Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Alltså det är så fint ute nu! Denna hösten har ju vait helt fantastisk:)

snow skrev:
Tack! Sen finns det naturligtvis risker även med att jaga resultat. Jag vill gärna vara bra på allt samtidigt vilket naturligtvis är omöjligt. Att acceptera mig själv även när jag inte presterar på den nivå jag vill är min största utmaning.

Mountainbike är svinkul! Om man vill se hur jag ser ut när jag koncentrerar mig på att inte krascha mig sönder och samman i ett stenparti kan man gå in här: Scandinavian Outdoor Games och klicka på headline-bilden tills man ser en sammanbiten tjej i blått på en grön cykel

Ja det är klart, det kan bli ett problem det med!

Fett cool bild!!

kl

Gick en 50 minuters promenad i det vackra höstvädret efter jobbet (det var över 17 grader!) tillsammans med sambon. Gick sedan till gymet och körde ben, axlar och bröst och det var nice!

Imorgon kör vi rygg, biceps och triceps och på torsdag tänker jag mig löpning:)
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Wihoo jag har tränat!! :D Första gången på 1,5 vecka, såå härligt att äntligen få känna kroppen jobba. Ökade i benböj till 32,5 kg och testade stående rodd idag vilket kändes mycket bättre än sittande. Totalt fick jag ihop en timmes träning, inklusive uppvärmning i roddmaskin, själva passet, knappt en kilometer löpning + gång på löpband och så stretching. Najs :D
 
Sv: Beach 2014 del II

I feel with you sister! Jag kom ihåg efter första gången....den träningsvärken var den värsta jag haft i mitt liv! Men det blir bättre efter ett par gånger...eller jag försöker nog bara intala mig själv det nu inför passet:arghh: haha

Men allvarligt talat så har jag verkligen blivit så mkt bättre, jag orkar längre utan att vilja spy och jag har höjt vikterna på maskinerna så det är verkligen effektivt + att min uthållighet i löpninge har förbättrats:) Så tummen upp!

Som jag förstod det så verkade ju PT du körde med ett riktigt pucko som inte lyssnade på dina önskemål men kanske kan du iaf bli inspirerad av träningen ni genomförde :) Det svåra är dock att köra lika slut på sig själv, överlevnadsinstinkten slår till och man lägger ner. Det är liksom lättare att pressa sig när man har någon som står och kollar att man inte fuskar. Du får ta med dig en kompis som vrålar lite på dig med jämna mellanrum;)

Jag känner igen det där... Jag vet att jag förmodligen sagt detta många gånger i mitt liv, men idag tror jag faktiskt att det är sant: Jag har aldrig haft såhär ont i musklerna förut! Jag ska dock gå tillbaka imorgon och försöka köra samma pass själv, men som du säger blir det nog svårt att köra riktigt lika hårt p.g.a självbevarelsedrift... Men inspirerad av träningen blev jag nog lite grann, och mer motiverad känner jag mig också, så helt tokigt var det inte i slutändan!

Av träningsvärk blir man vacker! :D Jag är råimpad av er som klarar sånt där! :) Inte nog med att jag är för fet, jag har inte balans och koordination till såna övningar :D

Klarar och klarar... Allt är relativt :p Men överlevde gjorde jag, om än med nöd och näppe!

Slänger in en fråga också!

Har ni med er handduk till gymet för att torka av maskinerna? Har inte haft det problemet innan men insåg idag att jag svettar ner maskinerna jag sitter på! Hade ingen handduk just då så torkade lite med träningsbyxans ben men funderar på om det kanske är kutym att ta med sig handduk? Såg ingen annan som hade det men det känns ju inte så fräscht att lämna över maskinerna helt svettiga till nån annan.. Eller hur gör ni? :D

Åh, det här är en sån sak som jag försöker förtränga när jag är på gymmet. Jag har lite bakterieskräck (eller kroppsfobi som min snälle bror kallar det) och tycker egentligen att det är jätteäckligt att hålla på med andra människors svett och andra kroppsvätskor. På mitt förra gym fanns det precis som hos Ninnurur flera stationer med pappershanddukar och desinfektionsmedel som folk använde, men på det nya stället har jag inte sett till något sådant...:crazy:

För att hålla sig till ämnet så ska jag träna det här om 1,5 timme:
b1f62fa99de9f27a048344d55c5ef7a6.jpg


Har turen att bo i staden där Sveriges enda inomhusvelodrom ligger. Kurvorna har ungefär 50 graders lutning så det är sjukt läskigt första gångerna man kör, men när man vant sig är fartkänslan grym.

Åh fy tusan! De har en sådan där i en av de stora sportarenorna här också, och jag var inne och kikade en gång. Det ser så sjukt jäkla läskigt ut att jag ryser av blotta tanken! Hur gör man liksom när man startar och stannar, för att inte trilla omkull?
 
Sv: Beach 2014 del II

Statistiken tyckte jag blev betydligt lättare när man vävde in den i praktiska projekt.

Wysi: Även här finns spray och papper. Men har även sett uppmaning om "ha gärna med en handduk att lägga mellan när du svettas lite extra". Jag är ärligt talat inte jätteduktig på det dock :o
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack! :) Jag har ju lyxen att ha skogen utanför dörren (nåja, på andra sidan vägen) och en halvtimme in till stan.

kl
Box idag. Kuuul! :) Fick inte med mig sambon dock pga skada på jobbet, men nästa gång så :devil:
Riktigt kul med box igen men ärligt talat inte riktigt lika jobbigt som de passen jag brukade gå på. Men visst, klart att man var trött i slutet.

Nu är jag lite mer träningspepp! :D Velar mellan zumba, crosstraining eller gym imorgon. Vi får se, zumban lär gå bort pga möte med en kompis.

Har dessutom mailat på en annons ang. medryttare :o Vi får se hur det slutar men rida nån gång i veckan borde jag ha tid med nu när jag bara har ett jobb och det vore efterlängtat.

Nu- äntligen middag!
 
Sv: Beach 2014 del II

Shit vad häftigt! Vilken hastighet måste man hålla för att det ska vara värt det, så att säga? :)

Hastigheter i verkligheten och i velodrom är lite svåra att översätta, faktiskt :). Utomhus finns ju backar och ffa vind! I velodromen finns bara luftmotståndet - som dock verkligen ger sig till känna. Att hålla 30 km/h i velodromen är piece of cake, långsammare än så är nästan svårt att cykla utan att ramla ner. Däremot börjar det bli rätt jobbigt i hastigheter över 40 km/h, främst på grund av luftmotståndet.

öhm, det där ser sjukt läskigt ut, jag tittade och tittade för jag fattade inte hur man kunde cykla i sån vinkel att jag trodde mina ögon lurade mig men sen läste jag din förklaring och förstod att folk faktiskt cyklar i såna vinklar:o

Bilden är rak, man ligger faktiskt i den vinkeln! Det går heller inte att cykla hur långsamt som helst då det är friktionen mellan cykeldäcken och träet i velodromen som håller en uppe. Som sagt, det är läskigt innan man vänjer sig :).

Åh fy tusan! De har en sådan där i en av de stora sportarenorna här också, och jag var inne och kikade en gång. Det ser så sjukt jäkla läskigt ut att jag ryser av blotta tanken! Hur gör man liksom när man startar och stannar, för att inte trilla omkull?

Ja, till råga på allt så har man varken frihjul (dvs man måste trampa hela tiden, pedalerna rör sig alltid) eller några bromsar när man kör. Startar gör man genom att hålla i sig i någonting (oftast en sargkant som finns på innerplan i velodromen) och sen puttar man igång sig. När man stannar måste man långsamt sänka farten genom att lägga mindre och mindre tryck på pedalerna. Glömmer man sig och slutar trampa så ramlar man direkt (och är det folk runt omkring tar man oftast med sig dem också - men jag har faktiskt aldrig kraschat än, peppar peppar). Sen när man har tillräckligt låg fart rullar man in till kanten och tar tag i sargen igen. Det går också att lära sig balansera på cykeln stillastående, sk trackstand, men det vågar jag bara göra på mina cyklar som har frihjul :).

Statistiken tyckte jag blev betydligt lättare när man vävde in den i praktiska projekt.

Det tycker jag också! Teorin har jag tagit mig igenom "för att man måste"; det är när jag får använda mina kunskaper på data från verkligheten som statistik blir intressant.
 
Sv: Beach 2014 del II

KL
Men vad alla får mig att framstå som dum när de säger att de klarat statistiken och jag känner mig ett hopplöst fall :rage:

:p

Ok, jag ska gå och äta glass och vara deppig i min tysthet ;) Ska prata med studierektorn för jag måste ha en reservplan, vill eventuellt plugga vidare men det blir inte här i Halmstad och då kan det vara svårt med dispens för att få fortsätta pga jag inte får min examen utan den där jävla skiten...
 
Sv: Beach 2014 del II

KL
Men vad alla får mig att framstå som dum när de säger att de klarat statistiken och jag känner mig ett hopplöst fall :rage:

Jag har aldrig sagt att jag klarade den... :angel:
(tog mig igenom den gjorde jag dock, och klarade kursen genom att göra andra delar av den så pass bra att det balanserade ut betyget till ett godkänt)
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Jag har varit på gymmet! Jag har varit på gymmet! Jag har varit på gymmet! :D Gjorde lite allt möjligt i lagom takt, inte för mkt eller för tungt av nåt. Varierat maskiner, frivikter och matta. Men det bästa var att jag kunde springa 300 m i sträck på löpbandet! :) Nu laddar jag för att klara gruppträning på Xtra imorgon. Och nu ser till och med jag skillnad på min kropp ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Minst en mil promenerande i jobbet idag. Och sen en timme gym på det.
Klantskalle som jag är glömde jag bort att äta däremellan dock. Blev en aning snurrigt på slutet kan jag ju lova.

Nu har jag inga mer inplanerade träningspass den här veckan. En promenad efter jobbet på torsdag, och eventuellt ett ridpass på lördag om jag orkar efter högskoleprovet. Känns rimligt för knät. Först vila, sen köra på lite, sen vila igen innan jag vågar trappa upp till normalnivå igen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad kul och rida! :)
Vad har hänt med ditt knä?

Alla här är superduktiga :)

Sitter och kollar på olika gym nu, finns ett här men hittar ingen information om priser, öppettider eller någonting någonstans. Det är mest bara en lokal med maskiner, finns inga instruktörer eller så. Det går under namnet "Nöffnöff gymmet" bara för att de har en gris som logga :crazy: Känns ju lagom seriöst och bra...

Actic finns ju dock en bit härifrån, men då ska man ju ta sig dit också.
Vill ju gärna ha möjlighet till instruktör och gruppass, dels är det roligare och mer motiverande, dels så kan jag ingenting om styrketräning för att kunna träna helt på egen hand. Men lyckas jag få jobb i samma stad så kanske det funkar.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jadu, jag vet inte riktigt vad som hänt med knät. En dag gjorde det bara jätteont och så kom ett blåmärke inifrån knät. Det är inte första gången det händer heller, och läkarna hittar inga fel. Så jag tränar på så gott det går med sjukgymnastens ord i huvudet: "det får göra ont, bara det inte gör för ont".
Möjligen skulle det kunna bero på ett litet feltramp flera timmar innan symptomen kom, men det känns lite långsökt eftersom jag kunde springa och hoppa utan problem ett bra tag efter det.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vilka härliga bilder! :)

snow: Det där ser smått livsfarligt ut. Men kul, kan jag tänka mig! :)

cili: Hur länge har du haft ont i knät? Knäskador är skittrista, jag smällde i knät för ett år sen när jag flög av en häst så det var svullet i flera månader och jag har problem än idag.

KL
Har konstaterat att det ändå är lättare att avstå godsaker i det här landet än i Sverige. Dels för värmen, jag blir inte alls lika hungrig eller sugen på sötsaker när det är varmt. Mycket mysigare att bädda ner sig med en kopp kaffe/te och kakor i ett kyligt Sverige. Plus att man blir lite avskräckt när man kan hitta stora (tack och lov döda) kackerlackor i chipspåsarna... :p Sen är maten så god i sig att man inte behöver en massa extra. Skitbra! Så idag ska jag äntligen ta mig till gymmet igen, efter några dagars uppehåll.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vilken fin höst nu har fortfarande! Här har nog de allra flesta löv redan trillat till marken. Och så har det börjat regna också, men innan dess håller jag med om att hösten har varit helt ljuvlig :love:

Hedinn, låter ju hur skönt som helst att knappt vara sugen till och med. Har inte riktigt hängt med var det är du håller hus?

Mirre, finns det ingen reception på det där Nöff Nöff-gymmet? :p Så du kan gå in och fråga om eventuella priser menar jag. Håller med om att det låter lite oseriöst men om de har en trevlig lokal och fräscha maskiner skulle jag också föredra att ha det nära...
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Vad är det för statistik och hur länge har kursen pågått? Läser du på distans eller på campus? Jag minns också min statistikkurs som jättesvår förra året, kanske inte alls var i samma nivå som din nuvarande, men jag kommer också ihåg att jag de första veckorna aldrig trodde jag skulle klara det... Och jag fattade ingenting. Vår lärare sa till och med att "det kommer kännas som att ni inte fattar, inte fattar, inte fattar och sen plötsligt så fattar ni" och det var ungefär så det gick till för mig. Har du studiekamrater du kan sitta med kanske? Jag tror jag aldrig hade klarat att sitta själv med statistiken, det var till jättestor hjälp att bolla och komma fram till förståelse tillsammans/med hjälp av andra. Hoppas det löser sig för dig i alla fall!
 
Sv: Beach 2014 del II

Så idag vägde jag mig alltså :D För första gången sen i somras kanske? Det var inte alls så farligt som jag trodde. I somras var jag ju till och med uppe vid 66 kg (och då slutade jag väga mig) :p

64,2 kg och 69 cm runt midjan. Som bäst har jag varit nere på 62 kg och 68 cm runt midjan, så det här var ändå en trevlig utgångspunkt. Okej då kör vi nu igen då :banana: Känns sådär att börja med en Stockholmshelg, men jag får köra igång ordentligt efter den tror jag.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har aldrig sagt att jag klarade den... :angel:
(tog mig igenom den gjorde jag dock, och klarade kursen genom att göra andra delar av den så pass bra att det balanserade ut betyget till ett godkänt)

Jag har endast möjligheten att sätta tentan, inget annat tillvägagångssätt är möjligt. :(

Vad är det för statistik och hur länge har kursen pågått? Läser du på distans eller på campus? Jag minns också min statistikkurs som jättesvår förra året, kanske inte alls var i samma nivå som din nuvarande, men jag kommer också ihåg att jag de första veckorna aldrig trodde jag skulle klara det... Och jag fattade ingenting. Vår lärare sa till och med att "det kommer kännas som att ni inte fattar, inte fattar, inte fattar och sen plötsligt så fattar ni" och det var ungefär så det gick till för mig. Har du studiekamrater du kan sitta med kanske? Jag tror jag aldrig hade klarat att sitta själv med statistiken, det var till jättestor hjälp att bolla och komma fram till förståelse tillsammans/med hjälp av andra. Hoppas det löser sig för dig i alla fall!

Denna kurs gick jag för två år sedan. Inte orkat ta omtentan den här sommaren som varit. Kursen läses i mitt program så det är på högskolan. Föreläsaren var helt värdelös och vår kurslitteratur är värdelös. Man kan sitta med skiten och så är det helt annat på tentorna. Sen måste vi också kunna det där förbannade programmet vi använde i kursen (kodningar i Matemathica) utantill på tentorna. Löjligt anser jag.

Tyvärr kommer jag inte kunna försöka plugga ihop med ettorna i vår eftersom det krockar med mina kurser under första läsperiod, där har jag en extra kurs och läser således 22,5 hp totalt på en halv termin istället för 15. Det blir knivigt.

Får se om det är fler i klassen som ska göra den här tentan. Annars vet jag inte vad...


----------------------------------------------------

Planerad träning idag: Gymmet ikväll, blir lättare böj men desto jobbigare bänk. Funderar lite, är sjukt oinspirerad när det gäller mat för tillfället och har fastnat i taco, inbillar mig själv att jag borde äta lite annat än just taco...

Förslag?
 
Sv: Beach 2014 del II

I Singapore. :) Så att träna på gym är ett måste med 30 grader varmt och en luftfuktighet på 60-90%. ;)

KL
Kom precis från gymmet nu. 35 min på crosstrainern med rätt högt motstånd, 15 min powerwalk på bandet och sen 10 minuters cykling med rätt högt motstånd och taktiken "trampa allt du kan i 10 min". Det sista höll på att ta kål på mig så nu tänker jag lägga mig i ett hörn och dö lite. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp