

Förlåt att jag inte kollar tråden ordentligen btw, jag har inte så våldsamt mycket datortid :(.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Min träning sket sig totalt idag. Har försökt fixa med arbetsförmedlingen men det går verkligen inte och det är sjukt användarovänligt. Så nu är jag gråtfärdig och har huvudvärk istället :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad kul att träna och peppa tillsammans med nån! Det går ju att nå så mycket längre då.

Mineur: Skönt att höra att du börjat hämta dig efter bemötandet från ptn. Förstår delvis din känsla, det finns ett pt-paket på mitt gym där det ingår två kroppsmätningar (gissningsvis en i början och en några veckor senare) och jag känner bara "Näääää, varför det? Jag vill inte veta!!".

Chili, Jenka, Kiwi m.fl.: Intressant att ni tar upp det här med laktosintolerans. Jag har börjat fundera på om det är något sådant som spökar, jag känner mig ofta ballongaktig. Men jag har inte riktigt lyckas koppla den uppblåsta känslan till någon specifik mat, så jag hoppas att det inte är laktos, jag älskar ju mjölk och ost. :( Ni som är känsliga/intoleranta, hur yttrar sig det, och hur snart efter att ni har ätit något olämpligt dyker det upp?



I övrigt har jag fått en liten motivationssvacka igen. Det är svårt att tajma de roliga passen på gymmet med jobbet, måste stressa lite för tidigt från jobbet för att hinna med. Det är inte så kul att gymma själv och jag känner mig fortfarande för feg för att gå in bland de fria vikterna, även om jag tycker det är roligt att träna där (kl. 06.30 på morgonen....). Jag är lite frustrerad för att jag inte hittar nån bra form för konditionsträning, jag vill (vågar?) fortfarande inte börja springa med min benhinna, men jag har inte hittat något som är lika roligt som löpning.

Fick med mig en kompis ut på promenad ikväll, det var trevligt iallafall. Skulle gärna bli bättre på att promenera mer, men det känns inte helt bekvämt när det är mörkt i en stad jag inte känner så väl...

Hur som helst blir det pub på jobbet imorgon kväll, det ska bli skoj. Dessutom rockabilly-tema och jag är så glad över att få plocka fram en av mina fina klänningar, som jag annars inte tycker passar till vardags... :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag kan bli dålig inom minuter. Brukar väl hinna äta upp middagen, sen sätter det igång. Måste helt enkelt gå på toa. ;) Om jag inte kan göra det är det riktigt hemskt. Är svullen, gör ont, och magen gör stora ljud som ingen kan missa. Ibland är det som att sticka hål på en ballong, magen går från att vara helt svullen till att "säcka ihop", ackompanjerad av lite härliga ljud och det hela är väldigt synligt om man tittar. Sen arbetar den upp svullenheten igen och börjar om.

:meh:
 
Sv: Beach 2014 del II

Nej men stopp stopp stopp! :(

Ja, det vore hemskt för dina föräldrar om du skulle dö. Inte ett alternativ!

Lämna ifrån dig alla burkar utom en. Du är jätteduktig som utmanar dig själv med maten men du måste släppa medicinen också om det går till som du skriver. Eller ja, inte ta för mycket i alla fall.
Ångest är hemskt men det blir inte bättre att fly. Faktiskt.

Får du nån hjälp mot själva depressionen?

Stor kram!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är inte intolerant, men uppblåshet kan vara pga kolhydrater också (ja, nu vet jag att Chili skrev tvärtom. Man fungerar väl olika helt enkelt).

kl
Haft en riktigt peppig dag men just nu känner jag mig lite värdelös/dåligt självförtroende. Håller på med en stipendieansökan som är väldigt spännande men jag har en känsla av att jag "tävlar" mot extremt kompetenta människor och idéer. Nåja.

Blev ingen löpning (insåg att det var greys på tv, haha. Min stora tv-last!). Får bli imorgon bitti innan jobbet istället. Körde lite armhävningar och spänningarna i axlar och huvud släppte lite i alla fall. Skönt. Hade velat köra lite gummiband också (allt för att släppa på denna träningsvärk!) men hittade de inte :( VId närmre eftertanke vet jag ärligt talat inte om jag använt de sen flytten ens, gymkortet startade ju strax innan.
 
Sv: Beach 2014 del II

Glömde ju det viktigaste! Haha. Har, två dagar i rad, sagt strängt nej när sambon föreslagit att vi ska gå och handla efterrätt, fika. Eller ja, han får väl fika men jag ska då inte ha nåt socker förrän fredag. Heja mig! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja jag fortsätter väl spamma tråden då :p

Ska storhandla i helgen, förslag på bra mat att ha hemma?
 
Sv: Beach 2014 del II

KL
Jösses vad ni skriver! Hej vad jag har missat mycket! Ny tråd och allt. ska läsa ikapp sen men slänger in en liten presentation först.

Är 25 år och bor utanför Göteborg, pluggar till förskollärare. Började gå ner i vikt i november förra året, från 79 kg som startvikt. Gick ner till 68 kg i juni och sen drog jag till Australien för att plugga en termin. Har ingen våg nu men på fyra månader här har jag nog gått upp väldigt mycket av det igen... Väldigt svårt att flytta, byta land och bryta alla bra vanor jag lagt mig till med och försöka hitta nya. Men i fredags lämnade jag in min sista tenta och nu sitter jag i Cairns och njuter av värmen! 2 månaders backpacking väntar innan jag kommer hem till Sverige i jul för nya tag. De senaste dagarna har dock varit duktiga med ungefär en mils promenad om dagen i svettiga 26-28 grader! Lite svårt att kontrollera maten när man försöker leva så billigt som det bara går, men får försöka väga upp med lite motion.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp