Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Haha. :D Bra jobbat!

Satsar på att göra nånting ikväll, får se vad det blir. Har iof "morgongympat" de senaste dagarna med fasta fiskeredskap, så pass att jag haft träningsvärk i hela kroppen efteråt. :p
Och så vill jag säga att jag älskar Proviva. Inser nu hur sanslöst svullen min mage varit, men nu är det mycket gladare och mycket plattare! Inte konstigt att jag haft ont i magen när den varit stor som en hel ballong.
 
Sv: Beach 2014 del II

Bara för att ena gymmet har en konstig logga och namn o är lite mindre behöver inte det betyda att det är oseriöst! Jag tror det beror på vad du tycker känns mest värt i din träning! Och vad du har för "motivationshinder" sas.
T ex så har jag flera andra gym (fitness24seven + friskis) som ligger närmre mig, men jag har valt att åka till H.O.S ändå eftersom att de har klasser som inte finns någon annanstans. Sen tycker jag också att det känns bra att ha möjligheten att gå på grupp-pass ifall jag inte har så mycket egen motivation att köra i gymmet, att det då bara är att gå dit o följa instruktioner. Men ifall du har ont om tid så kan det ju vara enklare att motivera sig ifall det ligger närmare, då det tar mindre tid totalt att träna.
 
Sv: Beach 2014 del II

Planerad träning idag: Gymmet ikväll, blir lättare böj men desto jobbigare bänk. Funderar lite, är sjukt oinspirerad när det gäller mat för tillfället och har fastnat i taco, inbillar mig själv att jag borde äta lite annat än just taco...

Förslag?

Äsch vadå borde? Tacos innehåller ju alla näringsämnen man någonsin behöver! Lätt den bästa och godaste maträtten ever! :d: :love:

Nej men typ gratäng/paj av något slag kanske? Eller en gryta med kyckling, aubergine o blomkål i en sås på kokosmjölk, curry och jordnötssmör (som äts med ris)?
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

En liten passus om träningsvärk som nämns ganska ofta. Träningsvärk är egentligen inget mått på om träningen var effektiv eller ej, utan snarare ett tecken på att man ansträngt muskler som är ovana vid en specifik typ av aktivering. Ni som är vana ryttare får garanterat inte träningsvärk i ljumskarna av en lätt skogritt, det fick däremot jag när jag red härom veckan för första gången på ett par månader :).

Jag är van cyklist och löpare och får så gott som aldrig träningsvärk av dessa sporter. Däremot kan jag känna att jag är väldigt trött i t.ex. lår, rumpa och vader om jag tränat hårt i en period. Mjölksyran kommer snabbare än vanligt och musklerna känns inte helt återhämtade.

Och apropå träningsvärk av ridning så kommer jag garanterat få uppleva det nästa vecka - då ska jag provrida på en ridskola! Har inte ridit lektion sen jag var 19 så det kommer garanterat bli jättenervöst och jättejobbigt. Är det någon här som haft ett långt uppehåll från ridningen och kan berätta hur snabbt ni kom tillbaka till den nivå ni var på när ni slutade? Jag vetesjutton om jag kommer ihåg hur man rider en korrekt skänkelvikning eller hoppar studs :nailbiting: .
 
Sv: Beach 2014 del II

cili: Hur länge har du haft ont i knät? Knäskador är skittrista, jag smällde i knät för ett år sen när jag flög av en häst så det var svullet i flera månader och jag har problem än idag.

Har haft problem med knäna sedan högstadiet. Har varit hos fler läkare än jag kan räkna till, blivit skickad till sjugymnaster, ätit massa smärtstillande men inget har hjälpt och ingen har hittat något fel. Tills jag fick komma till en kirurg för två år sedan, och han föreslog att vi skulle öppna upp det ena och kolla. Han hade tidigare varit med om att det sett rent ut på röntgen och MRT och sen ändå varit skador på t.ex. menisken. Eftersom jag vid den tiden knappt kunde gå pga smärtorna var det ju inget svårt val.
Så jag fick en titthålsoperation där man upptäckte att bindväven låg i veck och att knäskålen hakade upp sig på dessa veck, samt låg för högt upp och ut åt sidan. Så vecken skrapades bort och så gjordes ett snitt längs hela yttre sidan så knäskålen kunde sjunka ner där den skulle vara.
Gjorde sedan samma operation på andra knät, som såg likadant ut inuti.

Sen har det varit mycket bättre. Men nu krånglar alltså vänsterknät igen, oklart varför. Försöker att träna på efter bästa förmåga, för nu vet jag ju att det ska se rätt ut inuti.
 
Sv: Beach 2014 del II

Och apropå träningsvärk av ridning så kommer jag garanterat få uppleva det nästa vecka - då ska jag provrida på en ridskola! Har inte ridit lektion sen jag var 19 så det kommer garanterat bli jättenervöst och jättejobbigt. Är det någon här som haft ett långt uppehåll från ridningen och kan berätta hur snabbt ni kom tillbaka till den nivå ni var på när ni slutade? Jag vetesjutton om jag kommer ihåg hur man rider en korrekt skänkelvikning eller hoppar studs :nailbiting: .

Det går fort!
Får man bara en kort repetition så brukar det komma tillbaka på nolltid.

Studs är ju det enklaste man kan hoppa! Styr och håll balansen, så sköter hästen resten ;) :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Lagom och mysig träningsvärk idag :D Ser redan fram emot att träna igen imorgon! Maten går verkligen sådär, men jag fortsätter kämpa.

Tecken på att jag är mer bekväm med min kropp: Har kjol idag och känner mig inte tjock eller nånting, en liten seger :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh vad skönt och då har du ju inte så mycket att "ta igen". :)

Jag vägde mig idag och märkte att jag gått upp 1,5 kg sen min lägstavikt i somras, skitkul. Nu får jag försöka sköta mig och äta mycket mindre godis!
 
Sv: Beach 2014 del II

Angående Proviva, äter du det istället för något annat eller som komplement? Min mage svullnar oxå upp i stort sett oavsett vad jag äter men jag tycker proviva är lite för sötsliskigt egentligen :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Och apropå träningsvärk av ridning så kommer jag garanterat få uppleva det nästa vecka - då ska jag provrida på en ridskola! Har inte ridit lektion sen jag var 19 så det kommer garanterat bli jättenervöst och jättejobbigt. Är det någon här som haft ett långt uppehåll från ridningen och kan berätta hur snabbt ni kom tillbaka till den nivå ni var på när ni slutade? Jag vetesjutton om jag kommer ihåg hur man rider en korrekt skänkelvikning eller hoppar studs :nailbiting: .

Jag började rida igen för ett år sen efter ett låååångt uppehåll och man kommer ihåg mer än man tror även om det behövs uppfräschningar av kunskaper. :D Jag har träningsvärk varje vecka i ljumskarna efter ridningen ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Jag skulle träna idag men började med ett projekt som tog hela förmiddagen :D Nu måste jag måla klart innan jag ska hämta på dagis också. Men jag blev riktigt nöjd! :)
Före:
1005329_10152027639835712_1793894536_n.jpg


Efter:
1379252_10152027739040712_65141746_n.jpg
 
Sv: Beach 2014 del II

Äsch vadå borde? Tacos innehåller ju alla näringsämnen man någonsin behöver! Lätt den bästa och godaste maträtten ever! :d: :love:

Nej men typ gratäng/paj av något slag kanske? Eller en gryta med kyckling, aubergine o blomkål i en sås på kokosmjölk, curry och jordnötssmör (som äts med ris)?

Gratänger gillar jag att göra, tack för tipset!
Kassler är inte riktigt min melodi även om det är gott, har jag märkt. Ska försöka göra pulled pork över natten tänkte jag.

Jag är tacoman men vill ha lite variation :D


Lätt cool, jag vill också göra en sån :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Wihoo jag har tränat!! :D Första gången på 1,5 vecka, såå härligt att äntligen få känna kroppen jobba. Ökade i benböj till 32,5 kg och testade stående rodd idag vilket kändes mycket bättre än sittande. Totalt fick jag ihop en timmes träning, inklusive uppvärmning i roddmaskin, själva passet, knappt en kilometer löpning + gång på löpband och så stretching. Najs :D

Bra jobbat! Ibland måste man bara ta sig över tröskeln så är man igång igen!

*kl*
Jag har varit på gymmet! Jag har varit på gymmet! Jag har varit på gymmet! :D Gjorde lite allt möjligt i lagom takt, inte för mkt eller för tungt av nåt. Varierat maskiner, frivikter och matta. Men det bästa var att jag kunde springa 300 m i sträck på löpbandet! :) Nu laddar jag för att klara gruppträning på Xtra imorgon. Och nu ser till och med jag skillnad på min kropp ;)

Det är så kul att se skillnad på kroppen och kläder:) Dessutom kan du ju motivera dig med att träningen blir lättare ju starkare du blir också! Vips så kommer de där 300 m bli 3 km!;) PS: Fin pumpa:p
 
Sv: Beach 2014 del II

Riktigt tufft!

Tack! Jag är som sagt riktigt nöjd :) Jag har en pumpa till, frågan är vad jag ska göra med den? :D

Gratänger gillar jag att göra, tack för tipset!
Kassler är inte riktigt min melodi även om det är gott, har jag märkt. Ska försöka göra pulled pork över natten tänkte jag.

Jag är tacoman men vill ha lite variation :D

Lätt cool, jag vill också göra en sån :D

Gör! Det var inte så svårt :) Jag började med att rita konturer, sen skar jag dem med en liten mattkniv och sprättade upp skalet med en liten, flat skruvmejsel över hela innan jag skar helt igenom med en lite större kniv :)

Angående maten - gör tacogratäng! Eller gratinerade enchiladas :d
 
Sv: Beach 2014 del II

Du har inte funderat på om du är laktosintolerant ang den svullna magen? Jag gick runt och kände mig som en tjock ballong i ett halvår innan jag insåg att jag blivit intolerant från en dag till en annan! Det var värsta aha upplevelsen när magen inte var svullen och hård längre, typ aha såååå jäkla tjock är jag inte:p
 
Sv: Beach 2014 del II

Det är så kul att se skillnad på kroppen och kläder:) Dessutom kan du ju motivera dig med att träningen blir lättare ju starkare du blir också! Vips så kommer de där 300 m bli 3 km!;) PS: Fin pumpa:p

Ja det är jättekul! :) Jag blir ju mer och mer taggad. Målet för sista veckan på helfart nu är att få bort minst 3 kg, gärna mer. Och det ska gå! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Alltså nu måste ni hjälpa mig att fatta ett beslut här! Jag ger er dagens I-landsproblem:

Imorgon kväll är jag uppskriven på ett grupppass där fokus är på ben, rumpa och mage. Klockan 7 morgonen därpå är jag uppskriven på ett annat pass där det också tenderar att vara rätt mycket fokus på just de muskelgrupperna, och det är ett väldigt hårt pass överhuvudtaget. Dessa muskler har redan fått sig en rejäl omgång i förrgår, och jag har fortfarande svårt att gå normalt p.g.a träningsvärk. Alltså undrar jag om det är dumt att satsa på båda passen jag är inbokad på nu, borde jag bara köra det ena kanske?

En del av mig säger JA, men en annan del av mig hatar att ändra om/ställa in/inte fullfölja planer, speciellt när det kommer till träning... Jag tänkte köra ett individuellt pass på gymmet nu ikväll och då fokusera på armar och mage, så då får benen vara ifred lite grann i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp