Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Ska jag vara ärlig så kan jag INGENTING. Fattar INGENTING när det gäller matematisk statistik. Jag försöker fatta men det bara inte går!:arghh::rage::arghh::arghh::arghh:
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha, jag har en dålig dag idag. Nu ska jag ut och spriiiiinga. Vi märker hur långt jag kommer!
 
Sv: Beach 2014 del II

Så kände jag också när jag läste statistik för 1½ år sen, och det var ändå i Matte C kursen som jag ändå läst under gymnasiet med bra betyg i :o

*kl*
Jag hade ju en tuff vecka mentalt förra veckan och kände mig allmänt fet och kass, men invägningen idag visade ändå -2,6 kg :) Nu blir det en vecka till på helfart för att sen trappa upp till halvfart med mat till månadsskiftet :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Får man fråga vart du bor? :)

Världens bästa sunny San Diego:D

*lånar min egen knapp*

Tack för välkomnandet! Här skall peppas:)

Sitter och knölar i mig gröt(kl är 6 på morgonen här) före mitt PT pass som börjar 07:30. Det ska köras ben....jag kommer dö. Min svinsöta lilla brunetta PT tjej ser så oskyldig ut men hon är som en liten djävul när det kommer till träning. Vi varvar typ klassisk benträning med benpress och sånt till hoppsquats och hopplunges (HATE IT). Så vi kör sån kallad HIIT-training....alltså palla hoppa när benen är så skakiga så du helst vill dö:wtf: Men himlans effektivt är det! Wish me luck..
 
Sv: Beach 2014 del II

Vi varvar typ klassisk benträning med benpress och sånt till hoppsquats och hopplunges (HATE IT). Så vi kör sån kallad HIIT-training....alltså palla hoppa när benen är så skakiga så du helst vill dö:wtf: Men himlans effektivt är det! Wish me luck..

Åh, det var exakt det jag fick göra igår! Vi gick från 3 olika sorters benpress till lunges med vikter till squats med skivstång till burpees och sen tillbaka till benpressen och alltihopa ett varv till. Burpees när hela kroppen redan skakar kan vara det svåraste och värsta jag gjort - man har ju knappt kontroll över sin egen kropp mot slutet ju! Sedan körde hon några fler benmaskiner med mig, men tillslut kunde jag verkligen knappt stå upp så då fick jag sluta... Och satan i gatan vilken träningsvärk jag har idag, överallt! :crazy:
 
Sv: Beach 2014 del II

I feel with you sister! Jag kom ihåg efter första gången....den träningsvärken var den värsta jag haft i mitt liv! Men det blir bättre efter ett par gånger...eller jag försöker nog bara intala mig själv det nu inför passet:arghh: haha

Men allvarligt talat så har jag verkligen blivit så mkt bättre, jag orkar längre utan att vilja spy och jag har höjt vikterna på maskinerna så det är verkligen effektivt + att min uthållighet i löpninge har förbättrats:) Så tummen upp!

Som jag förstod det så verkade ju PT du körde med ett riktigt pucko som inte lyssnade på dina önskemål men kanske kan du iaf bli inspirerad av träningen ni genomförde :) Det svåra är dock att köra lika slut på sig själv, överlevnadsinstinkten slår till och man lägger ner. Det är liksom lättare att pressa sig när man har någon som står och kollar att man inte fuskar. Du får ta med dig en kompis som vrålar lite på dig med jämna mellanrum;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Av träningsvärk blir man vacker! :D Jag är råimpad av er som klarar sånt där! :) Inte nog med att jag är för fet, jag har inte balans och koordination till såna övningar :D
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Nu är jag åter i beachmode! Tränade innan föreläsningarna både igår och idag och imorgon ska jag och en klasskompis gå på spinning 0700 :D Känns som att enda sättet att verkligen se till att träningen blir gjord är att plåga sig själv på morgonen. Så hädanefter ska jag alltid träna när jag börjar efter 9 :)

Igår blev det ben och idag har jag mysträningsvärk. Behöver lasta på mer och köra fler reps! Idag blev det överkropp och vi provade assisterade chins och herregud vad jobbigt det var! Drog bort 45 kg från min egen kroppsvikt och jag fick ändå kämpa mig högröd i ansiktet (alltså typ 25 kg som jag lyfte själv). Mitt mål blir nu att kunna göra 1 chin själv.

Kommer ha sjukt mkt träningsvärk imorgon så det passar väl bra med lite kondition.

Har inte läst tråden på ett tag men ska absolut bli en mer aktiv trådbesökare och peppa och peppas!
 
Sv: Beach 2014 del II

Slänger in en fråga också!

Har ni med er handduk till gymet för att torka av maskinerna? Har inte haft det problemet innan men insåg idag att jag svettar ner maskinerna jag sitter på! Hade ingen handduk just då så torkade lite med träningsbyxans ben men funderar på om det kanske är kutym att ta med sig handduk? Såg ingen annan som hade det men det känns ju inte så fräscht att lämna över maskinerna helt svettiga till nån annan.. Eller hur gör ni? :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Nu kör jag ju inte maskiner men däremot bänkpress. Jag har aldrig torkat efter mig, bara när vi är ett par som kör ihop. Sett fler som torkar efter sig på cykel och löpband, inte annars. Så då skiter jag i att torka efter mig. Jag duschar ändå hemma och tvättar kläderna så jag har inte ont av andras svett direkt. Men så är jag kanske äcklig och sjukt nonchalant mot baciller :D
 
Sv: Beach 2014 del II

På vårt gym finns det desinfektionsspray och stora pappersrullar samt lappar om att torka av maskinerna efter sig. Jag använder antingen det eller egen handduk eller glömmer det helt ibland. Det verkar vara lite samma med alla gymbesökare tycker jag mig sett.
 
Sv: Beach 2014 del II

.

Var fanns du när jag behövde dig förra hösten? :p

Ska jag vara ärlig så kan jag INGENTING. Fattar INGENTING när det gäller matematisk statistik. Jag försöker fatta men det bara inte går!:arghh::rage::arghh::arghh::arghh:

:)

Statistik är ofta lite antingen eller. Man förstår det mesta eller inget alls. Om det känns bättre så kan jag avslöja att inte heller jag - trots 5 års studier i ämnet - förstår precis all teori.

För att hålla sig till ämnet så ska jag träna det här om 1,5 timme:
b1f62fa99de9f27a048344d55c5ef7a6.jpg


Har turen att bo i staden där Sveriges enda inomhusvelodrom ligger. Kurvorna har ungefär 50 graders lutning så det är sjukt läskigt första gångerna man kör, men när man vant sig är fartkänslan grym.
 
Sv: Beach 2014 del II

Måste ju klara kursen för att få min examen, har lite ångest över det faktiskt :(

Och för att hålla mig till ämnet - sprang 12 km för en stund sen och tog sen en promenad med hunden. Tror jag tappat min höft någonstans på vägen nu :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Shit vad häftigt! Vilken hastighet måste man hålla för att det ska vara värt det, så att säga? :)

Jag tillhör klubben som gärna hade tagit lite statistikhjälp. :D Inte just nu, men herregud vad värt det hade varit med några privatlektioner med någon som är duktig på statistik. Det är ju nånting som hela tiden återkommer i mitt yrke.

KL

Jag känner mig Så. Jävla. Stor. Jag har varit jättesvullen ganska länge och jag vet inte riktigt hur jag ska få det att försvinna. Tror jag mest är lite olycklig och vill åka hem, och nu är det inte långt kvar. Skönt!
Inget promenerande idag. Knäna är väl sisådär men de verkar inte vara särskilt upprörda efter gårdagens promenad med inslag av utfallssteg och jogg/spring. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

45 minuters oinspirerat gympass, blä vad trist men det är gjort nu iaf. Mage och rygg tränades.
 
Sv: Beach 2014 del II

öhm, det där ser sjukt läskigt ut, jag tittade och tittade för jag fattade inte hur man kunde cykla i sån vinkel att jag trodde mina ögon lurade mig men sen läste jag din förklaring och förstod att folk faktiskt cyklar i såna vinklar:o
 
Sv: Beach 2014 del II

Av just den anledningen längtar jag efter att i första hand kunna börja träna för instruktör med hästen (förhoppningsvis till våren, då är hon fyra och kan börja gå lite mer normalt och dels känns det lite onödigt nu när hon ska vila minst en månad i vinter), jag har sjukt svårt för att tagga till det där sista om inte någon står och rättar och gapar när jag gör fel. Att man kan sakna "riktig" ridning så mycket när man ändå rider flera gånger i veckan? :o

knapp.

Jag börjar återhämta mig från min förkylning, skönt. Planen idag var en lugn promenad med hästen, men eftersom våra vägar är rejält reducerade av älgjakten (min häst är lite lik en älg, så jag håller mig gärna på öppnare vägar ett tag nu :p), så går den enda vägen förbi grannstallet och där höll hästarna på med någon form av cirkuskonster. Jag tog det säkra före det osäkra, och vände, innan de hann stirra upp min också. Det blev lite longering i paddocken istället, bra träning för hästen, inte fullt så mycket träning för mig.
 
Sv: Beach 2014 del II

Det är väl det som skiljer agnarna från vetet och oss novisa från proffsen;) Förmågan att kunna ha disciplin att pressa sig. Sen kan man ju vara mer eller mindre bra på att pressa sig inom vissa saker, jag är apbra på att pressa mig när jag springer men mindre bra när det gäller styrketräning tex. Jag förstår att du ser fram emot att börja träna för tränare med pållen, det är ju också himlans roligt att ha ngn utifrån som kan berömma när man blivit bättre:)

*delvis kl*

OMG! Vad duktig jag var idag;) Som jag trodde blev jag plågad till max. Först körde vi benpress på tungt med ett ben x 10 sen bytte till det andra och gjorde samma. Sen 10 med mer vikter båda benen, allt i 3 set. Sen gjorde vi någon maskin där man liksom bresar, brände skönt i skinkorna, x 20 tungt, sen bestod vilan av att göra x20 med lättare vikt, 3 set.

Som att inte mina ben skakade som asplöv efter det.....sen kom plågeriet på riktigt. "Jump training" som min tränare kallar det, 3 set med följande:

*15 hopp utfall(hoppar från utfall med höger ben till att hoppa fram med vänster ben)
*30 baklänges utfall (vikter i båda händerna och ta ett steg bakåt till ett utfall)
*20 jump squats (ner djupt i en squat sen hoppa så högt man kan)
*20 air squats (vanliga squats)
*15 hopp plié squats (brett med benen i squat och sen upphopp)
*20 sid squats på ngt vänster med en hantel som tyngd

Allt detta utan vila emellan övningarna....FYY FAN, jag ville bara spy och dessutom ggr 3 (typ 40 sek vila mellan seten men ändå). Avslutade med mage också. Nu känner jag mig ordentligt nöjd och redo för att stå 8 timmar på jobbetO_o
 
Sv: Beach 2014 del II

Hoppar in i tråden! :D

Jag är en 25-årig student. Studerar till sjukgymnast/fysioterapeut i Uppsala. Anmälde mig för ett par veckor sedan till Stockholm Marathon 2014 :o Haha, så det är bara att börja träna.. ;)

Jag har löptränat lite lätt ett par år, men aldrig riktigt fått rutin och kontinuitet i träningen - så nu tänkte jag ta mig i kragen. Har sprungit lite lopp (vårruset, tjejmilen, halvmarathon) vilket jag tycker är roligt och ger lite extra motivation. :) Började skriva träningsdagbok för ett par veckor sedan för att hålla reda på mig själv, funkar bra!

Min plan just nu:
- löpträning 2 ggr/vecka
- yoga 1 gång/vecka
- styrketräning 1 gång/vecka
(- ridning 2-3 ggr/vecka)

När vintern kommer igång på riktigt så har jag tänkt att jag ska köpa klippkort och satsa på spinning, simning och annan gruppträning. Ska försöka löpträna ute, men får se hur det funkar.. Min sambo brukar löpträna på vintern men det är ju olika hur vi fungerar ;) Jag hoppas på mycket snö så jag kan åka längdskidor! :banana:

Mitt första mål är att få rutin på träningen, man brukar ju säga att den bästa träningen är den som blir av... Efter det så måste jag ta tag i min kost, äter alldeles för oregelbundet och alldeles för dåligt (mycket sötsaker). Har dock blivit bättre på att göra iordning frukost till mig själv kvällen innan! :) Men mer planering av min kost behövs för att jag ska "hålla mig inom ramarna". Har lååånga dagar i skolan så man måste verkligen ha med sig en rejäl matsäck..

Nu ska jag köra ett yogapass här hemma, älskar verkligen yoga :love:
 
Sv: Beach 2014 del II

Såg att ni skrivit presentationer :D Ska göra det jag med!

Är en 23-årig student som bor i Umeå. Tränar mest styrketräning i gym men nu är tanken att jag ska börja med lite pass också för konditionen och omväxlingen. Sprang tidigare i våras och somras och kommer springa på band i vinter. Målet just nu är att få en okej vardagskondition, sen att springa milen under timmen till våren och förhoppningsvis en halvmara år 2015 (hej och hå långa mål).

Är just nu inte särskilt stark och rätt bortkommen i det (för mig) nya stora gymmet men snart så!

Tränar för att bli stark, frisk, smal och välmående! Mår så enormt mycket bättre när jag tränar regelbundet. Planen nu är att träna 5 pass i veckan, hur det blir fördelat kommer bero på ork, skolan och tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp